Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • «Porsche Platinum Edition» spožums – testējam «Cayenne» un «Panamera»

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    5. jūlijs, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Labai ražai nepieciešama laba augsne. Jaunākās paaudzes «Porsche Cayenne» SUV un Panamera modeļi ir patiesi garšīgi auto, kas ierindojami visai ekskluzīvu spēkratu kategorijā. Tiesa, mūsu ielās šie modeļi nav retums. Ja tas līdz šim jūs atturējis no šo auto iegādes, «Porsche» nācis klajā ar vēl īpašāku versiju – «Platinum Edition».

    Kāpēc platīns? Jo zelts būtu pārāk vienkārši. Modeļu izvēle šajā gadījumā nepārsteidz – «Cayenne» ir viens no visvairāk pārdotajiem štutgartiešu modeļiem, savukārt «Panamera» ir stabila šā zīmola vērtība.

    Atskaitot šikāku modifikācijas nosaukumu, šīm versijām ir vēl bagātīgāks aprīkojums nekā ierasts. Šeit uzreiz būs LED optika ar dinamisko apgaismojumu, «Bose» audio sistēma, panorāmas stikla jumts, noskaņojuma apgaismojums salonā, astoņās pozīcijās regulējami sporta sēdekļi ar ādas apdari, «Porsche» ģerbonis sēdekļu galvas balstos un pati ikoniskākā no visām ekstrām – analogais pulkstenis. Jā, dažas lietas nemainās, un labi, ka tā.

    Lai vēl vairāk tas atšķirtos no standarta modeļa, «Platinum Edition» versijai būs melni sporta izplūdes sistēmas uzgaļi un 21 collas «RS Spyder Design» diski, kas īpaši rezervēti «Platinum Editon», savukārt aizmugures LED lukturus rotā «Porsche» uzraksts. Būtiska nozīme piešķirta krāsojumam, priekšroku dodot saskaņotiem dizaina elementiem satīna platīna krāsojumā. Arī virsbūves krāsu gamma kļuvusi plašāka, ietverot vairākus metāliskos toņus, piemēram, popularitāti guvušo «Crayon», kas ir metāliski gaiši pelēka krāsa.

    Atverot durvis, uzreiz pamanām matēta alumīnija durvju ailas ar «Platinum Edition» uzrakstu, kā arī vairākus citus akcentus sudraba krāsā.

    Tik tālu sniedzas ražotāja ­sagatavotā pakotne, tomēr ikvienam pircējam ir iespēja izpausties individualizācijā, izmantojot «Porsche Exclusive Manufaktur» plašās iespējas eksterjera un interjera uzlabošanā pēc sirds patikas. Iztēle šajā gadījumā ir vienīgais ierobežojums.

    Kupejas siluets dzēš daļu no šķietami garlaicīgā SUV tēla un padara vācu «Kajennas piparu» vēl asāku un vizuāli atraktīvāku. Slīpāka aizmugures daļa, zemāks jumts, ko var dabūt pat oglekļa šķiedras izpildījumā, un bagāžniekā iebūvēts spoilers, kas rūpējas par papildu ­piespiedējspēku, iznirstot pēc 90 km/h sasniegšanas. Šīs ir lietas, kas standarta «Cayenne» nav atrodamas.

    Dienas beigās pat stilīgajām SUV versijām jābūt pietiekami praktiskām, tāpēc aizmugures sēdekļu rinda ir pazemināta par 30 mm, lai šeit sēdošajiem ­pasažieriem nebūtu jāberzē ­pakausis pret griestu ­apšuvumu. Salonā būs četras vai piecas sēdvietas, izvēlas pirmais auto pircējs. «Cayenne» ir īsts šā zīmola veiksmes stāsts. Ir vietā atminēties 20 gadu seno patiesību – lai pastāvētu «911». kupeja, modeļu spektrā jābūt pievilcīgiem apvidniekiem un krosoveriem.

    V8 dzinēji joprojām ir pieejami aktuālajā dzinēju arsenālā, tomēr ne mazāk svarīgi sekot līdzi autoindustrijas tendencēm, tāpēc «Platinum Edition» pieejams arī «E-Hybrid» versijā. Tas nav ekoloģijas vārdā izžmiegts četrcilindru motors, bet gan pilnvērtīgs 3,0 litru V6 benzīna turbomotors, kas savienots ar 136 ZS elektromotoru. Šis tandēms attīsta 462 ZS un 700 Nm griezes momentu, kas ļauj paātrināties ātrāk, nekā gaidījām, – 5,1 sekundē. Apdzīšanas manevra laikā nepieciešamie 80–120 km/h pazib 3,3 sekundēs.

    Jāpiebilst, ka šī ir viena no ­miermīlīgākajām «Cayenne Coupe» versijām. Spraudņa hibrīda sistēma reālajā vidē ar pilnu uzlādi ļaus veikt aptuveni 30 km pilnībā elektriskajā režīmā. Arī maksimālais ātrums «zaļajā kursā» Jūrmalas šosejas vasaras periodam būs pietiekams – 135 km/h. Ja ­iemanīsities iekļauties ražotāja iedomātajā ciklā un nebraukāsit ar tukšu bateriju, vidējais patēriņš pēc WLTP standarta būs 3,2 l/100 km. Teorētiski.

    Kā tas brauc? Joprojām lieliski. Tehniski «Platinum Edition» nav ieviesis izmaiņas, jo tās gluži vienkārši nebija nepieciešamas.

    Pretēji brangajiem virsbūves izmēriem «Cayenne» kupeja apgāž mītus par SUV nespēju sniegt vadītājam braukšanas prieku arī dinamiskā braukšanas manierē. Balstiekārtu un dzinēju iespējams regulēt ar dažādiem braukšanas režīmiem, kas maina automašīnas uzvedību, bet izveicībai palīdzēs aizmugures ass piestūrēšana.

    Šobrīd dzīvojam SUV laikmetā, tāpēc «Cayenne» popularitāte nav pārsteigums, tomēr pēc dalības pērn organizētajā «Porsche Road Show», izvēloties ikdienai visvairāk piemēroto auto, daļai braucēju tieši «Panamera 4 E-Hybrid» limuzīns kļuva par favorītu. Hibrīda tehnoloģijas dēļ tas ir ekonomiskāks par saviem tehniskajiem brāļiem, vienlaikus saglabājot straujumu uz šosejas.

    Tā veiktspēja tehnisko datu tabulās ir līdzīga iznesīgajam SUV, tik vien 100 km/h tas sasniegs par pussekundi ātrāk, un elektriskajā režīmā tas pratīs nobraukt tālāk, pietuvojoties 40 km patiesajai sniedzamībai. Aerodinamikas likumi. Zemāks smaguma centrs to vēl vairāk pietuvina kupejas ugunīgajam raksturam. Ja vēlēsities mierīgi nokļūt tikšanās vietā, šīs īpašības sekmīgi tiks paslēptas aiz komfortablas un līganas gaitas. Lūk, kāpēc ar zelta versiju būtu par maz.

     

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē