• Rasisma skandāls: Rūjienas saldējums, iespējams, pārtrauks ražot melnīti; pārmaiņas arī citiem ražotājiem

    Slavenības
    Anastasija Kuzminova
    18. jūlijs, 2020
    2 komentāri

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: INSTAGRAM, TWITTER
    Rasu skandāla provocētie nemieri ASV, kuri atbalsojās teju vai pusē pasaules, uz mirkli izskatās pierimuši. Tikmēr rūpnieki, arī Latvijas uzņēmumi, steidz mainīt savu produktu vizuālo noformējumu vai izņemt no aprakstiem iespējami netolerantus vārdus.

    Uzņēmuma Rūjienas saldējums produkts melnītisBlacky ar upeņu piedevu – sava nosaukuma dēļ nesen tika nodēvēts par rasistisku. Uzņēmuma pārstāve Kitija Liepa sarunā ar PDz stāsta, ka viņu sortimentā joprojām ir melnītis, un arī lielveikali nav vēlējušies pārtraukt sadarbību un izņemt preci no apgrozības. Datu, vai tieši šī saldējuma pārdošanas rādītāji ir kāpuši, uzņēmumā neesot.

    «Mēs ražojam saldējumu un nekad neesam vēlējušies, lai ap to izvēršas skandāls. Blacky sākām ražot pirms diviem gadiem kā sezonālu produktu, jo melns saldējums ir modes lieta. Pat bez šī skandāla melnā saldējuma ēra iet uz beigām. Vēl neesam izlēmuši par šī saldējuma likteni, bet, ja turpināsim to ražot, tad nomainīsim nosaukumu,» sola viņa.  

    «Mēs nevēlējāmies nevienu aizskart, jo nesaistījām saldējuma krāsu ar rasi. Nosaukums ir attiecināms tikai uz saldējuma krāsu. Žēl, ka daudzi to uztvēra sakāpināti,» piebilst Liepa.

    Likvidē 100. jubilejā

    Arī ASV saldējums kritis nežēlastībā. Lai arī šogad Eskimo saldējums svin 100. jubileju, Šveices zīmola Nestle meitasuzņēmums ASV Dreyer’s atteicies no saldējuma nosaukuma Eskimo Pie, lai nepazemotu inuītus – Grenlandes, Kanādas Nunavutas, Aļaskas un Austrumu Čukotkas autonomā apgabala pamatiedzīvotājus. Zīmola pārstāvji atteikšanos no nosaukuma pamato ar vēlmi atspoguļot cilvēciskās vērtības. Visticamāk, arī no logo pazudīs tur attēlotais eskimoss.

    Izvairīsies arī no vārda balts

    F64
    F64

    Franču zīmols L’Oreal plāno no savu produktu nosaukumiem izņemt vārdus balts, gaišs un balinošs.  Arī ASV zīmols Johnson&Johnson paziņojis, ka pārtrauks ražot sejas ādu balinošus produktus.Vārdi bāls, balts un gaišs pazudīs arī no Nīderlandes uzņēmuma Unilever sejas kopšanas produktu etiķetēm. Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka grasās vairāk demonstrēt dažādu ādas krāsu skaistumu, tādēļ reklāmās plāno biežāk pieaicināt tumšādainas sievietes.

    2 komentāri

    Inese Šiltere
    Nu, jā - sajukums sākas galvā. Kāda gan nosaukumam "Melnītis" ir saistība ar rasismu? Melna var būt upeņoga, melnas var būt debesis naktī, melns ir Maļeviča kvadrāts utt. Varbūt vispār aizmirsīsim par vārdiem melns un balts, lai kāds nejustos aizskarts tos izdzirdot vien? Šajā gadījumā melns ir saldējums un kā gan tas var kādu aizskart? Jo tālāk, jo trakāk. Reizēm cilvēku stulbumam vienkārši nav robežu.

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē