Volkswagen T-Cross pirmais testa brauciens

Krosovers
Toms Timoško
11. jūlijs
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Krosoveru bumam turpinot pieņemties spēkā, jauni modeļi aug vēl ātrāk nekā sēnes mūsu lietainajā vasarā. Šoreiz par jaunu papildinājumu populārajam segmentam jāpateicas Volkswagen. Vācu zīmols savam SUV klāstam pievienojis jau piekto modeli. T-Cross ir ne vien ģimenes jaunākais, bet arī mazākais pārstāvis.

Jauns mēnesis un jauns krosovers. Uzlūkojot auto industriju kopumā, jauna un vēl nebijuša modeļa rašanās visdrīzāk materializēsies krosovera veidolā un tieši tā noticis arī šoreiz. Praktiski puse no visiem šobrīd ražotajiem Volkswagen ir tieši krosoveri. Tātad pieprasījums atbilst piedāvājumam.

Jaunais T-Cross veidots uz Polo hečbeka bāzes, saimē ierindojoties aiz Touareg, Tiguan, Tiguan All Space un T-Roc. Plaša izvēle ir ne vien Volkswagen sortimentā, bet arī kompakto krosoveru klāstā. Konkurentu mazajam censonim netrūkst – Seat Arona, Kia Stonic un Citroen C3 Aircross ir tikai daži no sāncenšiem.

Salons

T-Cross interjerā mājo dažādi pretstati, kas spilgti simbolizē gan Volkswagen kvalitāti, gan to, ka šis modelis krosoveru vidū tomēr ir pieejamākais.

Sāksim ar pozitīvo. Mūsu T-Cross ieguvis R-Line pakotni, kas ietver ne tikai “R” dizaina bamperus, nerūsējošā tērauda pedāļu uzlikas un daudzviet redzamus “R” logotipus, bet arī pievilcīgus un ērtus sēdekļus. Šo sarakstu papildina arī ādas multistūre ar pārnesumu maiņas lāpstiņām. Tieši pēdējās divas ekstras ļauj mazajam krosoveram sajusties piederīgam lielo SUV brālībai, garantējot vadītājam un pasažieriem sajūtas, kādas šajā klasē ieraudzīt var reti.

Arī daudzskaitlīgo funkciju izvietojums ir viegli saprotams, tāpēc ikviens, kas kaut reizi braucis ar Volkswagen, uzreiz spēs adaptēties arī jaunajā auto. Atsaucīgs multimediju 8 collu ekrāns, pārskatāma klimata kontroles vadība un dažādi citi fiziskie slēdži nodrošina ergonomiku, ko ne vienmēr izdodas sasniegt pat trīsreiz dārgākiem modeļiem.

Būdams mazākais SUV ģimenes pārstāvis, T-Cross samierinās ar dažiem hierarhijas likumiem. Taupības nolūkos jaunpienācējs ieguvis pelēcīgos toņos tērptu interjeru, kurā dominē vairāk cietas plastmasas virsmas nekā Polo. Pat, ja estētika jūs nesatrauc, cieto virsmu grabēšanas potenciāls tuvāko gadu laikā ir lielāks, nekā mīkstākiem materiāliem. Tiesa, tas nekādā veidā nav ietekmējis skaņas izolāciju, ko T-Cross spējis saglabāt augstā līmenī. Lai arī taustei tīkamākas virsmas atrodamas vien uz elkoņu balsta un rokas atbalsta durvīs, šo nepilnību ir iespējams maskēt.

Volkswagen piedāvā dažādas personalizācijas iespējas. Mūsu testa auto krāšņo eksterjera dizainu, kuras autore ir Kristīne Luīze Avotiņa, diezin vai varēsiet iegūt citā auto, taču ir iespējams izvēlēties kādu no gatavajiem zīmola piedāvājumiem.

Piemēram, izvēloties Energetic Orange dizaina paketi, sēdekļu vidusdaļas un iekšpuses apdare būs oranžīgi atsvaidzinošā krāsā. Tikpat dzīvespriecīgu krāsojumu iegūs arī viduskonsoles un paneļa apdares elementi, pieskaņojot šai tematikai pat disku krāsu. Šādā salikumā T-Cross sāk kļūst draudzīgāks savai mērķauditorijai – jauniešiem un jaunajām ģimenēm.

