Kā liecina Swedbank apkopotie dati, teju katrs otrais līzingā iegādātais auto bijis tieši pilsētas džipu klases pārstāvis. Taču būtiskākais – pērn jauno auto iegādes darījumos Toyota pārspējusi ilggadējo līderi Nissan un kļuvusi par vispirktāko auto zīmolu. Starp 2018.gadā 10 pirktākajiem auto bija trīs Toyota modeļi – RAV4, CH-R un Auris.
“Pēdējo gadu laikā tirgū vērojams aizvien lielāks pieprasījums pēc jauniem auto. Kā rāda mūsu dati, kopumā katra otrā automašīna līzingā tiek pirkta no salona jeb pilnīgi jauna. Iegādāties jaunu auto iedzīvotājus galvenokārt mudina pārliecība par tā tehnisko stāvokli un auto garantijas laiks. Arī jaunā kārtība, kādā tiek aprēķināts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, liek iedzīvotājiem vēl vairāk pievērst uzmanību ne tikai auto iegādes cenai, bet arī uzturēšanas izmaksām. Līdz ar to nereti jauna ekonomiskās klases segmenta auto iegāde ir racionālāka, nekā lietotas automašīnas iegāde.
Tā pērn, aptaujājot autovadītājus, kopumā 51% norādīja, ka rūpīgāk iepazīsies ar automašīnas tehniskajiem parametriem un izvēlēsies ekspluatācijā lētāku modeli. Ņemot vērā šīs tendences, arī šogad prognozējam pieprasījuma pieaugumu tieši jauno auto segmentā un ar aizrautību sekojam jaunumiem auto industrijā,” stāsta Kaspars Sausais, Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs.
Populārākie līzingā iegādātie auto 2018. gadā ir Nissan Qashqai, VW Tiguan, Toyota RAV4, KIA Sportage, Toyota C-HR, VW Golf, Nissan Juke, Nissan X Trail, Hyundai i30, Škoda Karoq un Toyota Auris.
Swedbank dati rāda, ka iedzīvotāji izvēlas iegādāties jaunu automašīnu vidēji 22 000 eiro vērtībā.
Visbiežāk spēkrats tiek iegādāts operatīvajā līzingā uz pieciem gadiem, par to mēnesī attiecīgi maksājot 207 eiro*. Visbiežāk jaunu auto iegādājas iedzīvotāji 31 līdz 45 gadu vecumā, kuri dzīvo Rīgā vai Pierīgā un kuru vidējie ienākumi pārsniedz 1000 eiro mēnesī.
Zīmīgi, ka jaunajos auto līzinga klientu vidū tiek dota priekšroka ar benzīnu darbināmiem spēkratiem, kur divi no trīs auto ir tieši benzīna auto. Bet interesanti, ka lietotajiem auto tendence ir pretēja – šajā segmentā dominē dīzeļdzinēji, kuri aizņem 75% lielu daļu.
“Iegādājoties jaunu auto, jūs iegūstat virkni priekšrocību, kā, piemēram, auto izvēles procesā var izvēlēties krāsu, komplektāciju un motora tilpumu. Tāpat jums nevajadzēs pavadīt daudzas stundas, staigājot pa auto tirdzniecības vietām. Skaidrs, ka auto būs tādā komplektācijā, kādu jūs vēlaties, bez nobraukuma, bez vizuāliem defektiem un nolietojuma.
Jauns auto sev līdzi nes arī garantiju – atliek vien ieplānot regulārus servisa apmeklējumus, un maciņš būs pasargāts no neparedzētiem izdevumiem. Iegādājoties jaunu auto, var rēķināties, ka tas būs aprīkots ar jaunākajām tehnoloģijām un drošības standartiem,” piebilst Kaspars Sausais.