Rudens sezonā ParkoSkolas nodarbības atsāksies 5. septembrī un līdz 2020. gada beigām notiks divas reizes mēnesī katru otro sestdienu kādā no EuroPark stāvvietām Rīgā. Kopš izveidošanas 2016. gadā savas prasmes novietot auto jeb noparkoties skolā uzlabojuši jau vairāk nekā 1 300 cilvēku.
“Esam ļoti gandarīti par autobraucēju lielo atsaucību un iespēju ar ParkoSkolas palīdzību uzlabot cilvēku prasmes un kopējo drošību mūsu autostāvvietās. Ļoti ceram un turpinām akcentēt autovadītāju savstarpējo attiecību kultūras, cieņas un domāšanas nozīmi, novietojot automašīnas nereti ļoti noslogotās autostāvvietās, kur katrai autostāvvietas vietai ir liela nozīme. Parkošanās prasmes nav apgūstamas vienā dienā, tāpēc aicinām nodarbības apmeklēt arī atkārtoti, lai nostiprinātu iegūtās zināšanas un vairotu pārliecību un māku viegli un droši novieto auto jebkurā situācijā,” saka Mārtiņš Meisītis, SIA EuroPark Latvia valdes loceklis.
Lai uzzinātu precīzus nodarbību datumus un norises vietu, kā arī pieteiktos, informācija atrodama EuroPark, ParkoSkola un DBS Facebook lapās, kā arī www.parkoskola.lv. Dalībai ParkoSkolā var pieteikties ikviens interesents, neatkarīgi no braukšanas stāža. Nodarbībai jāpiesakās iepriekš, jo 30 minūšu garā apmācība notiek individuāli DBS instruktora vadībā.
Citi lasa
Instruktoru vērojumi nodarbību laikā liecina, ka daudziem ParkoSkolas dalībniekiem grūtības sagādā auto novietošanu perpendikulārā autostāvvietā, un šajā procesā nereti tiek pieļauta virkne rupju kļūdu, kas bieži noved pie paša un blakus stāvošā auto apskādēšanas.
Kā stāsta DBS instruktors Jānis Neimanis, visbiežāk kļūdīties liek steiga, kuras dēļ piemirstas daži no pamatnosacījumiem, lai auto novietotu droši. Netiek atbilstoši noregulēti spoguļi, pievērsts pietiekami daudz uzmanības abās pusēs stāvošajiem auto un tiek veiktas nepārdomātas kustības ar stūri. Tāpat novērots, ka, izkāpjot no auto un atverot durvis, netiek atbilstoši novērtēts intervāls līdz blakus stāvošajai automašīnai.
Ievērojami uzlabot cilvēku parkošanās iemaņas īsā laikā ir ļoti sarežģīti un pat neiespējami, atzīst DBS instruktors Ainārs Streičs.
“Vislēnākais progress ir vadītājiem, kuriem pašiem šķiet, ka ar viņu auto novietošanas iemaņām viss ir kārtībā, taču tiek pieļautas kļūdas. Bieži novēroju situācijas, ka vadītāji pagriež galvu uz labo pusi un nevēro spoguļus, kas nozīmē, ka otra puse ir aklā zona un tā netiek kontrolēta. Pareizi būtu 90% auto novietošanas procesu kontrolēt ar sānu spoguļiem un pagriezt galvu vien tik, lai pārliecinātos par drošību aizmugurē,” saka A. Streičs.
DBS instruktors Guntis Vucins savukārt uzsver, ka nereti novērojis bailes no «parkošanās», kas rezultējas ar stresu, neuzmanību un uzmanības pievēršanu tikai vienai lietai, piemēram, tikai vienā pusē stāvošajam auto. “Ļoti bieži vadītājiem trūkst gabarītu izjūtas, ja tiek vadīts liels auto. Tāpat bīstamas situācijas rada vadītāji, kuri, pārvietojoties pa autostāvvietu, pārkāpj ātruma ierobežojumus," stāsta G. Vucins.