120 000 eiro atlīdzības par bedru bojājumiem – gada sākums nesaudzē šoferus

Auto apdrošināšana
Auto Bild
Auto Bild
13. aprīlis
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Driving.co.uk
Krasās temperatūras maiņas šī gada sākumā ir radījušas ievērojamas izmaksas Latvijas autovadītājiem un viņu apdrošinātājiem. 2021. gada pirmajos trijos mēnešos AAS BALTA (PZU grupa) piedāvātā palīdzība uz ceļa bijusi vajadzīga teju 2000 autovadītājiem jeb divreiz vairāk klientiem nekā tādā pašā periodā pērn, kas skaidrojams ar kārtīgas ziemas blaknēm. Īpašu antirekordu sasniedzis vidējās atlīdzības apjoms par automašīnām, kas apskādētas uz bedrainiem ceļiem, pārspējot pat bedrēm izcili bagātā 2019. gada statistiku.

To, ka lielais sals gada sākumā krietni pabojājis autovadītāju nervus, apliecina BALTA apkopotie dati par palīdzību, kas sniegta uz ceļa nelaimē nonākušiem autovadītājiem: visbiežākais palīdzības izsaukuma iemesls bijis aukstums – 365 reizes autovadītājus pievīlis akumulators un nav izdevies piestartēt auto. 283 gadījumos noslāpis dzinējs, bet 128 reizes atteikusies darboties elektronika.

Starp TOP 5 biežākajiem palīdzības uz ceļa izsaukumu iemesliem ir arī bojātas vai caurdurtas riepas (181) un uz ceļa notikuši satiksmes negadījumi (106), pēc kuriem auto vairs nav iedarbināms.

„Atšķirībā no pērnās ziemas, kuras faktiski nebija, šogad vairākkārt esam piedzīvojuši gan krasas temperatūras svārstības un lielu aukstumu, kas padara „slinkus” auto akumulatorus un elektroniku, gan dāsnu sniega segu un straujus atkušņus, slidenajiem ceļiem veicinot satiksmes negadījumu skaitu.

Tāpat, salam mijoties ar atkusni, uz Latvijas ceļiem atklājas lielākas un mazākas bedres, kas var pārsist riepas un sabojāt citas automašīnu detaļas," stāsta Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs.

Palīdzību uz ceļa, ko nodrošina apdrošinātājs, autovadītāji lūguši dažādu iemeslu dēļ: vairākos desmitos gadījumu tie bijuši atslēgas bojājumi, kas liedz atvērt automašīnas durvis, problēmas ar starteri, sajūgu, riteņiem vai citām detaļām, pārdesmit gadījumos auto cietis no vandāļu darbībām un sagaidījis savu īpašnieku ar sasistiem stikliem vai spoguļiem. Tāpat autovadītājiem nācies piedzīvot dažādas problēmas ar eļļu, dzesēšanas sistēmu vai bremžu šķidrumu un pat auto degšanu.

Ievērojamu problēmu klāstu sagādājuši arī Latvijas bedrainie ceļi. BALTA šī gada februārī saņēmusi par 80% vairāk atlīdzību pieteikumu par bedru apskādētiem transportlīdzekļiem nekā pērn, bet marta sākumā – jau divas reizes vairāk pieteikumu nekā 2020. gadā.

Lielākā atlīdzība, kas BALTA pastāvēšanas vēsturē izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi.

Tomēr arī ikdienišķākos gadījumos aug vidējā atlīdzību summa: šogad tā jau tuvojas 500 EUR par gadījumu, bet kopumā gada pirmajā ceturksnī par auto bojājumiem, kas saistīti ar iebraukšanu bedrē, BALTA KASKO klientiem izmaksājusi jau teju 120 000 EUR.

Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+