«Ford» daudzpusīgās «Tourneo» saimes jaunākajam pārstāvim ir pilnībā elektriska piedziņa, kas papildināta ar daudzām digitālajām un savienotajām funkcijām. Tas jauno elektroauto padara sevišķi pievilcīgu, jo ērta atjaunināšana attālinātā režīmā automobili laikā gaitā bagātina ar jaunām funkcijām un uzlabo esošās.
««Ford» nākotni Eiropā veido tādi jauni auto kā «E-Tourneo Courier» – elektrisks, dinamisks un ar nerimstošu tieksmi pēc piedzīvojumiem. Šis pilnībā elektriskais daudzfunkcionālais auto ir jaunākais produkts, kas atspoguļo mūsu miljardiem dolāru vērtos centienus izvērst elektroauto ražošanu globālā mērogā un piedāvāt cilvēkiem tādus auto, kādus vēlas ikviens,» saka Martins Sanders, «Ford Model e Europe» ģenerāldirektors.
«E-Tourneo Courier» ir viens no 10 pilnībā elektriskajiem transportlīdzekļiem, ko «Ford» ir apņēmies piedāvāt Eiropā līdz 2024. gadam, bet tālāk turpināt virzīties uz savu mērķi – 2035. gadā šajā reģionā tirgot tikai auto ar nulles emisiju. Uzņēmums ir gatavs visā pasaulē ieguldīt 50 miljardus ASV dolāru, lai 2026. gada izskaņā realizēto pilnībā elektrisko auto skaits pārsniegtu 2 miljonus.
Citi lasa
«E-Tourneo Courier» pie klientiem visā Eiropā nonāks 2024. gadā. Tas sekos «Tourneo Courier» modelim ar «EcoBoost» benzīna dzinēju, kuru varēs pasūtīt šovasar un kuru pirmie īpašnieki saņems līdz 2023. gada beigām.
Radīts piedzīvojumiem
«E-Tourneo Courier» ir izstrādāts pilnībā no jauna, lai kompaktā, viegli manevrējamā formātā rastu vietu ietilpīgam un praktiskam dizainam. Īsas virsbūves pārkares un taisnas, vienkāršas līnijas rada vizuāli platas un izturīgas automašīnas iespaidu, savukārt no priekšpuses auto unikālu dara ekskluzīva futūristiska gaismas josla visā platumā un «Ford» raksturīgais režģis ar hromētu dimantu rakstu.
«Radot «E-Tourneo Courier», mēs vēlējāmies palīdzēt cilvēkiem no dzīves gūt maksimumu – gan dodoties ceļojumā ar ģimeni un draugiem, gan braucot velopiedzīvojumā ar nolaistiem aizmugurējiem sēdekļiem un velosipēdiem bagāžniekā. Automobiļa ārējais dizains skaidri parāda, ka tajā viss ir pārdomāts līdz smalkākajai detaļai. SUV iedvesmotais auto ir robusts no ārpuses un gana ietilpīgs iekšpusē, savukārt modernie elektroauto akcenti piešķir ekskluzivitāti un skaidri norāda, ka «E-Tourneo Courier» ir daļa no «Ford» elektriskās revolūcijas,» saka Amko Lēnartss, «Ford of Europe» dizaina direktors.
Pilnībā elektriskais daudzfunkcionālais auto ir radīts, lai būtu ērti pieciem pieaugušajiem un bez problēmām pārvadātu arī viņu bagāžu. Praktiskuma nolūkos tam ir proporcijā 60:40 dalīts aizmugurējais sēdeklis, kā arī par 44 % lielāka kravas telpa nekā iepriekšējam «Tourneo Courier». Augstāku komfortu pasažieriem nodrošina platāka plecu zona un augstāki griesti, kā arī vairākas īpašas vietas dažādām mantām, tostarp ērti konfigurējama centrālā konsole, slēpta niša zābakiem un nodalījums ar 44 litru tilpumu.
Vadība jaunajā auto koncentrējas ap pilnībā digitālo instrumentu paneli un SYNC4 informācijas un izklaides sistēmu, ko pārvalda 12 collu skārienekrānā. Pilnībā savienotajā sistēmā ir integrēts «Android Auto» un «Apple CarPlay», ko var izmantot bezvadu režīmā. Ir izveidots arī tālruņa bezvadu uzlādes paliktnis, lai ceļojuma laikā ne mirkli nepaliktu bez savienojuma. Tiešsaistes atjauninājumi regulāri uzlabo automobiļa funkcijas.
«E-Tourneo Courier» var izvēlēties arī dažādus stilīgus dizaina elementus. Piemēram, uzreiz pamanāmā «Active» versija piedāvā kontrastējošas krāsas jumtu, riteņu arku uzlikas, jumta stieņus un sēdekļu apdari ar unikālu audumu.
Ar pārliecību par elektrisku nākotni
Plūdenu, izsmalcinātu un pilnībā elektrisku gaitu nodrošina «E-Tourneo Courier» 100 kW (136 ZS) elektromotors, kas papildināts ar viena pedāļa braukšanas režīmu. Klasē plašākais jaunākās paaudzes šofera palīgsistēmu komplekss atvieglo stūrēšanu gan ikdienā, gan tālākos ceļojumos, turklāt vadītāji var izvēlēties kādu no trim braukšanas režīmiem – «Normal», «Eco» un «Slippery».
Auto uzlādei var izmantot gan 11 kW maiņstrāvu, gan 100 kW līdzstrāvu. Maiņstrāvas uzlāde no 10 līdz 100 procentiem ilgst 5,7 stundas. Izmantojot lieljaudas līdzstrāvas lādētāju, rezerves 87 km veikšanai var atgūt tikai 10 minūtēs un gaitas akumulatoru no 10 līdz 80 procentiem uzlādēt mazāk nekā 35 minūtēs.