Jaunais “Taycan Sport Turismo” paredzēts cilvēkiem, kuri vēlas apvienot “Cross Turismo” praktiskumu ikdienā ar “Taycan” sporta sedana dinamiku uz ceļa. GTS, kā pirmais “Taycan Sport Turismo” saimes loceklis, tirgū nonāks 2022. gada februārī, bet pārējie modeļi sekos pēc trīs nedēļām – marta vidū.
Panorāmas jumts ar “Sunshine Control” funkciju “Taycan Sport Turismo” pieejams kā jauna papildu ekstra. Savukārt īpašs šīs funkcijas elements ir elektriskā atspīduma aizsardzība.
Sākot no pavasara, pieejami būs pieci modeļi:
- “Taycan Sport Turismo” ar 240 kW (326 ZS) un aizmugurējo riteņu piedziņu, papildu komplektācijā pieejams ar “Performance Battery Plus” un 280 kW (380 ZS);
- “Taycan 4S Sport Turismo” ar 320 kW (435 ZS) un visu riteņu piedziņu, papildu komplektācijā pieejams ar “Performance Battery Plus” un 360 kW (490 ZS);
- “Taycan GTS Sport Turismo” ar 380 kW (517 ZS) un visu riteņu piedziņu;
- “Taycan Turbo Sport Turismo” ar 460 kW (625 ZS) un visu riteņu piedziņu;
- “Taycan Turbo S Sport Turismo” ar 460 kW (625 ZS) un visu riteņu piedziņu.
“Esmu pārliecināts, ka jaunais variants turpinās “Taycan” veiksmes stāstu. Piecu “Sport Turismo” modeļu sniegtais līdzsvars un dažādība, manuprāt, ir ļoti pievilcīga,” norāda “Taycan” modeļu līnijas viceprezidents Kevins Gīks.
Ātrumu 100 km/h “Taycan Turbo S Sport Turismo” sasniedz vien 2,8 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 260 km/h. Modelis ar vislielāko nobraucamo distanci ir “Taycan 4S Sport Turismo” – līdz pat 498 kilometriem, balstoties uz WLTP datiem.
Kā daļai no jaunākās “Taycan” paaudzes, visu riteņu piedziņas “Sport Turismo” modeļiem ir sevišķi efektīva piedziņas stratēģija. Uzlabotas arī termiskās pārvaldes un uzlādes funkcijas.
Abus akumulatorus no 5% līdz 80% iespējams uzlādēt vien 22 minūtēs un 30 sekundēs. Tas arī nozīmē, ka ar piecu minūšu lādēšanu iespējams iegūt papildu 100 kilometru nobraucamo distanci.
Funkcionāls dizains ar daudzām praktiskām detaļām
“Taycan Sport Turismo” ir tāds pats sportiskais siluets, ieslīpā jumta līnija un funkcionālais dizains, kāds atrodams “Taycan Cross Turismo”. Pretstatā tā līdziniekam, “Taycan Sport Turismo” atteicies no jebkādiem bezceļa dizaina elementiem. Tas arī pieejams ar aizmugurējo riteņu piedziņu.
Griestu augstums aizmugurē ir par vairāk nekā 45 milimetriem lielāks, nekā “Taycan” sporta sedanam. Savukārt šofera zonā griesti ir par deviņiem milimetriem augstāki.
Lielais bagāžas nodalījuma vāks ļauj bagāžas nodalījumam piekļūt bez piepūles. Atvērums ir krietni lielāks – 801 milimetrs kā arī krietni augstāks – 543 milimetri, salīdzinot ar sedanu (attiecīgi 434 un 330 milimetri). Precīza aizmugurējā bagāžas nodalījuma ietilpība atkarīga no komplektācijas.
Apvienojumā ar “Sound Package Plus” skaņas sistēmu bagāžas nodalījumā var ietilpt līdz 446 litriem (sedanā: 407 litri). Ar BOSE® skaņas sistēmu (iekļauta “Taycan Turbo Sport Turismo” standarta komplektācijā) tajā var ietilpt 405 litri. Noliecot aizmugurējos sēdekļus (dalīta noliekšana 60:40), ietilpību var pat palielināt attiecīgi līdz 1212 vai 1171 litram. Un tas, neņemot vērā 84 litrus priekšējā bagāžas nodalījuma ietilpības.
Panorāmas jumts ar “Sunshine Control”: caurspīdīgs vai matēts, regulējams ar vienu pieskārienu
Jaunajam panorāmas jumtam ar “Sunshine Control” funkciju kā īpašs elements ir elektriskā atspīduma kontrole. Lielā stikla virsma sadalīta deviņos posmos, kurus var kontrolēt atsevišķi. Tas nozīmē, ka atsevišķus posmus vai visu jumtu iespējams padarīt caurspīdīgu vai matētu. Arī matēta uzstādījuma gadījumā interjerā ieplūst gaisma.
Papildus caurspīdīgam un matētam uzstādījumam var izvēlēties arī daļēji un pilnībā aptumšotu režīmu. Šie ir iepriekš noteikti uzstādījumi ar šauriem vai platiem segmentiem. Šai sistēmai ir arī “Roller Blind” uzstādījums, kas aktivizē pārslēgšanas secību atsevišķos segmentos, kad “Taycan” šoferis ekrānā slidina pirkstu pār jumta attēlu.
Attālinātās parkošanās asistents un “Android Auto” integrēšana
“Taycan Sport Turismo” modernizēts ne tikai auto komforta, drošības funkciju, bet arī informācijas un izklaides sistēmas ziņā. Ar papildu komplektācijā pieejamo attālinātās parkošanās asistenta sistēmu automobiļa novietošanu stāvvietā var kontrolēt ar viedtālruni, bez nepieciešamības autovadītājam atrasties pie stūres. Automātiskā kontrole pieejama paralēlajai un perpendikulārajai automobiļa novietošanai stāvvietā, kā arī garāžās. Sistēma automātiski nosaka vietu un izmēra to, izmantojot ultraskaņas sensorus un kameru.
Papildus “Apple Car Play” “Porsche” komunikāciju sistēmā (PCM) kopš pēdējā modeļa gada atjauninājuma integrēts arī “Android Auto”. Tagad šī sistēma atbalsta ne tikai “iPhone”, bet arī viedtālruņus, kas aprīkoti ar “Google” operētājsistēmu.
Turklāt “Voice Pilot” balss asistents tagad vēl labāk saprot normālā balsī paustās instrukcijas. Navigācijas sistēma aprēķinus veic ātrāk, interesējošo vietu meklēšanai tagad galvenokārt izmantojot meklēšanu internetā un attēlojot informāciju krietni skaidrāk. “Charging Planner” saņēmis papildu uzlabojumus, tas labāk veic plānošanu ātrās uzlādes stacijās un izvairās no pieturvietām ar īsu uzlādes laiku. Turklāt uzlādes stacijas tagad var filtrēt pēc veiktspējas klases.
Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.