Jautājums
Sveicināti! Internetā šobrīd meklēju savu nākamo auto un lūkojos lietota Audi A1 virzienā. Mulsina fakts, ka dažkārt pat 10 gadus veci eksemplāri nobraukuši tikai aptuveni 100 000 km vai pat mazāk. Kā tas ir iespējams? Citiem tikmēr nobraukums sniedzas jau pāri 350 000 km. Vai tiešām šie visi auto ir bijuši kā otrie, trešie ģimenes garāžā? Un kāpēc viņus uzreiz kāds nenopērk? Man šķiet, ka tas ir vēl pilnīgi svaigs auto!
Atbilde
Mazam odometra rādījumam ir vairāki izskaidrojumi, un viens no tiem ir jūsu pieminētais, ka šis bijis viens no vairākiem ģimenes auto. Ja izslēdzam gadījumu (kas gan ir ļoti biežs), ka ir notikušas manipulācijas ar odometra rādījumu, tad vēl pastāv iespēja, ka lietotais auto ir ievests no ārzemēm un pirms kāda laika pārcietis avāriju vai nopietnu tehnisku defektu. Šādā veidā visbiežāk auto atceļo no ASV, kur samērā jauns auto nokļūst ceļu satiksmes negadījumā, vēlāk tiek atvests uz Eiropu, saremontēts un pārdots kā mazlietots spēkrats.
Tiesa, šeit jāatzīmē tas, ka 10 vai vairāk gadu vecs auto ar mazu nobraukumu nebūs vienmēr labs pirkums, pat ja tam nav bijušas avārijas vai grozīts odometra rādījums.
Citi lasa
Tā ir sena patiesība, ka nekas nenodara automašīnai pāri kā ilgstoša dīkstāve, it īpaši elektronikai.
Tas nereti arī atsaucas uz apkopju intervāliem. Piemēram, īpašnieki mēdz domāt, ka eļļa jāmaina ik pēc 15 000 km, lai gan šāda distance tiek veikta tikai vairāku gadu laikā. Šajā laikā motoreļļa jau sen ir izstrādājusies, zaudējot savu viskozitāti un eļļošanas īpašības.
Tas neizbēgami ietekmē arī dzinēju, tāpēc nav nekāds brīnums, ka tam būs nepieciešams kapitālais remonts jau pie 100 000 km atzīmes. Jāņem arī vērā, ka pārlieku mierīga un lēna braukšana ilgtermiņā nenāks par labu – aizsērējis kvēpu filtrs, ierūsējuši bremžu suporti u. c. likstas, kas raksturīgas gados vecāku vadītāju automašīnām ar mazu nobraukumu.