Hansens turpina zviedru karalisko līniju pasaules rallijkrosa čempionātā; Baumanis ar sezonu apmierināts

Autosports
Līga Stirna
10. novembris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Tikai pēdējā 2019. gada pasaules rallijkrosa čempionāta posmā, pēdējā sezonas braucienā tika noskaidrots, kurš pilots šogad kļūs par WorldRX čempionu – un tas izrādījās 27 gadus vecais zviedrs Timijs Hansens (Team Hansen MPJ)! Tādējādi jau ceturto gadu turpinās Zviedrijas braucēju dominance pasaules rallijkrosa čempionātā.

Pirms pēdējā posma, kas notika Dienvidāfrikas Republikā, galvenos titula pretendentus — Hansenu un norvēģi Andreasu Bakerūdu (Monster Energy RX Cartel) — šķīra tikai viens kopvērtējuma punkts, un uz spēles abi  lika visu. Tiesa, Hansens jau no paša sākuma bija labākā situācijā, jo viņam spēcīgs palīgs taktiskā ziņā varēja būt jaunākais brālis Kevins, kurš, gan teorētiski, tomēr arī varēja pretendēt uz titulu.

Bakerūdam šai ziņā bija grūtāk, jo viņa potenciālo palīgsu un ieroču nesēju Līemu Doranu visnepiemērotākajā brīdī – jau brīvajos treniņos – piemeklēja dzinēja defekts, un britu pilots tikai pēdējā, ceturtajā kvalifikācijā spēja uzrādīt cienīgu rezultātu. Ar to gan bija par maz, lai iekļūtu pusfinālā un kaut kā nebūt palīdzētu savam komandas biedram.

Izcili šo nedēļas nogali aizvadīja GRX Taneco komanda un tās līderis Niklass Gronholms, kurš uzvarēja trijās no četrām kvalifikācijām un arī finālā. Lai gan soms necīnījās par titulu tieši, jo sezonas vidū apendicīta operācijas dēļ izlaida divus posmus, tieši viņš ieviesa korekcijas sezonas noslēdzošā posma un titula cīņas iznākumā. 

Finālā no starta pirmais aizbrauca Bakerūds, apsteidzot no pole position startējušo Timiju Hansenu, bet nespēja no viņa atrauties un jau pirmajā aplī abi piedzīvoja sadursmi, kurā netieši iesaistījās arī otrs Hansenu brālis. Pa to burzmu pirmais aizbrauca Gronholms un noturēja līderpozīciju līdz pat finišam. Jāteic, šajā sacīkstē GRX komandas Hyundai mašīnas bija izcilas – ļoti ātrs bija arī otrs komandas braucējs Timurs Timerzjanovs.

Kad jau visa Norvēģija sajūsmā uzgavilēja, jo Bakerūds no sadursmes izbrauca kā otrais, un kad nosēdās grants daļas putekļi, izrādījās, ka Timijs Hansens brauc viņam izdevīgajā ceturtajā pozīcijā, kas zviedru pilotam dod čempiona titulu. Gan pie noteikuma, ka Bakerūds paliek otrais vai zemākā pozīcijā.

Kā jau minēju, Gronholmam uzvarēt nebija nekādu grūtību, arī Hansena ceturto vietu nekas neapdraudēja, un Bakerūds bija spiests samierināties ar vicečempiona godu. Pēc finiša norvēģis bija ārkārtīgi sašutis, Hansens gan izskaidroja viņu sadursmi, ka neko neesot pārkāpis, arī uz pjedestāla mēģināja to teikt kolēģim, taču Bakerūda sejas izteiksme un izturēšanās bija ledusauksta. Viņa emocijas saprotamas, taču galu galā ir sacensību komisāri un novērotāji, kuri izlems, ja nu kas, vai tajā situācijā kāds bija vainīgs.

Noslēdzošajā pasaules čempionāta kopvērtējumā Hansenam un Bakerūdam ir vienāds punktu skaits – 211, un titula ieguvēju noteica pēc sezonā izcīnīto posmu uzvaru skaita. Ar četrām pret vienu labāks šajā statistikas rādītājā ir Timijs Hansens.

Arī vienīgajam Latvijas pilotam pasaules rallijkrosa čempionātā Jānim Baumanim (Team STARD) sezonas pēdējais posms neizdevās gluži tāds, kā cerēts. Tiesa, Jānim ļoti labs sniegums kvalifikācijā un pusfinālā viņš iekļuva vairāk nekā pārliecinoši, ar septīto labāko rezultātu, bet pusfinālā nepabeidza pat pirmo apli. 

Baumanis startēja pirmajā pusfinālā kopā ar Bakerūdu, Gronholmu, Timerzjanovu, Antonu Marklundu (GC Kompetition) un Kristianu Sabo (EKS Sport). Starts Jānim izdevās teicams un viņš līdz pirmā apļa vidum cīnījās ar vadošajiem braucējiem, iespējams, par trijnieku. Tad gan sekoja neliela kļūme, neveiksmīga atgriešanās trajektorijā, kam sekoja sadursme ar Timerzjanovu, sabojātu mašīnu un izstāšanos.

Tā kā Jāņa tuvākais konkurents cīņā par piekto vietu pasaules čempionāta kopvērtējumā Timerzjanovs iekļuva finālā un ierindojās tajā trešajā vietā, Latvijas pilots šo sezonu noslēdza sestajā vietā. Taču tas ir labākais Baumaņa sasniegums pasaules rallijkrosa čempionātā, jo pērno sezonu viņš noslēdza devītajā vietā, vēl pirms gada – 12. vietā, bet 2016. gadā noslēdza TOP10.

"Esmu apmierināts ar sezonu. Esam bijuši gan augšā, gan lejā, tomēr izpildījām sezonas mērķi, iekļūstot pusfinālā visos posmos. Arī iekļūšana piecos finālos uzskatāms par labu rezultātu. Protams, vienmēr gribas labākus rezultātus, bet tāds tas rallijkross ir. Diemžēl nesanāca noslēgt pēdējo posmu ar lielu plus zīmi, tomēr liels paldies visiem atbalstītājiem, sponsoriem, līdzjutējiem, ģimenei un visiem pārējiem, kas iesaistījās. Cīņas turpinās!” saka Jānis.

Komandu ieskaitē 2019. gada pasaules čempionu titulu ieguva Team Hansen MPJ, ko pārstāv abi brāļi Hanseni.

FIA pasaules rallijkrosa čempionāts pirmoreiz tika aizvadīts 2014. gadā. Pirmos divus čempiona titulus 2014. un 2015. gadā izcīnīja slavenais norvēģis Peters Solbergs. 2016. gadā viņu nomainīja zviedrs Matiass Ekstroms, bet nākamās divas sezonas čempionātā dominēja viņa tautietis Johans Kristofersons.

Lasi citur

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs