Lietots auto: Toyota Corolla Verso (04–09) – ekspertu atsauksmes

Lietots auto
Toms Timoško
Toms Timoško
3. aprīlis, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
SUV pēdējos gados ir izkonkurējis kompaktos MPV un minivenus. Turpretim lietoto automašīnu tirgū ietilpīgie ģimenes auto vēl joprojām ir lielā cieņā. Šoreiz par vienu no tiem – otrās paaudzes Toyota Corolla Verso.

Neraugoties uz auto nosaukumu, tam nav kopīgas platformas ar Corolla modeli, kā tas bija pirmajai paaudzei. Labojot priekšteča neizdarību un pieļautās kļūdas auto praktiskumā, 2006. gadā nāca klajā otrās paaudzes Corolla Verso, kas kļuva ietilpīgāks un uzticamāks, iegūstot maksimālo NCAP drošības vērtējumu. Corolla Verso bija viens no pirmajiem Toyota modeļiem, kura izstrāde notika ārpus Japānas. Dizains tika veidots Francijā, bet rūpnīca atradās Turcijā.

Uz ceļa auto ir pietiekami izveicīgs, neliekot šoferim justies kā autobusa vadītājam. Līdz minimumam samazinātas virsbūves svārstības, veikla manevrēšana un laba pārskatāmība ir galvenie plusi. Spēcīgas personības vietā Toyota dod priekšroku izslavētajai tehniskajai uzticamībai.

Corolla Verso salons

 Viduskonsolē izvietots liels skaits slēdžu, tomēr galvenās funkcijas var viegli atrast. Dzinējs tiek iedarbināts ar pogas palīdzību

Pie auto stūres vadītājs jūtas ērti, pateicoties plašajai stūres stāvokļa regulācijai un augstu novietotajam transmisijas pārslēgam. Sēdpozīcija būs īpaši piemērota tiem, kuriem patīk atrasties augstāk. Interjera apdare veidota no vienkāršas, bet izturīgas plastmasas, kas paredzēta ilgai kalpošanai. Par dažādu mantu nodalījumu trūkumu nebūs jāsūdzas. Glāžu turētāji starp priekšējiem sēdekļiem, divi cimdu nodalījumi un sīklietu novietnes durvīs. Corolla Verso ir pieejams piecu un septiņu sēdvietu versijā ar iespēju bīdīt otro sēdekļu rindu, palielinot vietu kājām vai bagāžas nodalījumu. Izvēloties septiņas vietas, trešās rindas sēdekļi būs ērti nolokāmi, izveidojot līdzenu grīdu.

Par pilnvērtīgu septiņvietīgu auto to gan nevar uzskatīt. Papildu sēdvietas ir nelielas, tām ir sarežģīti piekļūt, un tajās iespējams atrasties vien bērniem īsos vasaras pārbraucienos. Līdz ar visu sēdekļu pacelšanu bagāžas nodalījumā atliks vieta vien peldriņķim un volejbola bumbai.

Toyota dzinēji

Dzinēju klāstā ir divi benzīna un viens dīzeļa agregāts ar divām jaudas versijām. Benzīna sarakstā 1,6 un 1,8 l VVT-i motori, attiecīgi ar 110 un 129 ZS. Tos var savienot ar 5MT vai 5AT, kas izturības un darbības dēļ būs reta kombinācija. Jāņem vērā, ka smagā noslodzē benzīna motoriem trūks jaudas, liekot izmantot augstus motora apgriezienus, kas mudina dzinēju uz papildu degvielas apetīti. Vidējais degvielas patēriņš būs ap 9 l/100 km.

Populārāka izvēle ir 2,2 l D-4D dīzelis ar 136 ZS, turpretim 177 ZS versija būs dārgāka, ja būs nepieciešams remonts.

Vienīgā transmisijas opcija dīzeļiem ir 6MT. 2007. gadā modelis tika atjaunināts, vizuāli piedzīvojot pavisam minimālas izmaiņas. Nedaudz izmainīts radiatora režģa, bamperu un lukturu dizains, bet aizmuguri papildināja hromēta līste virs numura zīmes. Pārmaiņu rezultātā auto kļuva par 10 mm garāks.