Praktiskums

Pateicoties kastītes formas virsbūves dizainam, aizmugurē sēdošajiem netiek laupīta brīvā vieta galvai. Vērtējot plašumu braucēju kājām un galvai, četri pieaugušie salonā jutīsies ērti, turklāt īsākā braucienā piecu braucēju sasēdināšana nebūs neiespējamā misija, pateicoties nelielajam transmisijas tunelim. Vietas šeit ir vairāk nekā Seat Arona. Jaunās ģimenes bērnu sēdeklīšus varēs ērti pievienot pie ISOFIX stiprinājumiem, bet viedierīču uzlādei aizmugurē paredzētas divas USB ligzdas.

Atšķirībā no Arona, aizmugures sēdekli šeit iespējams pabīdīt 14 cm amplitūdā, dodot iespēju bagāžas nodalījuma tilpumu palielināt no 385 līdz 455 litriem. Tas ir vairāk nekā izmēros lielākajam T-Roc! Ja aizmugurējā sēdekļa atzveltne tiek pilnībā nolocīta, iegūstam pat 1281 litru.

Šī būs ļoti noderīga ekstra tiem, kuriem ik pa laikam nepieciešams vadāt līdzi prāvu skaitu mantu.

Pateicoties sēdekļa funkcionalitātei, bagāžas nodalījuma ietilpība ir lielākā savā klasē.

Jāņem gan vērā divi aspekti. Pirmkārt, pabīdot sēdekli dziļāk salonā, vieta šeit pietiks vairs tikai pavisam maziem pasažieriem. Otrkārt, šādā pozīcijā starp bagāžnieka grīdu un aizbīdītā sēdekļa atzveltni veidojas visai ievērojama sprauga. Ja vedīsiet koferus, tas problēmas neradīs, bet mazāka izmēra mantas ātri vien pazudīs.

Jāatzīmē gan, ka mazāka auguma braucējiem bagāžnieka vāks atvērtā pozīcijā būs grūti aizsniedzams, turklāt tas ir visai smags. Kas attiecas uz mantu novietnēm, salonā paredzētas vairākas vietas, kur varat novietot lielākas un mazākas lietas. Apjomīgi nodalījumi durvīs, pietiekami ietilpīgs cimdu nodalījums, novietnes viduskonsolē un zem elkoņbalsta, kā arī slepenā kabata zem sēdekļa. Tātad katrai mazuļa mantiņai atradīsies sava mājvieta.

Rūpējoties par praktiskumu un lietošanas ērtumu, Volkswagen padomājis par dažiem sīkiem, bet patīkamiem un noderīgiem akcentiem. Nolaižot aizmugures sēdekļa atzveltni, jostas var pavilkt sāņus un ievietot speciālos klipšos, kas atvieglos darbības ar atzvelti. Arī paceļot bagāžnieka grīdu, to var aizāķēt aiz šim mērķim paredzētiem klipšiem, atvieglojot piekļuvi zemgrīdas nodalījumam.

Tehnika

Līdzīgi kā Seat Arona, arī T-Cross šobrīd tiek piedāvāts ar 1,0 l TSI benzīnmotoru un 1,6 l TDI dīzeli. Mēs izmēģinājām pirmo no tiem.

Par trīscilindru turbomotora darbību pārliecinājāmies jau Polo testā un arī šeit tas nepievīla. Atkarībā no versijas, modernais TSI agregāts attīsta 95 vai 115 ZS. Pēdējais nodemonstrē pietiekami lielu sparu, lai ikdienas satiksmē mēs varētu justies droši. Izvēloties trīscilindru benzīnmotoru, maciņā paliks pāris tūkstoši eiro, jo 1,6 l TDI (95 ZS) būs vismaz 2000 eiro dārgāks. Ņemot vērā, ka abu motoru jaudas un degvielas patēriņa rādītāji ir itin līdzīgi, TSI motors šim auto ir ļoti piemērota izvēle.

Ražotāja noteiktais vidējais degvielas patēriņš TSI motoram ir 4,9 l/100km, bet mūsu testa noslēgumā rādījums sasniedza 6,4 l/100km. Braucot vēl apdomīgāk, iekļaušanās sešos litros būtu pilnīgi iespējama.

Savienojumā ar septiņpakāpju DSG automātu, motors spēj būt pietiekami kluss. Ja izvēlēsities braukt ekonomiskajā režīmā, transmisija par prioritāti noteiks pēc iespējas mazākus motora apgriezienus, steidzot pārslēgties arvien augstākā pārnesumā. Tas var radīt situācijas, kurās transmisija izvēlas braukšanas ātrumam šķietami pārlieku augstu pārnesumu (it īpaši pilsētā), zemos apgriezienos radot savdabīgu vibrāciju salonā. Pozitīvi ir tas, ka, straujāka paātrinājuma gadījumā, netiek patērēts ilgs laiks, līdz tiek atrasts zemāks pārnesums.

