Kabriolets, vasara, saule… Šis komplekts vairs nemaksā bagātību! Nedaudz veiksmes, un var sākt meklēt jau par 1000 eiro. Par tādu naudu, pērkot jaunu auto, varēsiet atļauties labi ja vienu lūku.
Pontiac Sunbird
Šis amerikānis ir īsts svinga karalis
Citi lasa
Tas ir sarkans un nav bieži sastopams – šo iemeslu dēļ 1990. gada Pontiac Sunbird bija iespēja filmēties svinga karaļa Rodžera Cicero dziesmas «Neatbilstoši apstākļi» videoklipā. Diemžēl mašīna nedrīkstēja braukt, tai vienkārši bija jāstāv studijā. Auto Bild pagrieza aizdedzes atslēgu un izkustināja sarkano amerikāni (1983.– 1994. gads) no vietas. Pavisam mierīgi, citu neko jau arī nevarēja gaidīt.
- Testa brauciens
Jocīgs tipiņš. Virsū rakstīts turbo, lai gan tā (vairs) nav taisnība. Sākotnēji Sunbird bija divu litru četrcilindru turbodzinējs ar 167 ZS. Tad motors salūza, īpašnieks iegādājās jaunu agregātu, bet turbīnu šoreiz aizmirsa. Tagad amerikānim ir vien 97 ZS, kas kombinācijā ar trīspakāpju automātisko pārnesumkārbu rada sajūtu, it kā piekabē tiktu vilkts vēl vesels dzīvojamais vagoniņš. Elektriskais auduma jumts un riepas ir jaunas. Rūsa nav problēma, jo ar Sunbird tiek braukts tikai saulainā laikā. Un vispār šis auto nemānās – pirms 44 000 km ir atjaunoti arī radiators, ģenerators un starteris.
- Tas mūs iepriecināja
Ērta braukšana. Ieliekam magnetofonā Miami Vice seriāla mūzikas kaseti, un – aiziet! Sunbird lieliski pieprot atslābinātu braukšanas manieri. Un arī tā dzeršanas paradumi nebūt nav tik amerikāniski – vidējais degvielas patēriņš 10 litri uz 100 kilometriem ir diezgan pieņemams rādītājs.
- Tas mūs saniknoja
Rezerves daļu trūkums. Neuztraucieties, neviens Sunbird gluži uz ceļa nepaliks tikai tā iemesla dēļ, ka trūkst detaļu. Tomēr tās nav pieejamas gluži uz katra stūra, bet gan specializētās tirgotavās vai internetā. Ja patiešām nav citas izejas, par detaļu donoru var izvēlēties Opel – Sunbird ir Ascona C radinieks. Lielākais mīnuss – atrast to Latvijā vai Vācijā būs sarežģīti.
- Vērtējums
Priekšpiedziņa, trīspakāpju automātiskā kārba, maza jauda – Pontiac Sunbird ir kabriolets tiem sauli mīlošajiem brīvajiem putniem, kas nevēlas ātri lidot. Toties jums būs tāds auto ar atvērto jumtu, kāds garantēti nebūs kuram katram citam.
Cena: 3000 eiro
Atzīme: 2 / 5 zvaigznēm.
Chrysler LeBaron
Holivudas auto
LeBaron – tas izklausās cēli. Mašīna arī izpilda solījumus, ko dod tās vārds: elektrisks jumta pārsegs, elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, četri elektriski logu pacēlāji, ādas salons, V6 motors ar četrpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Par spīti visam, no 1989. līdz 1995. gadam Eiropā tika pārdots pavisam maz LeBaron ar atvērto jumtu. Varbūt tāpēc, ka pagriezienos mašīna šūpojas kā īstas šūpoles no Holivudas filmām?
- Vērtējums
Ir taču arī cilvēki, kas nemaz negrib, lai viņu auto būtu kā pielipis ielai. Ir cilvēki, kam patīk šūpoties. Ja vēl viņi ir īsti svaiga gaisa piekritēji, tad LeBaron būs īstais auto šiem cilvēkiem. Tik maza cena par tik lielu luksusu – tas ir ļoti jauki.
Cena: 2700 eiro
Atzīme: 2,5 / 5 zvaigznēm.
