Pateicoties Travel Assist palīgsistēmai, Golf 8 spēj līdz pat 210 km/h braukt daļēji automatizētā režīmā, kā arī šis ir pirmais ar Car2X aprīkotais Volkswagen modelis, kas izmanto satiksmes kolektīvo intelektu, lai savlaicīgi brīdinātu par sarežģījumiem uz ceļa. Golf 8 būs pieejams Latvijā 2020. gada pavasarī.
Jaunākā MQB versija
Astotās paaudzes Golf ir pirmais Volkswagen, kas veidots uz jaunākās MQB modulārās platformas versijas. Volkswagen vispasaules panākumi un Volkswagen AG kļūšana par vadošo autoražotāju ir tieši saistīta ar Golf, jo 2012. gadā šis modelis kļuva par pirmo, kas veidots uz MQB platformas.
Šobrīd vairāki pasaulē pieprasītākie modeļi tiek izstrādāti, balstoties uz šo plaši modificējamo platformu, piemēram, Passat, kura pārdošanas apjomi mērāmi miljonos vienību, kā arī Tiguan, T-Roc un daudzi citi. 2018. gadā uz MQB platformas veidoti vairāk nekā 3,4 miljoni Volkswagen automobiļu. Pērn aptuveni 5,1 miljons MQB vienību tika saražoti Volkswagen grupā, aptverot visus zīmolus. Visi šie modeļi iegūs no jaunākajām inovācijām astotajā Golf, kas ir MQB modulārās platformas vadlīniju modelis nākamajai dekādei.
Citi lasa
Astoņas jaunas dzinēju versijas ar līdz pat 17% mazāku degvielas patēriņu
Jaunajam Golf pieejamas vairākas dzinēja versijas – degvielas (TSI), dīzeļdegvielas (TDI), dabasgāzes (TGI), mērenā hibrīda (eTSI) un plug-in hibrīda (eHybrid). Visi benzīna un dīzeļdegvielas dzinēji ir aprīkoti ar turbīnām un tiešo iesmidzināšanu. To pieejamā jauda svārstās no 90 Zs līdz vairāk nekā 300 Zs. Pirmo reizi Golf būs pieejamas astoņas dzinēju versijas.
Divi trīscilindru benzīna dzinēji, kas attīsta 90 Zs un 110 Zs jaudu, kā arī jaunajā klāstā tiks piedāvāti divi četru cilindru dīzeļdzinēji ar 115 Zs un 150 Zs jaudu. Jaunajiem TSI variantiem ir jo sevišķi zems degvielas patēriņš un kaitīgo izmešu rādītāji, pateicoties inovatīvajam TSI Miller sadegšanas procesam. Papildus tam dīzeļdegvielas (TDI) dzinējos Volkswagen pielieto jaunu TDI elementu – dubulto AdBlue iesmidzināšanu, lai ievērojami samazinātu slāpekļa oksīdu izmešus (NOx). Jaunā TDI patēriņš ir līdz pat 17% mazāks nekā iepriekšējiem dzinējiem.
Jaunais Golf būs pirmais Volkswagen modelis, kas pieejams ar piecām hibrīda dzinēju versijām. Pirmo reizi Volkswagen iepazīstina ar savu 48V tehnoloģiju – 48V siksnas piedziņas startera ģenerators, 48V litija jonu akumulators un efektīvo TSI dzinēju jaunākā paaudze veido nebijušu mērenā hibrīda piedziņu eTSI. Tādējādi tiek panākti jūtami ieguvumi – patēriņš samazināts par aptuveni 10% (WLTP) un automobilis kļuvis vēl izveicīgāks.
Volkswagen piedāvās Golf ar trīs eTSI jaudas parametriem – 110 Zs, 130 Zs un 150 Zs. Pieprasītākā modeļa astotā versija būs pieejama arī kā divi pilnvērtīgi plug-in hibrīda varianti. Plug-in eHybrid jaunā versija attīstīs 204 Zs jaudu, bet plug-in GTE versija ar sporta uzstādījumiem sasniegs 245 Zs.
