GF paaudzes Mazda 626, kas tirdzniecībā nonāca 1997. gadā, bija piektā un pēdējā 626 paaudze, jo nākamo japāņu ražotāja vidējās klases modeli nosauca par Mazda 6. Ar neko īpašu piektās paaudzes 626 neizcēlās, jo vizuāli auto bija neizteiksmīgs, un arī ar inovatīviem tehniskajiem risinājumiem tas nevarēja lielīties.
Neraugoties uz to, GF paaudze guva labus pārdošanas rezultātus, par ko var pateikties gan Mazda kvalitātes slavai, gan arī labajai cenas un aprīkojuma attiecībai. 1999. gada nogalē vidējās klases modelis piedzīvoja atjaunināšanu, kurā starp zīmīgākajiem uzlabojumiem minami dzidrinātie lukturi, citāda reste un izmaiņas apdarē. Ražošana tika pārtraukta, kad 2002. gada 30. augustā no konveijera noripoja pēdējais Mazda 626.
Citi lasa
Vienu no konkrētā modeļa priekšrocībām var minēt plašo salonu, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi ir pieaudzējis klāt vietu gan aizmugurē sēdošajiem, gan arī bagāžas nodalījumam. Tāpat šajā auto var ievietot lielākus un garākus priekšmetus, jo nolaistā stāvoklī aizmugurējie sēdekļi veido gandrīz līdzenu virsmu, kā arī priekšējā sēdekļa atzveltni iespējams pilnībā nolaist. Noteikti jāuzsver komfortablā gaita, kura iespēju robežās kompensē Latvijas ceļu nelīdzenumus.
Pēc pozitīvā būs negatīvais, tāpēc tagad par lietām, kas ne pārāk iepriecina šajā automobilī. Pirmā no tādām ir japāņiem raksturīgi sliktā skaņas izolācija, kas izpaužas gan vēja trokšņos, gan akmentiņu un šķembu dauzīšanās pret auto apakšu un arkām.
Braucot pa bedrēm vai bruģi, salonā vienmēr kaut kas klabēs vai grabēs – tā ir cena, ko jāmaksā par lētāku materiālu izmantošanu un attiecīgi lētāku iegādes cenu.
Tāpat ne pārāk iepriecinošu iespaidu atstāja divlitru benzīna dzinējs ar 115 ZS jaudu. Lai arī dinamikas rādītāji it kā pieņemami, tie ir vien apgriezienu augšgalā. Tādēļ ieteicamāks dzinējs būtu 2,0 litru benzīna agregāts ar 136 ZS, tomēr tas piedāvājumā ir ievērojami retāk. Vēl dzinēju gammā ir 1,9 litru benzīna dzinējs ar 90 (pēc atjaunināšanas – 100) zirgspēkiem un divlitru dīzeļa agregāts ar 100 un 110 ZS versijām.
Testa brauciens
- Mūsu testa auto
Tas pārsteidza ar bagātīgo aprīkojumu. Ja parasti šāda gada un klases auto ir vien kondicionētājs un elektriskie logu pacēlāji, tad šī Mazda aprīkota ar divu toņu ādas salonu, klimata un kruīza kontroli, novietošanās sensoriem un oglekļa šķiedras un tumšā koka apdares līstēm. Gan ārpuse, gan iekšpuse atstāj gandrīz jauna auto iespaidu, vienīgais nodilums skāris ātrumpārslēgu.
- Mūsu testa brauciens
Tests noritēja komfortabli un bez problēmām. Vienīgā nepilnība bija sulojošs eļļas karteris. Patīkami bija uzturēties salonā, jo ādas apdare apvienojumā ar tumšā koka imitācijām radīja augstvērtīgu iespaidu. No ārpuses pozitīvo izskatu papildināja melnā krāsa, vieglmetāla diski un oglekļa šķiedras līstes.
- Mūsu spriedums
Praktisks un uzticams pirkums ar luksusa pieskaņu. Ādas salons un bagātīgais aprīkojums šo ierasti pelēko peli padara par interesantu konkurentu pat dārgākiem modeļiem.
Tas sanikno
Lai arī Mazda skaitās uzticamu auto ražotājs, 626 ir savas nepilnības, no kurām pati lielākā ir rūsa. Rūsē dažādas komponentes – izplūdes sistēma, bremžu suporti un pat karteris. Arī apskatītajam auto tas bija tā sarūsējis, ka radīja eļļas noplūdes. Dzinējs kalpos ilgi, ja vien tam regulāri (ik pēc 50 000–70 000 km) mainīs zobsiksnu, kā arī atcerēsies par eļļas maiņu biežāk nekā reizi pāris gados. Vēl tehniskās apskates eksperti novērojuši, ka pastiprināti dilst bremžu diski.
Rezumējums
Mazda 626 ir uzticams un ieteicams ģimenes auto, tomēr pirms pirkšanas noteikti jāpievērš uzmanība rūsas daudzumam. Ir iespējams nopirkt lētus eksemplārus, tomēr tie būs ar nabadzīgu aprīkojumu un, iespējams, nobraukti. Tāpēc labāk pirkt atjaunināto modeli ar divlitru benzīna dzinēju un bagātīgu aprīkojumu, kas priecēs gan jūs, gan līdzbraucējus.