• Šobrīd

    weather img

    Rīga +6°C

    Imunitāte ir tik svarīga

    Grūtniecības laikā ir jāievēro diēta?

    Grūtniecība
    Dace Rudzīte
    Dace Rudzīte
    3. novembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    «Pirmajos grūtniecības mēnešos pieņēmos svarā, un daktere lika man ievērot diētu. Tagad ēdu maz, no daudz kā atsakos, ciemos apēdu tikai kādu gurķi, bet kūkas gabaliņu – nē. Tomēr sāku baidīties, vai ar diētu nenodaru pāri mazulim,» mums vaicā topošā māmiņa Rasa. Atbild ginekoloģe Daiga Baranovska.

    «Gribu uzsvērt, ka diēta nenozīmē neēšanu vai badošanos, tas nozīmē – ēst sabalansēti. Grūtniecei jāēd veselīgi – tas ir galvenais! Ja ir aizdomas, ka svars ir par lielu, akcents jāliek uz olbaltumvielām: gaļu, zivi, piena produktiem, arī augļiem un dārzeņiem, salātiem, mazāk jālieto ogļhidrāti, kas ir baltie milti, cukuri, saldumi, maize, kartupeļi, makaroni, rīsi. Ja sieviete apēd kūku reizi divās nedēļās, nekāda ļaunuma nebūs, bet, ja trīs kūkas katru dienu, – tas jau ir citādi. Kopumā ir divas grupas: vienas uztraucas par lielu svaru, otras – par mazu svaru.

    Sievietei, kurai ir normāls ķermeņa svars, sākoties grūtniecībai, pieļaujamais svara pieaugums ir 15–18 kilogramu visos grūtniecības mēnešos kopā.

    Ja sievietes svars bijis mazs, pieļaujamais svara pieaugums var būt pat vairāk nekā 18 kilogramu, un arī tas nebūs par daudz. Mūsdienās sonogrāfiski var izmērīt mazuļa augšanas parametrus, nevis skatoties uz vēderu, un, ja bēbis atbilst izmēriem, kādam viņam jābūt, sievietes svars ir sekundārs rādītājs, uz ko var nekoncentrēties. Tām, kurām ir palielināts ķermeņa svars, kopējais svara pieaugums varētu būt mazāks.

    Ja sieviete sver ap 100 un vairāk kilogramu, viņai pietiek arī ar triju līdz piecu kilogramu svara pieaugumu, jo bērniņš aug tik un tā, izmantojot viņas iekšējās rezerves. Protams, ja nāk klāt 25–30 lieki kilogrami, tas ir pārspīlēti. Viens jautājums ir tas, kā viņa pēc tam atgūs formu, bet otrs – jārēķinās, ka liekais svars ir liela un nevajadzīga slodze organismam, mugurai, kājām».

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība - Stiprini imunitāti!

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    AutoBild.lv

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+