Eksterjera attīstība
Jaunā Golf eksterjers ir dinamisks un vizuāli šķiet izstieptāks, bet tā kompaktie izmēri ir saglabāti – 4284mm garš, 1789mm plats un 1456mm augsts, bet automobiļa garenbāze ir 2636mm. Papildus tam katra virsbūves daļa ir pārveidota un pielāgota vēja tunelī – aizmugure ir pazemināta līdz 2,21 m2 un pretestības koeficients (Cd vērtība) samazināts līdz 0,275.
Visos modeļos LED tehnoloģija aizstāj tradicionālo apgaismojumu.
Digitāla revolūcija interjerā
Jaunais instrumentu panelis, kā arī tiešsaistes informācijas un izklaides sistēmas saplūst viena līmeņa digitālajā panelī. Individuālas zonas ar skārienjutīgām pogām un slaideriem papildina Golf digitālo pasauli. Papildus tam pēc izvēles pieejams head-up displejs, kas svarīgāko informāciju par automobili projicē uz vējstikla.
Volkswagen izmanto digitālās kontroles ierīces un displejus, lai interjeru paceltu jaunā saskarsmes līmenī starp cilvēku un mašīnu. Sistēmas ir ne tikai saistītas viena ar otru, bet, pateicoties tiešsaistes savienošanas vienībai (OCU), tās ir arī saskarē ar pasauli ārpus Golf. Standarta aprīkojumā OCU pieejama integrētā eSIM, kas nodrošina We Connect un We Connect Plus tiešsaistes funkcijas un pakalpojumus.
Asistēta vadība un kolektīvais intelekts drošības uzlabošanai
Astotais Golf kompaktklasē nosaka jaunu standartu attiecībā uz asistētās vadības funkcijām – Travel Assist palīgssitēma, kas pirmo reizi pasaulē tikusi uzstādīta kompaktklases modelim –, padara daļēji automatizēto braukšanu iespējamu uz lielceļiem līdz pat 210 km/h bez nepieciešamības aktīvi stūrēt, kāpināt ātrumu vai bremzēt. Tādējādi tiek uzlabotas ērtības un drošība, jo sevišķi garos braucienos.
Jaunais Golf ir arī pirmais Volkswagen, kas jau standartā būs aprīkots ar Car2X, kas pielieto informāciju, kuru līdz pat 800 metru rādiusā nodrošinājuši citi transportlīdzekļi, kā arī satiksmes infrastruktūras signālus, lai brīdinātu autovadītāju un arī nodotu šos brīdinājumus tālāk citām ar Car2X aprīkotām automašīnām.
Jaunie IQ.LIGHT LED priekšējie lukturi arī garantēs papildu drošību ar to daļēji interaktīvo apgaismošanas funkciju.
Jaunas specifikāciju pakotnes garantē maksimālu individualitāti
Volkswagen ir pilnībā pārveidojis specifikāciju pakotnes. Visas jaunās līnijas piedāvās ievērojami plašāku aprīkojuma klāstu nekā to ekvivalentie priekšgājēji.
Par Latvijas tirgū pieejamiem modeļiem un komplektācijām tiks paziņots nākama gada pavasarī, kad jaunais modelis būs pieejams tirgū.
Pamata specifikācijā jau iekļauti tādi elementi kā LED priekšējie un aizmugurējie lukturi, Keyless bezatslēgas iedarbināšana, digitālais panelis, We Connect mobilie tiešsaistes pakalpojumi un funkcijas, daudzfunkciju stūre, automātisks gaisa kondicionieris, joslas saglabāšanas palīgsistēma Lane Assist, jaunā Start-stop funkcijas versija, sadursmes novēršanas palīgsistēma Front Assist ar gājēju uzraudzības sistēmu un Car2X. Nākamā gada laikā pasaules tirgū tiks piedāvāti arī Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE un Golf R modeļi.