• Šobrīd

    weather img

    Rīga -1°C Mākoņains, D/DA vējš, 3.6 m/s

    4 veidi, kā uzlabot kaulu veselību

    Reklāmraksts
    15. februāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Vai zināji, ka, sasniedzot 30 gadu vecumu kaulu blīvums pamazām samazinās un palielinās risks, ka, gadiem ejot, tie kļūs trausli? Palīdzi savam organismam cīnīties ar šo risku, pievēršot uzmanību 4 faktoriem, kas nodrošina maksimālu kaulu veselību.

    Ir ļoti svarīgi rūpēties par kaulu izturību 20 gadu vecumā, jo tieši šajā laikā tiek sasniegta maksimālā kaulu masa. Ja šajā laikā neizveidojas pietiekama kaulu masa, tad ir palielināts risks, ka vēlāk dzīvē, kauli būs trausli.

    Par laimi, pievēršot uzmanību savam uzturam un dzīvesveidam, tu vari samazināt šo risku. Lūk, četri efektīvi veidi, kā saglabāt savus kaulus veselus!

    1. Ar kalciju bagāts uzturs.

    Kalcijs palīdz uzturēt kaulu minerālu blīvumu, kā arī zobu veselību visa mūža garumā. Tā kā mūsu organisms pats neveido kalciju, mums ir pilnībā jāpaļaujas uz savu uzturu.

    Palielini uzņemto kalcija daudzumu ar tādiem produktiem kā piena izstrādājumi, sardīnes, tofu, mandeles, lazdu rieksti un pupiņas. Arī tumšie lapu salāti ir bagāti ar kalciju, tāpēc ēd daudz lapu salātu, spinātu, Bok Choy Ķīnas kāpostu un citus zaļumus.

    Ierobežo sāls un nātrija daudzumu, jo tie veicina kalcija samazināšanos kaulos. Tāpat mēģini dzert mazāk kafiju un limonādes.

    2. Kusties.

    Vingrinājumi ar ķermeņa svaru ir ļoti labvēlīgi kaulu veselībai. Noslogojot kaulus ar ķermeņa svaru, tu stimulē kaulu veidošanos un samazini ar novecošanos saistītu kaulu blīvuma samazināšanos.

    Tu vari veikt tādus vienkāršus vingrinājumus kā lekšana ar lecamauklu, palēcienus, pakāpienus, pietupienus, rakešu sporta veidus (teniss, badmintons), kā arī doties pārgājienos.

    3. Dodies svaigā gaisā.

    Jūties lieliski un nodrošini maksimālu kalcija absorbēšanos, pavadot laiku svaigā gaisā.

    Lai kalcijs varētu absorbēties kaulos, tam ir nepieciešams D vitamīns. Nelielu daudzumu D vitamīna vari uzņemt ar uzturu, kā arī atrodoties saules gaismā, jo tad organisms to sintezē pats.

    Centies atrasties saulē 15–30 minūtes un pat nedaudz ilgāk, it īpaši ziemā.

    4. Uztura bagātinātāji

    Uztura bagātinātāji neaizvieto pilnvērtīgu uzturu, taču tas ir labs papildus kalcija avots, ja tā nepieciešamo daudzumu nevaram nodrošināt ar savu ikdienas uzturu. Atceries, ka tavas veselības kvalitāte ir atkarīga no tevis izmantoto uztura bagātinātāju kvalitātes. Vienmēr pārliecinies, ka tu zini, kāds ir kalcija avots.

    Raksts tapa sadarbībā ar Oriflame Latvija / Wellness by Oriflame.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+