Volkswagen Golf 3
- Ražošanas gads: 1991. – 1997.
- Cena: 300 – 1500 eiro
- Ieteicamais dzinējs – 1,6 75 ZS
Pagājis jau vairāk nekā 20 gadu, kopš Golf III ienāca tirgū, tomēr, pateicoties līdzībai ar ceturto paaudzi, tas vēl aizvien ir redzams ielās. Arī salons ir soli priekšā vienaudžiem – sakārtotais panelis un grozāmie ventilācijas slēdži priecē aci. Mazāk iepriecinošs ir aprīkojums – ABS, elektriskie logi un kondicionētājs ir retums, standarta aprīkojumā sākotnēji nebija arī drošības spilvenu, centrālās atslēgas un pat stūres pastiprinātāja. Pēdējie trīs gan atrodami praktiski visos eksemplāros. Bagātīgāk aprīkoti ir pēdējo gadu modeļi, it īpaši daudzās speciālās versijas, kā Joker un Bon Jovi.
Interesanti, ka trešajam salons ir mazāks nekā otrajam, bet plašāks nekā ceturtajam golfam.
Balstiekārtas regulējums ir komfortablāks nekā japāņu autiņiem, tāpat arī skaņas izolācija attaisno savu nosaukumu. Ja nonākam pie tehniskās uzticamības, tad slavas dziesmas jāizbeidz. Golf III diemžēl piemīt vairāki trūkumi:
Citi lasa
- viens no lielākajiem – rūsa. Tā īpaši apsēdusi pirmo gadu eksemplārus, un pie mums Latvijā ziemā kaisītie sāļi metāla oksidēšanās procesu vēl paātrina;
- nepatīkamas problēmas sagādās arī aizmugurējā balstiekārta, kuras bukses atkarībā no braukšanas un uzstādīto detaļu kvalitātes var nākties mainīt pirms katras tehniskās apskates;
- vēl viena īpaši golfam raksturīga kaite – kondicionētāja un apsildes sistēmas atteikums.
Vērtējums
Tehniskā kvalitāte un rūsa ir Golf III vājās vietas, bet pircēju pievilcību tas atgūst ar patīkamām gaitas īpašībām un lētām, pieejamām rezerves daļām.
Honda Civic
- Ražošanas gads: 1995. – 2001.
- Cena: 500 – 1200 eiro
- Ieteicamais dzinējs – 1,4i / 1,4i S 75/90 ZS
Honda tās sportisko modeļu dēļ bieži vien tiek dēvēta par japāņu BMW, tomēr abām markām ir vēl viena līdzīga iezīme – augstā cena. Ja piecu durvju, tā sauktā angļu, versija pieejama plašā skaitā, tad mūsu izvēlētā trīs durvju hečbeka piedāvājums cenā līdz 1000 eiro ir ierobežots. Galvenie iemesli šādai popularitātei ir modernais dizains, sportiski cietā balstiekārta un veiksmīgie dzinēji, kas pie neliela patēriņa nodrošina patīkamu veiktspēju.
Pie pozitīvajām īpašībām vēl var pieskaitīt precīzo ātrumpārslēga kulisi, savukārt negatīvi vēr tējami – sliktā skaņas izolācija, mazais bagāžas nodalījums un skopais aprīkojums.
Divi drošības spilveni un stūres pastiprinātājs ir praktiski visiem eksemplāriem, centrālā atslēga, elektriskie logi un kondicionētājs biežāk sastopami 90 ZS versijā. Runājot par tehnisko uzticamību, izteiktu defektu Civic nav:
- korozija, kā jau visiem šī gada gājuma auto;
- jāuzmanās vienīgi no ķīļsiksnas diska lūšanas, kas var apturēt ūdenssūkņa darbību un radīt pārkaršanu (izteikti 1996. gada ražojumiem);
- pirms pirkšanas īpaša uzmanība jāvelta pusasīm un aizmugurējai balstiekārtai;
- būs jāsadzīvo arī ar ātri dilstošo sajūgu un nevienmērīgi strādājošo stāvbremzi.
Vērtējums
Dārgākais, bet ne labākais japānis. Apveltīts ar veiksmīgiem dzinējiem un sportisku balstiekārtu, bet jāsamierinās ar pieticīgu aprīkojumu
Mazda 323F
- Ražošanas gads: 1994. – 1998.
