Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Jeep Compass pirmais testa brauciens

    Jeep
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    11. februāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Džips esot tikai viens. Vismaz tā apgalvo Jeep. Arī kompakto Compass rotā ASV autobūves kompānijas logotips, padarot to par vienu no izredzētajiem. Īstajiem. Autentiskajiem.

    Jaunais Jeep

    Otrās paaudzes modelis tiek ražots Meksikā, Brazīlijā, Ķīnā un Indijā, izmantojot modificētu Jeep Renegade un Fiat 500X platformu. Nepilnus 4,4 m garā virsbūve to ierindo starp Renegade un Cherokee krosoveriem. Pirmās paaudzes Compass neizteiksmīgais dizains piedzīvoja krasas pārmaiņas feislifta modelī, vizuāli kļūstot par citu auto. Tā vien šķiet, ka Jeep novērtējis tolaik veltītās pūles dizaina pārveidē, tagad iztiekot ar niansētām, nevis būtiskām izmaiņām.

    Jaunākās paaudzes Compass priekšējais tēls vienlaikus atgādina samazinātu Grand Cherokee un modernizētu iepriekšējā modeļa kombināciju. LED dienasgaismas un radiatora režģis ar septiņām iedaļām skaidri norāda uz šī modeļa piederību. Salīdzinājumā ar priekšteci lielākās revīzijas piedzīvojusi auto aizmugure.

    Vertikālās lukturu formas nomainījusi horizontāla optika, un Compass ieguvis vēl suviskākus apmērus. Virsbūves apakšējo daļu visapkārt sargā melnas plastmasas, un visi apgaismes elementi novietoti maksimāli augstu, lai tos neapskādētu bezceļu braucienos.

    Compass salons

    Interjera dizains un apdares kvalitāte tuvojas Grand Cherokee iespētajam.

    Jeep salons kļuvis saprotamāks Eiropas auditorijai. Mīksta apdare gan uz paneļa, gan durvīm pratīs pārsteigt tos, kuriem salona kvalitāte krosovera iegādē ir būtiska. Amerikāniskā plastmasa atstāta zemākās vietās, kuras acu skatam nepaveras. Compass ieguvis jaunu Uconnect multimediju sistēmu ar 5, 7 vai 8,4 collu ekrānu. Pēdējais no tiem pieejams ar navigācijas sistēmu un Beats Premium audioinstalāciju, kura maksā 1019 eiro.

    Patīkami, ka multimediju sistēmas savienojuma izveidei ar viedtālruni nepieciešams vien īss brīdis. Uzreiz pēc auto iedarbināšanas sistēma atskaņo mūziku no telefona bez atkārtotas sapārošanas.

    Funkcijas nav domātas tikai izklaidei – savā sirdī Compass ir bezceļnieks. Instrumentu panelī var redzēt transmisijas eļļas temperatūru, bet centrālajā displejā iespējams sekot līdzi virsbūves sagāzumam. Lai gan panelī iebūvēts displejs, dažādu slēdžu un pogu tajā netrūkst. Lielākā daļa no tām paredzēta klimata kontroles vadībai.

    Vairumā gadījumu fiziskas pogas ir ieguvums, tomēr šis risinājums šķiet nedaudz novecojis. Mehāniskās pārnesumkārbas versijām būs apgrūtinoši piekļūt pie tālākajiem slēdžiem. Pie dažām lietām būs jāpierod. Stūres un sēdekļu apsildes kontroles paslēpušās skārienjutīgajā ekrānā, savukārt audiosistēmas vadībā tas pārspējis pat Renault – tā piekabināta stūrei no otras puses. Vienā pusē pārslēdz dziesmas, bet otrā – regulē skaļumu.

    Instrumentu panelī redzama transmisijas eļļas temperatūra

    Compass virsbūves izmērs ir tuvāks mazam krosoveram nekā lielam apvidus auto, tomēr tas nav ierobežojis salona telpu. Priekšā sēdošajiem paredzētas sešas kokakolas pudeļu novietnes – četras durvīs un divas starp sēdekļiem. Vienīgais, kā mums pietrūka, – ērtas telefona kabatiņas. Aizmugures pasažieriem būs, kur izstaipīt kājas, bet starp sēdekļiem esošais roku balsts apvienots ar glāžu turētājiem.