 Automašīnai ar divām sēdekļu rindām bagāžas nodalījums ir plašs. Piecu sēdvietu versijai būs papildu vieta mantām zem grīdas

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto Piecvietīgais Corolla Verso Latvijā iegādāts jauns. Šo 10 gadu laikā automašīnai bijis viens īpašnieks, kopumā nobraucot nedaudz vairāk kā 110 000 km, kas Latvijas lietoto auto tirgum ir retums. Komplektācijā iekļauta klimata kontrole, sēdekļu apsilde, priekšējie miglas lukturi, multistūre un jumta reliņi.
  • Mūsu iespaidi Automašīnas nelielais nobraukums jūtams gaitā. Nav dzirdama japāņu automobiļiem raksturīgā grabēšana. Salīdzinot ar tā paša gada VW Touran, salonā nav izteikti skaļāks. 136 ZS modifikācijai ieskrienoties līdz 100 km/h aptuveni 10 s, nerodas nepieciešamība pēc jaudīgākās 177 ZS versijas.
  • Mūsu viedoklis Corolla Verso ar nelielu nobraukumu būs lielisks sabiedrotais. Lietota auto cenas ir līdzvērtīgas VW Touran, kas Verso modelim uzskatāms par komplimentu. Tomēr, izvēloties modeli ar 200 000 km un lielāku odometra rādījumu, daudzi dos priekšroku tieši Touran, kura ekspluatācijas izmaksas būs mazākas, kad jāsastopas ar klasiskajām lietota auto problēmām.

Tas mūs nokaitināja

Toyota kvalitāte un uzticamība arī 10 gadus veciem modeļiem ir priekšrocība, salīdzinot ar vācu konkurentiem. Servisā būs jāierodas retāk, tomēr jārēķinās ar specifiskiem remontiem. Standarta apkopes – filtri, eļļas, balstiekārtas detaļas – neizmaksās dārgi. Līdzko nāksies saskarties ar stūres iekārtas, Piezo sprauslu (177 ZS) vai citu mezglu problēmām, rēķini būs lielāki nekā citiem MPV modeļiem. Šo elementu restaurāciju kvalitatīvi un ar garantiju veic vien rūpnīca, tāpēc auto īpašniekiem nākas riskēt un meklēt citu lietotu detaļu vai krāt naudu jaunai.

Dārgākā ekspluatācija būs 2,2 l D-CAT dīzeļdzinējiem ar 177 ZS, ņemot vērā komplicētāku degvielas sistēmu un problēmas ar galvas blīvi vai cilindru galvām. Jāuzmanās arī no klasiskajām dīzeļu kaitēm ar turbīnu, DPF degvielas filtru un EGR vārstu. VVT-i benzīna dzinējiem var būt problēmas ar palielinātu eļļas patēriņu.

Bremžu sistēmā uzmanība jāpievērš bremžu suportu tapām, kuras nepieciešams vienreiz gadā sasmērēt, lai izvairītos no tapu ligzdu grabēšanas.

Salona ventilācija nav pietiekami efektīva, aizmugures logos veidojoties aizsvīdumam. Dzesēšanas šķidruma līmeņa kontrole notiek ar brīdinājuma signālu instrumentu panelī, tomēr tad jau var būt par vēlu. Dzinēja temperatūra tiek rādīta ar zilu un sarkanu indikatoru. Sēdekļa atzveltnes lielākiem vadītājiem šķitīs šauras. Arī roku balsts varētu būt platāks.

Runājot par koroziju, īpaši jāpieskata degvielas tvertnes stāvoklis. Vien dažus gadus veciem Verso jau tika novērota tvertnes virspuses korodēšana, kas no apakšas nav saskatāma, tāpēc 10 gadus veciem auto tas būs īpaši aktuāli. Salīdzinot ar citiem japāņu ražotājiem, šīs paaudzes Toyota modeļiem korozija uz virsbūves detaļām nav izplatīta, ja vien auto nav iepriekš nokļuvis negadījumā. Pirms mašīnas iegādes jāpārliecinās, vai konkrētajam eksemplāram nav bijuši rūpnīcas atsaukumi, piemēram, saistībā ar gaisa drošības spilvenu sistēmas bojājumiem.

Rezumējums

Corolla Verso lieliski atspoguļo to, cik bezkaislīga ir japāņu autobūve, emocijas aizstājot ar racionālu vajadzību apmierināšanu.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

 

Privātā Dzīve

Vairāk

Receptes

Vairāk

Veselība

Vairāk

Ieva

Vairāk

Klubs

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Astes

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

Santa+