Citroen 2 CV
Studentu klasika
Tā bija socioloģijas studentu mīlule. Topošie politologi ar kreisām idejām labprāt pielika savas rokas šīs mašīnas uzturēšanā. Citroen pīle jau sen ir kļuvusi par klasiku, un cenas sāk celties. Nedaudz piepūloties, internetā var atrast pīli par 3500 eiro, taču roka būs jāpieliek. Par kabrioleta brauktprieku rūpēsies norullējamais jumts, par piedziņu – 27 ZS četrcilindru motoriņš, bet par stresu gādās rūsa, jo tā ir īsta pīles nāve.
- Vērtējums
Pārdodu pīli, rūsas nav. Kā tad, Salavecis arī nemaz nav pasaku tēls. Nav tādas pīles, kas nerūsētu.
Taču, ja neskaitāmām studentu paaudzēm tas jau ir izdevies, izdosies arī jums, proti, noturēt pīli pie dzīvības. Jo tās vērtība tikai pieaugs. Cena:
Vismaz 3500 eiro
Atzīme: 3 / 5 zvaigznēm.
Fiat Barchetta
Maza laiva tālu jūrā
FIAT: Fenomenālie Itāļu Auto Trūkumi! Kad Barchetta (no 1995. līdz 2005. gadam) 131 ZS četrcilindru motors sāk rūkt kā dīzelis, braucējam neviļus nāk prātā šādas nejaukas vārdu spēles. Sadales vārpstas fāžu mehānisms patiesi var sagādāt problēmas, jo, ja tas salūst, šis rodsters sāk rēkt kā vecs TDI dzinējs. Turpretī, ja ar to viss ir kārtībā un brīnumainā kārtā uz nerviem nekrīt elektronika, arī lietus nelīst salonā, Barchetta (tulkojumā no itāliešu valodas – kuģītis) ir ērts atvērtā tipa sporta auto.
- Vērtējums
Fiat Barchetta ir īsta itāliešu dīva – neatvairāmi skaista, bet arī ārkārtīgi neuzticama. Motora un elektronikas problēmas krīt uz nerviem. Ja vēl salonā iekļūst ūdens, tad kuģītim patiesi var draudēt nogrimšana.
Cena: 2500 eiro
Atzīme: 2 / 5 zvaigznēm.
Ford Escort
Par zemu novērtētais ķelnietis
Ford Escort Cabrio." src="https://cdn.santa.lv/files/auto-bild/Kabriolets_lidz_2000eiro_Svaigs_gaiss_par_kabatas_naudu_6-1024x683.jpg">
Tikko izieta tehniskā apskate, labi kopts, 1,6 litru motors ar 90 ZS, un tas viss par 1000 eiro – šāds Escort kabriolets izklausās pēc ļoti laba darījuma. Ķelnieša ar atvērto jumtu (1990.–1998. gads) trumpis ir tā piemērotība ikdienas vajadzībām. Tā jumta pārsegs ir silti izpolsterēts, un aizmugurē ir stikla logs. Taču lietotu auto zemajām cenām ir kāds āķis: rūsa, eļļas zudumi motorā, elektronikas un asu problēmas – šīs lietas bojā Escort Cabrio tēlu tehnisko apskašu laikā.
- Vērtējums
Lielākā daļa atvērtā jumta fanu nemaz neskatās uz šādu Escort Cabrio. Tas ir labi potenciālajiem pircējiem, jo cenas pašlaik ir noslīdējušas ļoti zemu.
Atkarībā no mašīnas stāvokļa var atrast pat eksemplārus par 700 eiro.
Par nelielu naudu jūs saņemsiet kabrioletu, kas jums sagādās prieku vismaz nākamos divus gadus.
Cena: 1000 eiro
Atzīme: 3 / 5 zvaigznēm.
Renault Megane
Skatuves viešņa
Ilgstoši atrasties uz skatuves – aktierim tas ir īsts sapnis. Mašīnām gan ne. Tāpēc te nu mēs teiksim: galvu augšā, Renault Megane īpašniek! Atvērtais jumts bija modeļiem no 1997. līdz 2003. gadam, un tiem bija tie paši trūkumi, ka slēgtajiem brāļiem: motora defekti plīsušas zobsiksnas dēļ, pārdegušas galvas blīves dzesēšanas šķidruma noplūdes dēļ, rūsa uz nesošajām daļām, sliktas bremzes. Kabrioletiem bieži vien mēdz ķerties elektriskais jumts.
- Vērtējums
Createur d’Automobiles padarīja pirmo Megane par īstu nepatikšanu magnētu. Ja nu jūs tomēr vēlaties iegādāties tieši Renault ar atvērto jumtu, noteikti izvēlieties eksemplāru, kas var izturēt pārbaudi servisā.