    Kā Jeep pienākas, tas veidots masīvs un drošs, neradot vadītājā lieku satraukumu. Garākos braucienos problēmas varētu sagādāt stāvā atzveltne. Bagāžas nodalījums ir līdzīgs kā Nissan Qashqai, bet mazāks nekā Peugoet 3008 un Seat Ateca. Ņemot vērā to, ka Jeep bagāžnieka vāks bieži būs netīrs, iesakām izvēlēties to elektriski atveramu. Šī ekstra nāk komplektā ar adaptīvo kruīza kontroli par 946 eiro.

    Amerikāņu krosovers

    Virsbūves apakšējo daļu visapkārt sargā melnas plastmasas, un visi apgaismes elementi novietoti maksimāli augstu, lai tos neapskādētu bezceļu braucienos.

    Compass cenšas uzvesties pēc iespējas neuzkrītošāk. Tas nav tik sabalansēts kā segmenta līderi, tomēr uz kopējā fona tas demonstrē apmierinošu sniegumu. Vienīgais aizrādījums – stūre varēja būt informatīvāka. Pārlieku vieglā stūres darbība apgrūtina precīzu manevrēšanu, tikai aptuveni norādot uz riteņu stāvokli. Neliels benzīna dzinējs un 9AT ir neikdienišķs salikums, un jāteic, ka šie mezgli savā starpā sadarbojas labi. Transmisija neputrojas pārnesumu jūklī, tik vien kā pārslēgšanās uz zemākiem robiem varēja noritēt raitāk.

    Lai arī Compass savā būtībā ir uzspodrināts Renegade, tas šķiet visai masīvs. Šauri sānu logi un no priekšējā apvāršņa pazudušais dzinēja pārsegs var apgrūtināt manevrus šaurās vietās, tāpēc papildaprīkojuma sarakstā vērts izvēlēties parkošanās pakotni. Par 728 eiro tā ietver priekšējos un aizmugurējos distances sensorus, atpakaļskata kameru un pat paralēlo un perpendikulāro parkošanās asistentu.

    Bezceļu brauciens

    Uz asfalta seguma mēs varētu šim auto atrast alternatīvas, tomēr citur… Jeep būs ļoti priecīgs, ja kompasa bultu nostādīsiet uz bezceļu pusi.

    Pilsētā iespējams izlīdzēties ar priekšpiedziņas versiju un 198 mm klīrensu, tomēr īsts Jeep būs tāds, kas aprīkots ar elektroniski vadāmo pilnpiedziņas sistēmu. Tie nebūs tikai papildus velkoši aizmugures riteņi. Šiem modeļiem klīrenss ir paaugstināts līdz 215 mm, vienlaikus par aptuveni grādu palielinot pārkares leņķus.

    Pilnpiedziņas modeļiem uzbraukšanas leņķis ir 16,8 grādi, nobraukšanas leņķis – 31,7 grādi, bet pārbraukšanas leņķis sasniedz 22,9 grādus. Ko šie skaitļi nozīmē reālos braukšanas apstākļos? To, ka Compass ar prieku tiks pāri šķēršļiem, kuriem citi krosoveri netuvosies.

    Bezceļnieka atribūti – pilnpiedziņas sistēmas vadības pults

    Pirms lecam piedzīvojumos, Compass tam jāsagatavo un to palīdz izdarīt Selec–Terrain sistēma. Uzstādījumus var pielāgot braukšanai sniegā, smiltīs vai dubļos. Ja segums ir mainīgs vai ja nevēlaties iedziļināties sīkumos, var izvēlēties automātisko režīmu. Uzsākšana stāvā smilšu kalnā, uz dubļainas nogāzes un lietus ūdens pielietas meža takas ir kompasa ikdiena. Redzot kalna virsotni, tas vienkārši uzbrauc. Vienīgais ierobežojums ir ielas riepu protektors, kas samazinās auto patiesās spējas.

    Ja caurgājamība ir prioritāte, jāizvēlas Trailhawk versija. Papildus bezceļu piekarei virsbūves apakšpusē atrodas vairākas aizsargplāksnes, pasaudzējot transmisiju, degvielas bāku sadales kārbu un priekšējo balstiekārtu.

    Īpaši smagiem apstākļiem pievienota nobrauciena ātruma kontrole, Rock režīms un 4WD Low funkcija. Šajā brīdī transmisija tiek pielāgota smagiem pārbaudījumiem, kompasam lēni ložņājot cauri brikšņiem.

    Tā jau ir vēsture, kad virsotņu sasniegšanai bija nepieciešami mežonīgie Grand Cherokee V6 un V8 benzīna dzinēji. Zem pārsega atrodas kompakts 1,4 l turbobenzīna motors. Ar auto svaru un pilnpiedziņu tas tiek galā visai labi, bez īpašām raizēm uzspurdzot mūsu izvirzītajā galamērķī.

    Lai uzrāptos kalnā, mazlitrāžas dzinējam jāstrādā ļoti sparīgi, taču par jaudas trūkumu nesūdzamies. Ražotājs norādījis vidējo patēriņu 6,9 l/100 km. Mēs nolasījām 9 l. Alternatīva ir 2,0 l dīzeļdzinējs ar 140 un 170 ZS.

    SUV pircēji

    Vai šim auto ir auditorija? Noteikti ir. Grand Cherokee ir ne vien liels un par 24 600 eiro dārgāks auto, bet arī nedaudz novecojis, jo šī paaudze nāca klajā 2013. gadā. Wrangler ir vairāk piemērots piedzīvojumiem un stilam, bet Renegade un Cherokee modeļu dizains ir pārāk īpatnējs. Compass šobrīd piedāvā ļoti labu cenas un veiktspējas attiecību, it īpaši ņemot vērā, ka tas ir otrs lētākais modelis Jeep gammā pēc Renegade.

    Arī skatoties ārpus Jeep saimes, bezceļos spējīgu krosoveru nav daudz. Compass piedāvā to, ko šobrīd vēlas vairākums pircēju, papildinot to ar īpašībām, kas svarīgas ārpus pilsētas dzīvojošajiem.

    Tehniskie dati

     

    1,4T Mair MTX FWD

    1,4T ATX AWD

    2,0 Multijet ATX AWD

    2,0 Multijet ATX AWD

    Darba tilpums:

    1368 cm3

    1368 cm3

    1956 cm3

    1956 cm3

    Jauda:

    103 kW (140 ZS) pie 5000 apgriez./min

    125 kW (170 ZS) pie 5500 apgriez./min

    103 kW (140 ZS) pie 4000 apgriez./min

    125 kW (170 ZS) pie 4000 apgriez./min

    Griezes moments:

    230 Nm pie 1750 apgriez./min

    250 Nm pie 2500 apgriez./min

    350 Nm pie 1750 apgriez./min

    380 Nm pie 1750 apgriez./min

    Ātrumkārba:

    6MT

    9AT

    9AT

    9AT

    Pašmasa:

    1430 kg

    1549 kg

    1619 kg

    1619–1706* kg

    Maksimālais ātrums:

    195 km/h

    200 km/h

    190 km/h

    190 km/h

    Paātrinājums 0–100km/h:

    9,8 s

    9,3 s

    10,5 s

    10,1 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    6,2 l/100 km

    6,9 l/100 km

    5,7 l/100 km

    5,7–6,0* l/100 km

    CO2 emisija:

    143 g/km

    161 g/km

    148 g/km

    148 g/km

    Cena eiro:

    no 21 900

    no 27 900

    no 26 900

    no 32 900

    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4394/1819/1647 mm
    • Riteņu bāze: 2636 mm
    • Klīrenss: 215 mm
    • Bākas tilpums: 60 l
    • Bagāžas ietilpība: 438 l
    • Piedziņa: pilnpiedziņa
    • Testa auto 1,4T Limited cena: 35 082 eiro

    Iespaids

    Compass prot uzvesties arī uz šosejas, bet bezceļos tas parāda savu īsto seju.

    Rezumējums

    Laikā, kad pasaule kļuvusi tik pareiza un paredzama, ir patīkami izbraukt ar auto, kas nebaidās grūtību.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē