Pārveidos Medemciema krustojumu — paredz, ka iedzīvotāji būs neapmierināti ar izmaiņām

Aktuāli
Auto Bild
Auto Bild
29. janvāris, 2020
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Google Maps
Lai paaugstinātu satiksmes drošību, šā gada maijā uzsāksies darbi, lai ieviestu satiksmes organizācijas izmaiņas uz Jelgavas šosejas (A8) pie pagrieziena uz Medemciemu.

Visbiežāk šajā krustojumā notiek ceļu satiksmes negadījumi – sadursmes, kuru cēlonis ir kreisais pagrieziens. Projekts paredz likvidēt kreiso pagriezienu krustojumā, braucot virzienā no Rīgas pa Jelgavas šoseju (A8), lai iegrieztos Medemciemā. Lai nokļūtu Medemciemā, autovadītāji varēs izmantot divlīmeņu satiksmes mezglu ar Rīgas apvedceļu (A5).

Tāpat krustojumā tiks likvidēts kreisais pagrieziens, izbraucot no Medemciema, lai nogrieztos uz Jelgavas šoseju (A8) virzienā uz Jelgavu. Lai autovadītāji varētu veikt šo manevru, netālu Rīgas virzienā tiks izbūvēta apgriešanās vieta. Virzienā uz Jelgavu iecerēts labiekārtot autobusa pieturvietu un izbūvēt gājēju celiņu no krustojuma līdz pieturvietai.

Šis būs nepopulārs lēmums un iedzīvotāji visticamāk paudīs savu neapmierinātību ar to, ka tiek likvidēts lai arī nedrošākais, bet taisnākais ceļš uz ciematu.

Tomēr satiksmes drošības paaugstināšana un izglābtās dzīvības ir svarīgākas par ikdienas ērtībām, norāda VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālisti.

Jelgavas šosejas posmam pie Medemciema ir veikta satiksmes drošības izpēte, kas norāda uz to, ka kreisais pagrieziens tur būtu likvidējams. Savukārt vēl vienas apgriešanās vietas izveide starp Medemciemu un divlīmeņa šķērsojumu nepaaugstinās satiksmes drošību, bet otrādi, jo ikviena apgriešanās vieta uz intensīvas satiksmes šosejas ar četrām braukšanas joslām ir potenciāli bīstama vieta. Turklāt, papildu apgriešanās vietas izbūvei nav pamata, ņemot vērā to, ka no Medemciema līdz divlīmeņu šķērsojumam ir tikai nedaudz vairāk kā 3 kilometri.

Salīdzinot ar 2018. gadu, satiksmes intensitāte uz Jelgavas šosejas 2019. gadā ir palielinājusies par 12,7% un sasniedza 13 646 automašīnas diennaktī. Kreisais pagrieziens ir viens no visbīstamākajiem manevriem, un uz tik noslogotas šosejas manevra bīstamība stipri pieaug.

Projekta realizācijai ir paredzētas 45 dienas un darbus veiks SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro (bez PVN).

Medemciema krustojums ir viena no satiksmes drošības viedokļa problemātiskākajām vietām valsts autoceļu tīklā. Valsts policijas dati liecina, ka kopš 2015. gada tur notikuši 28 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ir viens bojā gājušais, viens cilvēks guvis smagus miesas bojājumus, bet 13 cilvēki – vieglus miesas bojājumus.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+