Cena: 1100 eiro
Atzīme: 2,5 / 5 zvaigznēm.
Opel Astra
Supergluds kabriolets
Itāliešu dizaineris Bertone no Astra izveidoja nevainojamu kabrioletu, kas vēl arvien izskatās skaisti. Taču šīm no 1993. līdz 2000. gadam ražotajām automašīnām jāpievērš uzmanība kvalitātei. Riselsheimas skaistulei īpaši raksturīga ir rūsa, arī izļodzījušās asis nepatīk tehniskās apskates veicējiem. Motori mēdz zaudēt eļļu, taču kopumā tiek uzskatīti par ļoti izturīgiem. Toties plastikāta jumta pārsegi gan parasti mēdz plīst.
- Vērtējums
Deviņdesmito gadu vidus – tas bija Opel sliktākās kvalitātes laiks. Attiecīgi Astra F vienmēr būs ar rūsu. Tāpēc, izvēloties kabrioletu, mērķtiecīgi meklējiet izteiktus vasaras auto ar nelielu nobraukumu. Tādi patiešām ir atrodami!
Cena: 1500 eiro
Atzīme: 3 / 5 zvaigznēm.
Suzuki Vitara
Frizieru kabriolets
Kādi vēl mednieki? Tieši frizieres 90. gadu beigās visbiežāk piestāja pie saldējuma kafejnīcām Vācijā ar savu Suzuki Vitara (1988.–2000. gads). Viņas jau tad zināja lielisko patiesību – kā labi pārredzēt ceļu un vienlaikus nosauļoties, neejot uz solāriju. Tagad Vitara ir pieejama par ļoti zemu cenu.
Ja vien nebūtu brūnā mēra… jo nav redzēts vēl neviens eksemplārs bez rūsas.
Un jau toreiz tehniskās apskates speciālisti sūdzējās par sliktajām darba un rokas bremzēm, kā arī par sarūsējušiem bremžu vadiem.
- Vērtējums
Visi, kas paši labprāt skrūvē, var mierīgi paildzināt šāda Vitara mūžu. Taču tam būs nepieciešams metināmais aparāts, daudz metāla un ļoti daudz laika.
Cena: 1800 eiro
Atzīme: 1,5 / 5 zvaigznēm.
Volkswagen Golf Cabrio
Apaļais zemeņu ķocis
Trešais bija vissliktākais no visiem Golf rūsas un kvalitātes dēļ. Taču kabrioleta (1993.–2002. gads) gadījumā viss ir citādi. Ir pieejami daudzi eksemplāri, kas tikuši izmantoti tikai kā otrais auto un tikai vasarā. Bez tam VW 1998. gadā spēcīgi pārstrādāja kabrioletu, ielikdams tajā ļoti daudz no Golf IV. Radniecība ir pamanāma jau vizuāli vien. Kabrioletam ir arī visi tipiskie Golf IV trūkumi: logu pacēlāju defekti, ļodzīgi sēdekļi, zobsiksnas defekti TDI motora gadījumā.
- Vērtējums
Latvijā visplašāk pārstāvētais modelis no mūsu spektra. Par 900 eiro var dabūt Golf III kabrioletu ar ļoti daudziem hečbekam raksturīgiem trūkumiem. Ja pieliksiet vēl dažus simtus eiro, saņemsiet atklātā tipa VW ar daudz Golf IV detaļām un labāku kvalitāti. Mūsu padoms: meklējiet pēc iespējas jaunāku eksemplāru.
Cena: 1600 eiro
Atzīme: 3,5 / 5 zvaigznēm
Rezumējums
Būsim jau nu atklāti – vidējam aritmētiskajam pircējam 3500 eiro nemaz nav tāda kabatas nauda. Taču, ja salīdzinām 3500 eiro ar tām astronomiskajām summām, ko ražotāji prasa par jaunu auto, tad par labu lietotu mašīnu tas patiešām nav pārāk daudz. Kuru izvēlētos es?
Mana sirds saka – Barchetta. Taču itāliete ir visai kaprīza un ātri var kļūt par laivu bez dibena. Tāpēc manā gadījumā tas varētu arī būt Golf – labi kopts un ar nobraukumu mazāku par 200 000 km un lētāk nekā 2000 eiro. Tādu piedāvājumu netrūkst, un tas arī būs labs ieguldījums.