Otrās paaudzes Renault Laguna universālu Grandtour ražoja no 2001. līdz 2007. gadam, un tas uzskatāms par ideālu ģimenes auto: liels bagāžas nodalījums, arī salonā daudz vietas, augsts drošības līmenis un komfortabla balstiekārta. Un daudzas elektroniskas funkcijas, lai izklaidētu mazos un lielos.
Renault Laguna defekti
Tomēr dažreiz ekstras krīt uz nerviem, kā, piemēram, bez atslēgas komforta piekļuve, kas (līdz 2003. gadam) arī likumīgajam īpašniekam liedza pieeju automašīnai. Vai arī riepu spiediena kontrole, kas uzrāda katras riepas rādījumus un, ja ir kaut mazākā atšķirība, skaļi brīdina vadītāju. Tomēr vēl kaitinošāk un dārgāk, ja pieviļ tehnika. Laguna balstiekārta tehniskajā apskatē bieži saņem vairākus aizrādījumus: balsta šarnīri, bukses un gultņi jāmaina visai bieži.
Citi lasa
Gargabalnieki: kilometru rādījumi parasti ir augsti, jo daudzas Laguna ir izbijušas firmu automašīnas.
Dzinējiem un pārnesumkārbām raksturīgas eļļas noplūdes, sajūgiem novērota pastiprināta dilšana. Risku mazināt iespējams, izvēloties benzīna dzinēju, jo ar patīkamo griezes momentu apveltītie dīzeļi izceļas ar zobsiksnas un turbīnas defektiem. Kvēpu filtrs bija pieejams vien no 2004. gada beigām, tomēr arī iepriekšējo gadu 1,9 litru versijām bija iespējams to uzstādīt. Sākotnēji tas tas padarīja ekonomisko ģimenes auto dabai draudzīgāku, taču nākamajiem saimniekiem radīja problēmas.
Ieteicamākā izvēle – 1,9 dCi (88 kW/120 ZS)
Mūsu vērtējums: Koncepts ir labs, vietas daudzums un komforts pārliecina, arī drošības līmenis ir priekšzīmīgs, bet tik un tā, pērkot Laguna, jāskatās uzmanīgi. Vai visa elektronika darbojas? Kā uzvedas balstiekārta? Vai redzamas eļļas noplūdes? Labāk tādu pirkt no dīlera vai uzticama tirgotāja.
Alternatīvas
- PEUGEOT 406 BREAK
Pēdējo gadu 406 Break pieejami plašā skaitā, vienīgi to vidējais stāvoklis varētu būt labāks. Rūsa gan reti sastopama, tehniskajā apskatē aizrādījumus vairāk saņem bremzes, cauras bremžu caurulītes, apgaismojums un, protams, eļļas noplūdes. Toties francūzis pārliecina ar augstu komfortu, maigu atsperojumu un mīkstiem sēdekļiem. Apdares kvalitāte ir apmierinoša.
Vērtējums: 2,5 / 5 zvaigznes
- CITROËN C5 KOMBI
Ietilpīgā Citroën vērtības zudums ir milzīgs, par 2000 latiem jau nopērkami 2004. gada eksemplāri. Visi C5 aprīkoti ar leģendāro hidropneimatisko balstiekārtu, kas nodrošina izcilu komfortu. Sēdekļi, kā jau francūzim, ir mīksti, dizains vienkāršs, tomēr vietas daudzums – iespaidīgs. Iespaidīgi ir arī dažādi defekti balstiekārtās, bremžu, dzinēja un izplūdes mezglos. Lai iegādātos lietotu C5, tam patiesi ir jāpatīk.
Vērtējums: 3 / 5 zvaigznes
- FORD MONDEO TURNIER
Viena no priekšrocībām ir izcilā balstiekārta, tomēr Mondeo var lepoties arī ar vietas daudzumu. Trūkumi – sarežģīta aizmugurējā balst iekārta un dīzeļa dzinēji, kam raksturīgi turbīnas un dzinēja galvas defekti. Tāpat uzmanība jāpievērš rūsai, kas ir visai izplatīta parādība to gadu Ford modeļiem.
Vērtējums: 3 / 5 zvaigznes
- NISSAN PRIMERA TRAVELLER
Ar 2001. gada beigās ieviesto pēdējo Primera paaudzi Nissan nedz sev, nedz klientiem neradīja nekādu prieku. Auto raksturīgi vairāki trūkumi, un tas nav īpaši uzticams. Sevišķi kaitināja 2003. gadā no Renault pārņemtais dīzelis (zobsiksnas un turbīnas defekti), kādēļ 2005. gadā to izņēma no dzinēju gammas. Vismaz ietilpības ziņā Primera Traveller ir apmierinošs.
Vērtējums: 2,5 / 5 zvaigznes
Rezumējums
Tie, kas negrib maksāt daudz naudas vai izvēlēties kādu no vācu premium ražojumiem, no plašā lietoto automobiļu klāsta var atrast lielu auto par zemu cenu. Pirms pirkšanas gan jāskatās uzmanīgi, jo ne velti apskatītās mašīnas ir lētākas par citām. Vācu tehniskās apskates un ADAC palīdzības dienesta statistikās šie modeļi ierindojas pēdējās vietās, līdz ar to jāizvēlas pēc iespējas jaunāks auto ar mazāku kilometru skaitu.