Zema jumta līnija un muskuļota virsbūve – dizains
Melna priekšējā astoņstūru Singleframe radiatora reste ir trīsdimensionāla, padarot šo modeli sportisku. Tas pats attiecināms uz trapecveida gaisa ieplūdes kanāliem un bamperiem ar plakanu apakšmalu.
Zemā jumta līnija stiepjas līdz plakanajiem aizmugures statņiem un noslēdzas ar jumta spoileri. Tādējādi Audi Q3 Sportback izskatās garāks par Audi Q3.
Turklāt SUV kupeja ir par gandrīz trīs centimetriem zemāka, radot muskuļotāku izskatu. Spēcīgās kontūras virs riteņiem piesaista uzmanību quattro visu riteņu piedziņai, kas vairumam dzinēju nāk standarta aprīkojumā.
Citi lasa
Sportisks uz ceļa un bezceļos – balstiekārta
Audi Q3 Sportback ir gatavs doties dažādos apvidos. Tam standarta aprīkojumā ir progresīvā stūres iekārta un sporta balstiekārta. Papildu aprīkojumā balstiekārta pieejama ar regulējamiem amortizatoriem.
Atkarībā no braukšanas situācijas, ceļa apstākļiem un personīgajām vēlmēm autovadītājs var dažādot automobiļa īpašības, izmantojot standarta dinamiskās vadības sistēmu Audi Drive Select sešos profilos, tostarp bezceļa režīmu. Papildus dzinēja un transmisijas uzstādījumiem šī sistēma arī ietekmē elektroniski regulējamus amortizatorus un stūrēšanas palīgsistēmu. Hill Descent Control sistēma, kas pieejama papildu aprīkojumā, arī var piedāvāt palīdzību – tā saglabā nemainīgu autovadītāja izraudzītu ātrumu nogāzē, kas lielāka par 6%.
TFSI, TDI, S tronic, quattro – piedziņa
Eiropas tirgum Audi Q3 Sportback tiek piedāvāts ar benzīna un dīzeļdzinējiem. 230 ZS 2,0 TFSI ir jaudīgākais dzinējs, bet 2,0 TDI jauda ir 150 ZS. Neilgi pēc nonākšanas tirgū modelis būs pieejams arī ar manuālo pārnesumkārbu un quattro pilnpiedziņu.
Gada laikā modeļu klāsts tiks papildināts ar papildu dzinējiem, tostarp jaudīgāku dīzeļdzinēju un benzīna dzinēju, kas darbosies kopā ar 48 V daļējā hibrīda sistēmu.
Ātruma samazināšanas laikā tas atgūst enerģiju, bet paātrinoties no maza ātruma, tas atbalsta dzinēju. Reālos braukšanas apstākļos šī sistēma var ietaupīt līdz pat 0,4 litriem degvielas uz 100 km.
Pārveidojams komforts – interjers un telpas koncepts
Audi Q3 Sportback ir 4,5 metrus garš, 1,84 metrus plats un 1,56 metrus augsts, bet tā riteņu garenbāze ir 2,68 metri. Tādējādi Audi Q3 Sportback ir plašs un būtiski pārveidojams interjers. Aizmugurē ir trīs pasažieru sēdvietas, bet tās jau standartā iespējams gareniski pārvietot par 13 cm, bet muguras atbalsti ir sadalīti trīs daļās un to sagāzumu iespējams pielāgot septiņos režīmos. Bagāžas nodalījuma tilpums variē no 530 līdz 1 400 litriem. Savukārt iekraušanas grīdu iespējams pielāgot divos līmeņos.
Digitālā pasaule – displeji un vadība
Standarta aprīkojumā ir iekļauts digitālais mērinstrumentu panelis ar ekrānu, kura izmērs pa diagonāli ir 10,25 collas un kuru autovadītājs pārvalda, izmantojot daudzfunkcionālo stūri. Augstākā līmeņa sistēmā MMI Navigation plus ir pieejama Audi virtuālā vadītāja informācijas sistēma, kas piedāvā dažādas papildu funkcijas, bet skārienjutīgs 10,1 collas liels ekrāns ir izvietots centrālajā daļā.
Kad tiek izvēlēta funkcija, tas rada akustisku atbildes reakciju. Līdzīgi kā zīmola lielizmēra klases modeļos to aptver plata spīdīgi melna apdare. Izvēlnes struktūru papildina vadības ierīce, kas izmanto dabisku valodu un spēj uztvert arī brīvi izteiktus vārdus. Navigācijas galamērķu ievadīšana un MMI meklēšana ir balstīta uz brīvu teksta ievadi.
Daudzpusīgs tīkls – informācijas un izklaides sistēma, kā arī Audi Connect
Kopīgi ar MMI Navigation plus automobilī pieejams arī Audi Connect tiešsaistes pakalpojums LTE Advanced ātrumā. Tas piedāvā, piemēram, tiešsaistes satiksmes informāciju un tiešsaistes punktus interesējošiem pakalpojumiem, kas papildina maršruta vadību ar fotogrāfijām, darba laikiem un lietotāju novērtējumiem. Pateicoties Audi automobiļu savstarpējai savienojamībai, Q3 Sportback saņem un nodrošina informāciju par stāvvietām ceļa malās, bīstamām vietām un ātruma ierobežojumiem, kas tiek uztverti ar borta kameru un automašīnas sensoriem.
Informācija par luksoforu darbību ir jauna funkcija starp Car-to-X pakalpojumiem.
Automobilis iegūst informāciju no pilsētas satiksmes datora, tādējādi autovadītājs Audi virtuālajā kabīnē saņem informāciju par luksofora darbības fāzēm. Tas ļauj autovadītājam pielāgot savu ātrumu, kas palielina efektivitāti un uzlabo satiksmes plūsmu. Šis piedāvājums sākotnēji tiek nodrošināts atsevišķās Eiropas pilsētās un tiks pakāpeniski paplašināts atkarībā no pilsētu infrastruktūras. Bezmaksas myAudi App un Audi viedtelefonu saskarne nodrošina savstarpēju savienojamību starp automobili un viedtālruni.
Palīgsistēmas
Audi Q3 Sportback drošībai tiek izmantotas četras standarta sistēmas. Tās ietver brīdinājumu par izbraukšanu no joslas, kā arī brīdinājumu par joslas maiņu. Kamēr pirmā sistēma palīdz autovadītājam noturēties joslā, otrā sistēma norāda uz kritiskām situācijām joslas maiņas brīdī, piemēram, ja aklajā zonā atrodas automobilis. Adaptīvā kruīza kontroles sistēma tiek piedāvāta papildu aprīkojumā. Tā samazina autovadītāja noslogojumu gareniskajā un sāniskajā vadībā.
Modernās sistēmas, tostarp 360 grādu kameras, palīdz novietot automašīnu stāvvietā vai manevrēšanas laikā. Tās MMI ekrānā uzrāda SUV kupejas tuvāko apkārtni, un autovadītājs var izvēlēties no vairākām perspektīvām. Parkošanās palīgsistēma automātiski vada automobili, iebraucot un izbraucot no stāvvietas. Ja, piemēram, autovadītājs vēlas atpakaļgaitā izbraukt no stāvvietas, aizmugurējā Cross Traffic Assist sistēma brīdina par tuvojošos transportlīdzekli, ko sistēma klasificē kā bīstamu.
Audi Q3 Sportback Latvijas tirgū būs pieejams 2019. gada rudenī.