- Cena: 300 – 800 eiro
- Ieteicamais dzinējs – 1,5i 88ZS
F ir Mazda 323 populārākā un skaistākā modifikācija. Vizuāli tā priecē ar dinamisku dizainu un bezrāmju logiem, bet tehniski – ar labi noregulētu balstiekārtu. Skaistums gan prasa upurus – lēzenā jumta dēļ sēdēšana aizmugurē ir apgrūtināta, savukārt izdilušās gumijas ap bezrāmju logiem rada kaitinošu vēja svilpoņu. Salīdzinājumā ar konkurentiem Mazda aprīkojums ir bagātīgs – standartā ietilpst divi drošības spilveni, stūres pastiprinātājs un centrālā atslēga, turklāt vairums var lepoties arī ar elektriskajiem logu pacēlājiem un kondicionētāju.
Nepatīkami – ABS uzstādīts reti kurā eksemplārā.
Ja regulāri sekots līdzi apkopēm, tad 323 F galvassāpes nesagādās. Raksturīgākais defekts – centrālās atslēgas atteikums.
Vērtējums
Solīdā tehnika, dinamiskais dizains un bagātīgais aprīkojums aizēno tādas nepilnības kā bezrāmju logu radīto svilpoņu un salīdzinoši lielo degvielas patēriņu.
Toyota Corolla
- Ražošanas gads: 1992. – 1997.
- Cena: 500 – 800 eiro
- Ieteicamais dzinējs – 1,4i 75/88ZS
Šīs paaudzes Corolla ir viens no izslavētās Toyota kvalitātes paraugiem. Pārliecinoši uzticamākais šajā apskatā, tomēr ar to uzslavas arī beidzas. Estētiem nepatiks novecojušais virsbūves un salona dizains, arī aprīkojumā tā atpaliek no citiem japāņu konkurentiem.
Divi drošības spilveni (no 1995.) pieskaitāmi standarta aprīkojumam, stūres pastiprinātājs atrodams teju katrā eksemplārā, tomēr tādas lietas kā ABS, centrālā atslēga un elektriskie logi ir retums. Ja nu gadījumā notiek neticamais un kaut kas saplīst, tas, visticamāk, būs saistīts ar dzesēšanas sistēmu (radiatoru, caurules, ūdenssūkni), kas pirms vai vēlākais pēc iegādes būtu noteikti jāpārbauda.
Vērtējums
Kvalitātes iemiesojums, uzticamības garants. Par sevi gan liek manīt vecums, jo dizains un aprīkojums vairs neatbilst mūsdienu prasībām.
Pēc iegādes
- Ja nav drošas informācijas par iepriekšējām maiņām, vēlams nomainīt eļļu, eļļas filtru un zobsiksnu;
- Jāpārbauda tas, kas saistīts ar dzesēšanas sistēmu – radiatoru, caurules un ūdenssūkni, lai izvairītos no pārkaršanas un tai sekojošās galvas blīves vai pat dzinēja galvas nomaiņas.
Cenu atšķirības skaidrojamas ar ražošanas gadu, aprīkojumu un pārdevēja steigu pārdot. Jāatceras, ka arī lēts piedāvājums var izrādīties labs, bet aiz dārga slēpties uzpucēts brāķis. Tādēļ, ja nav vēlēšanās un laika automobili pārbaudīt servisā, tad uz auto apskati vismaz ņemiet līdzi cilvēku, kas spēs novērtēt auto stāvokli.
Rezumējums
Tik tiešām – par 1000 eiro var iegūt uzticamu pavadoni bez kaprīziem ieradumiem un ar atturību degvielas patēriņa ziņā. Protams, var gadīties arī nolaists eksemplārs ar 1000 problēmām, tomēr, ja ne pēc vizuālas, tad pēc kārtīgas tehniskās apskates to var savlaicīgi pamanīt. Uzticamības ziņā japāņi ir lielu soli priekšā Golf, kas savukārt atspēlējas ar divas un vairāk reižu lētākām rezerves daļām. Mūsu izvēle būtu Mazda 323 F – tajā apvienots bagātīgs aprīkojums ar solīdu tehniku un atraktīvu dizainu.