Gaita

Jaunā krosovera balstiekārta ir nedaudz mīkstāka kā Seat Arona, savukārt stūre vieglāka. Pat neraugoties uz 17 collu diskiem, piekares darbība nodrošina labāku gaitas komfortu nekā spānim, kas būs svarīgs ieguvums lielai pircēju daļai. Salīdzinot ar Citroen C3 Aircross, kas spēj izdabāt pat vismīkstākās gaitas piekritējiem, Volfsburgas krosovers uz ceļa demonstrē stingrāku stāju, radot veiksmīgu balansu starp abām pasaulēm.

T-Cross netiek piedāvāta pilnpiedziņa, taču šeit tā nemaz nav nepieciešama. 4Motion ne vien sarežģītu auto uzbūvi, bet arī neizbēgami palielinātu auto cenu. Smilšu ceļos būs jābūt nedaudz uzmanīgiem, jo priekšpiedziņa un standarta riepu protektors rada visai lielu vēlmi ierakties tur, kur mēs vismazāk gribētu, taču tas nebūt nav trūkums. Krosovera klīrenss (110mm vairāk nekā Polo) ļāva netraucēti iebraukt arī kuplā ziedu pļavā. Apvienojumā ar paaugstinātu sēdpozīciju, T-Cross ir piemērots ērtai ikdienas lietošanai un neskaitāmo galvaspilsētas bedru pārskatīšanai.

Atpakaļgaitā lēni slīdot pa iemītu taciņu vasarīgā pļavā, novērojām distances sensoru uzcītīgo darbu. Tiklīdz kāds no pļavas augiem bija pārlieku tuvu, sistēma ne tikai skaļi pīkstēja, bet pat automātiski apturēja auto ar asu cirtienu pa auto bremzēm, pirmajās reizēs radot pamatīgu izbīli.

Lai no šādām situācijām varētu izkļūt plūdenāk, sistēmu ir iespējams izslēgt, taču uz to brīdi būs jāiztiek bez atpakaļskata kameras. Citās situācijās skrupulozā sistēmu darbība var būt glābiņš. Piemēram, pilsētā drošības tehnoloģija uztver objektus, tai skaitā arī gājējus, kas šķērso jūsu auto aizmuguri. Ja nebūsiet šo šķērsli pamanījuši, spēkrats automātiski tiks nobremzēts.

Aprīkojums un cena

Jaunais T-Cross City versijā pieejams jau sākot no 15 990 eiro. Šādā izpildījumā krosovers būs pelēkā krāsā ar 95 ZS 1,0 TSI motoru un piecpakāpju mehāniku. Privātpersonām pievilcīgāks varētu šķist Life aprīkojuma līmenis, kurā 1,0 TSI iegūst 115 ZS un būs savienojams ar sešpakāpju mehāniku (18 995 eiro) vai DSG automātu (21 016 eiro).

Atšķirībā no City līmeņa, Life iegūs 16 collu vieglmetāla diskus, priekšējos sēdekļus ar augstuma regulāciju, pilnībā nolokāmu priekšējā pasažiera sēdekļa atzvelti, elkoņbalstu, elektriski regulējamus sānu spoguļus, distances sensorus, sešus skaļruņus un divu līmeņu bagāžnieka grīdu.

Ko būtu vērts izvēlēties no papildaprīkojuma? Mēs noteikti balsotu par R-Line pakotni (1542 eiro), LED priekšējiem lukturiem (1071 eiro) un navigācijas sistēmu (517 eiro), lai karti varētu aktivizēt digitālajā instrumentu panelī (364 eiro).

Ja izvēlēsities visus labumus, tas progresīvā augšupejā atsauksies uz auto cenu. Mūsu testētā auto cena sasniedz 28 310 eiro. Tas ir tikpat, cik izmēros lielākais Tiguan ar vidējā līmeņa Comfortline pakotni un 2,0 litru TDI 150 ZS dīzeļdzinēju.

Plusi

  • Ietilpība
  • Lietošanas ērtums
  • Aprīkojuma klāsts

Mīnusi

  • Apdares kvalitāte
  • Cena lepnākajām versijām

Rezumējums

Mazs no ārpuses, bet liels no iekšpuses. Būdams praktiskāks un ērtāks lietošanā nekā Polo, jaunais T-Cross ir tieši tāds, kādam būtu jābūt kompaktajam krosoveram. Lai T-Cross kļūtu par racionālu pirkumu, vēlams izvēlēties vidējās komplektācijas versijas.

    Lasi citur

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība

    Privātā Dzīve

    Mans Mazais

    Astes

    AutoBild.lv

    Māja

    Receptes

    Dārzs