• Kempinga Ezermala īpašnieces Terēzes Riekstiņas ieteikumi citiem uzņēmējiem

    Padomi sava biznesa uzsākšanai
    Katrīna Jaunslaviete-Ķipure
    21. jūnijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: no personiskā arhīva
    “Esmu augusi un skolā gājusi Valdemārpilī, un pirms dažiem gadiem atgriezos dzimtajā pusē ar lauku tūrisma ideju izveidot kempingu pie Sasmakas ezera uz maniem vecākiem piederošā un pavisam nelielā zemes gabala ar nelielām mucu mājiņām uz pontoniem,” atklāj Terēze Riekstiņa.

    «Mana darba pieredze ir saistīta ar biznesa jomu. Vairāk nekā desmit gadu nostrādāts banku sektorā. Jau diezgan ātri sapratu, ka man patīk vadīt, organizēt un realizēt projektus. Ideja par kempingu radās 2016. gadā – gluži vienkārši prātā iešāvās doma.

    No idejas līdz brīdim, kad varējām atvērt pirmo sezonu klientiem, pagāja trīs gadi. Šī pieredze man ļāva iziet cauri visiem soļiem, ar ko sastopas jaunais uzņēmējs, un tagad par to mācu un dalos pieredzē ar citiem topošajiem uzņēmējiem.

    Varu teikt, ka bez ģimenes atbalsta es neko no šī visa nebūtu varējusi realizēt!

    Lielākie šķēršļi bija laika grafika ievērošanā. Kaut arī biju ieplānojusi laika rezerves dokumentu kārtošanai un citiem neparedzamiem gadījumiem, vairākas lietas aizkavējās. Tā rezultātā nevarējām pirmo sezonu atvērt 2018. gadā, bet tikai gadu vēlāk.

    Vēl viens izaicinājums bija finanses, kas nepieciešamas ne tikai būvniecībai, bet arī mājiņu labiekārtošanai. Pirmā sezona noteikti bija testa režīms, bija jāsaprot, ko grib klienti, kas viņiem patīk un kas ne un kā paši varam tikt galā ar darbiem.

    Protams, bija nepieciešams papildu finansējums, jo pašiem nebija uzkrājumu. Uzrakstījām LEADER projektu un devāmies pie Altum pēc aizdevuma. Lai izdotos visu realizēt, čakli strādājām bez brīvdienām, iesaistīju palīgos ģimeni un draugus.

    Mums rezervācijas var veikt mājaslapā un Booking. Jā, piekrītu, ka platformas nav lēts prieks, taču esmu izvērtējusi ieguvumus un sapratusi, ka esmu gatava maksāt šo cenu. Katrā biznesā ir jāiegulda mārketingā un atpazīstamībā, un ar šo platformu starpniecību klienti tevi atrod vairāk. Ja naktsmītne ir jau pazīstama un ar pastāvīgu klientu plūsmu, tad, protams, šīs platformas nav nepieciešamas. Mani ieguvumi – pastāvīga klientu plūsma, ātras rezervācijas, labi atstrādāta atsauksmju un komunikāciju sistēma.

    Es pati savos ceļojumos izmantoju Booking un pēc citu viesu atsauksmēm meklēju naktsmītnes, tāpēc vēlos, lai arī mana naktsmītne ir tur pieejama. Alternatīvas Latvijā vēl ir TIC vai asociāciju mājaslapas, kā camping.lv vai celotajs.lv, vai kādi sociālo tīklu konti, kas apkopo informāciju. Taču arī tur ir jāmaksā biedru nauda.

    Vislielākais gandarījums, protams, ir par radīto un iekopto vietu, par skaisto dabu mūsu Latvijas laukos. Nav vārdos aprakstāms un bildē parādāms, tas, ko var piedzīvot uz vietas – miglas ieskauti rīti, putnu dziesmas, bērnu čalas, peldoties ezerā, vakara saulrieta baudīšana laivā uz ezera, pilnmēness nakts maģiskā noskaņa. Klientu atsauksmes un atgriešanās pie mums katru vasaru ir vislielākais gandarījums. Šis viennozīmīgi ir mans sirds projekts.»

    Terēzes ieteikumi citiem uzņēmējiem

    • Tūrisms Latvijā ir ļoti sezonāls, tāpēc uzņēmējiem jādomā, ko darīt pārējā laikā. Iesaku visas olas nelikt vienā groziņā. Mana veiksme – divi biznesa virzieni, kas ļauj vieglāk pārdzīvot grūtības.
    • Viens nav karotājs. Ģimene, draugi, kolēģi – katram no mums ir liels atbalsta pulks, kas gatavi palīdzēt un atbalstīt.
    • Kontakti, mentori, partneri. Visu laiku jābūt uzņēmējdarbības apritē, jāpiedalās pasākumos, jālasa informācija, jāapgūst jaunas prasmes un zināšanas – tas palīdz iet uz priekšu straujāk.
    • Esi gatavs, ka viss nenotiks tā, kā sākumā plānots. Tā ir ilūzija, ka viss izdosies uzreiz un vienmēr. Būs labās dienās un sliktās dienās. Būs pacēlumi un grūtības. Vismaz sākumā darba laiks būs 24/7 – viegli nebūs, jāatsakās no brīvdienām un izklaidēm.
    • Lauku tūrismā vislabāko servisu nodrošina paši saimnieki. Klienti redz mirdzumu acīs un ir gatavi maksāt par labiekārtotām naktsmājām un skaistu vidi. Naktsmītņu atsauksmēs ļoti daudz var lasīt, ka patika uzņemšana un sagaidīšana. Šis ir svarīgs punkts, par kuru vienmēr jāpadomā. Jāatceras, ka lielākā daļa klientu pērk ar acīm – tāpēc svarīgs ir gan iekārtojums, gan interesantums, gan mazi nieciņi, kas liek klientam justies gaidītam, mīlētam un lutinātam. Kāds sagaida ar konfektēm, kāds ar kūciņām, kāds ar svaigu ziedu pušķi. Svarīgi ir radīt sajūtas un emocijas. Viena no cilvēka vajadzībām un mērķiem ir dzīves baudīšana – parūpējies, lai taviem viesiem tas ir iespējams, un viņi būs gatavi par to maksāt.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē