Škoda kļūst par populārāko zīmolu privātpersonu vidū, sasniedzot vēsturiski augstāko tirgus daļu Latvijā

Auto tirdzniecība
Auto Bild
Auto Bild
13. janvāris
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
ŠKODA AUTO 2020. gads bija īpašs, jo tika atzīmēta kompānijas 125. gadu jubileja. Tālajā 1895. gadā Vaclavs Laurins un Vaclavs Klements Čehijas pilsētā Mladā Boļeslavā aizsāka šo vēsturisko stāstu. 125. pastāvēšanas gads bija plānots ļoti aizraujošs un notikumiem bagāts.

ŠKODA OCTAVIA ceturtās paaudzes tirdzniecības uzsākšana, pilnīgi jaunā elektriskā krosovera ENYAQ iV Pasaules prezentācija, kā arī SUPERB un OCTAVIA modeļu papildinājums ar no elektrotīkla uzlādējamām hibrīd-iekārtām. Latvijā gada pirmie mēneši iesākās ļoti daudzsološi, jaunais ŠKODA KAMIQ tikko bija ieguvis Latvijas Gada Auto 2020 titulu un klientu interese par šo modeli apstiprināja žūrijas vērtējumu.

Februārī svinīgi tika atklāts otrs dīleris Rīgā – VERTE AUTO, kas tajā brīdī ir ne tikai Latvijā un Baltijā, bet arī Austrumeiropā modernākais un mūsdienīgākais ŠKODA dīlera centrs. Ejot līdzi laikam, ŠKODA saviem klientiem sāka piedāvāt iespēju “uzbūvēt” savu sapņu automobili ŠKODA Konfiguratorā, kā arī iegādāties jaunu auto tiešsaistē, neizejot no mājām.

Pavasarī, kas ierasti jaunu automobiļu tirdzniecībā ir aktīvākais posms gadā, Latviju sasniedza epidēmija un tika izsludināts ārkārtas stāvoklis valstī.

Šie notikumi ietekmēja praktiski visas nozares, tajā skaitā arī jaunu automobiļu tirdzniecību. Jau marta mēnesī jaunu auto reģistrācijas samazinājās par –34% un aprīlī un maijā attiecīgi –58% pret 2019. gadu. Ierobežojumi un neziņa par nākotni pieņēmās spēkā un tas ietekmēja gan uzņēmumu, gan privātpersonu plānus iegādāties lielākus pirkumus. Iestājoties vasarai un samazinoties ierobežojumiem atgriezās pārliecība arī patērētāju vidū un jauno auto tirgus pakāpeniski atkopās, tomēr pilnībā atgūties nespēja.

Epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanās gada nogalē vēl vairāk ietekmēja rezultātus visiem zīmoliem un 2020. gadā Latvijā tika reģistrēti vien 13 522 jauni vieglie pasažieru automobiļi, kas veido –26% kritumu pret 2019 gada reģistrācijām.

Spītējot izaicinošajiem notikumiem, ŠKODA Latvijā ir spējusi kāpināt savus pārdošanas apjomus, sasniedzot 1938 vienības un tādā veidā uzlabojot 2019. gada rezultātu par + 8,5%.

ŠKODA 2020. gadā ir bijis iecienītākais zīmols privātpersonu vidū un Nr.1 zīmols starp jaunām vieglajām pasažieru automašīnām (atskaitot komerciālos auto kas reģistrēti kā vieglie pasažieru M1 kategorijas automašīnas).

Šāds pieaugums ļauj pakāpties ŠKODA zīmolam uz 2. vietu pārdotāko vieglo automobiļu topā un sasniegt vēl nebijuši tirgus daļu 14,3% 2020. gadā palielinot to par 4,5% punktiem.

Māris Jansons Auto 100 vadītājs Latvijā: “Sadarbībā ar lielākajām auto finansēšanas kompānijām izveidojām ļoti konkurētspējīgus iegādes noteikumus tieši noliktavā esošajiem auto, kas ļāva kompensēt juridisko klientu aktivitātes mazināšanos un iegūt jaunus klientus privātajā sektorā, kas arī vainagojās ar panākumiem ŠKODA kļūstot par iecienītāko zīmolu starp privātpersonām Latvijā. Jaunā OCTAVIA ieradās tieši pandēmijas pirmā viļņa augstākajā punktā, tomēr augstvērtīgais produkts un atraktīvais iepazīšanās piedāvājums ļāva mūsu svarīgākajam modelim spēcīgi ienākt tirgū, kas gada griezumā, kopā ar SCALA aizņem 1/3 no jauno kompaktklases auto tirgus”.

“Otrs gada nozīmīgākais notikums bija jaunā pilnīgi elektriskā krosovera ENYAQ iV Pasaules prezentācija Prāgā kas notika 1. septembrī, “ turpina Māris Jansons.

“Uz vispārējā elektroatomobiļu piedāvājumu fona, šis modelis būs ļoti konkurētspējīgs un ar nepacietību gaidām aprīļa mēnesi, kad ENYAQ iV ieradīsies mūsu dīleros un būs pieejami testa braucieni kā arī pirmie klienti saņems savus iepriekš pasūtītos auto. Jau šobrīd redzam, ka pēc esošās tirgus intereses 2021 gadā ENYAQ iV būs ierobežota pieejamība un automobiļu kvota visticamāk būs nepietiekama, lai apmierinātu visu klientu vēlmes tos iegūt savā īpašumā vai lietošanā”, pabeidz Māris Jansons.

ŠKODA modeļu piedāvājumā joprojām dominē krosoveri KODIAQ, KAROQ un KAMIQ, kas kopā veido 44% no piegādātā apjoma. Katra trešā ŠKODA automašīna, kas tiek reģistrēta Latvijā ir OCTAVIA un tā ir izvēle Nr.1 gan juridisko klientu, gan privātpersonu vidū. Ceturtais populārākais ŠKODA modelis ir SCALA un tai seko flagmanis SUPERB aiz sevis atstājot mazās klases FABIA.

ŠKODA modeļu popularitāte Latvijā  (pārdotas vienības 2020.gadā):

  • OCTAVIA               613
  • KODIAQ                 392
  • KAROQ                  254
  • KAMIQ                   211
  • SCALA                   203
  • SUPERB               158
  • FABIA                     105
  • CITIGO                   2

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+