• Šobrīd

    weather img

    Rīga +7°C Skaidrs, Z/ZR vējš, 4.63 m/s

    IZPROT TAVAS SĀPES

    TOP5 lietas, ko cilvēki apguvuši Covid-19 krīzes laikā

    Aktuāli
    Santa.lv
    Santa.lv
    26. maijs, 2020
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Shutterstock
    Ir cilvēki, kas pandēmijas laiku izmantojuši jaunu prasmju apgūšanai — labprātīgi vai situācijas spiesti. Iedzīvotāju pieredzes pētījumā noskaidrotas, kādas ir lietas, ko šīs krīzes laikā cilvēki apguvuši visbiežāk.

    Iedzīvotāju pieredzes pētījumā  #paliecmājās noskaidrots, ka TOP 5 lietas, ko cilvēki apguvuši koronavīrusa izraisītās krīzes laikā, ir video konferences zvanu lietošana (19%), koncertu un izrāžu skatīšanas digitālajā vidē (18%), sportošanu mājas apstākļos (17%), laika plānošanu (17%), kā arī ienākumu un izdevumu plānošanu (16%).

    Interesanti, ka daudz izteiktāk nekā citas sabiedrības grupas, tieši seniori atzīst, ka ir apguvuši un novērtējuši iespējas skatīties koncertus un izrādes digitālajā vidē, kā arī apguvuši sociālo tīklu lietošanas prasmes. Savukārt jaunieši un vidējā paaudze daudz vairāk nekā citas grupas ir apguvuši sportot prasmes mājas apstākļos, kā arī laika plānošanu.

    Covid-19 pandēmija ir faktiski piespiedusi daudzus pielāgoties jaunajiem apstākļiem un apgūt tās iemaņas, kas iepriekš nebija vajadzīgas vai likās mazsvarīgas.

    Digitālā pratība personīgajā līmenī noteikti ir bijusi tā lieta, ko primāri daudziem bija nepieciešams pilnveidot vai apgūt no jauna.

    Tas savukārt ir veicinājis starppaaudžu solidaritāti, jo seniori apguva jauniešu prasmes, piemēram, sociālo tīklu un dažādu lietotņu lietošanu, bet jaunieši guva ieskatu savu vecāku un vecvecāku ikdienā. Šai starppaaudžu prasmju apmaiņai var būt arī tālejošas pozitīvas sekas, jo dažādi sociālās spriedzes elementi izpaužas tieši vecuma dimensijā,” saka ekonomikas antropologs Andris Šuvajevs. “Taču šī pielāgošanās un mācīšanās ir notikusi arī biznesa sektorā – uzņēmumi ir atvēruši interneta veikalus, mainījuši savus uzņēmējdarbības profilus un klientu apkalpošanas procesus. Aktuāls noteikti ir jautājums, cik paliekošu ietekmi tas atstāts uz mūsu ikdienu un procesiem nākotnē, kad situācija būs normalizējusies.”

    “Vienlaikus jāatzīmē, ka svarīgi ir arī pievērst uzmanību tam cilvēku lokam, kuru ikdiena pandēmijas laikā nav mainījusies, jo viņi savu darbu nevarēja turpināt attālināti – tirdzniecības darbinieki, ārsti, sabiedriskā transporta vadītāji utt. Pandēmija ir parādījusi cik svarīgas ir šo cilvēku prasmes un būtu nepareizi aizmirst par viņu vajadzībām, plānojot nākotni,” piebilst Šuvajevs.

    Pētījumā arī noskaidrots, ka 72% iedzīvotāju ir bijis laiks veltīt vairāk laiku tām lietām, kurām pirms tam nesanāca veltīt pietiekami lielu uzmanību. Lielākoties tās ir ļoti praktiskas lietas, kas saistītas ar mājas darbiem, ģimeni un attiecībām.

    Lai noskaidrotu, kā ārkārtējā situācijā Latvijā mainījušās iedzīvotāju prasmes, mobilo sakaru operators Tele2 veica #paliecmājās iedzīvotāju pieredzes pētījumu sadarbībā ar Norstat šī gada maija sākumā, un tajā piedalījās 1011 respondenti.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+