Jautājums
Vēlējos dalīties pārdomās par nodokļiem, kas uzkrauti autovadītāju pleciem, bet labumu nenes. Atceros laikus, kad ceļu fonds deva reālu labumu ceļu uzturēšanā, bet tagad nav skaidrs, kur paliek samaksātā nauda, ko ik gadu spiestā kārtā maksā autovadītāji. Pat ja es nobraucu dažus simtus kilometru gadā, man katru gadu CSDD jāmaksā milzīgs nodoklis. Kāpēc nevar pievienot degvielai nodokli? Lai maksā tie, kas brauc.
Pat Igaunijā un Lietuvā šī sistēma ir sakārtotāka. Ceļi ir tālu no Eiropas stāvokļa, un katru pavasari atkal mūsu meistari lāpa ciet bedres. Tas ir kā nebeidzamais stāsts. Pēdējā laikā var dzirdēt, ka politiķi pa vienam kaut ko cenšas darīt, ierosina likumprojektu izmaiņas, cenšas atcelt vismaz daļu nodokļu, bet šie ieteikumi nekur tālu netiek. Katram skaidrs, ka izmaiņas vajag. Vai tiešām neviens neko nespēj izdarīt, lai situācija uzlabotos?
Atbilde
Šeit atliek vien piekrist, ka pašreizējā sistēma neveicina ceļu stāvokļa uzlabošanos. Kopš autoceļu fonda slēgšanas pagājuši 12 gadi, un šajā laika periodā medijos un sabiedriskajā telpā vairākkārt izskanējusi frāze, ka ceļu uzturēšanai nav pietiekami daudz līdzekļu. Ar šo situāciju nav mierā liela daļa autovadītāju, un arvien biežāk varam redzēt dažāda veida akcijas un iniciatīvas.
Citi lasa
Portālā manabalss.lv vairāk nekā 10 000 cilvēku atbalstīja iniciatīvu Par ceļiem bez bedrēm, kura tika skatīta Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijā, paredzot autobraucēju samaksāto nodokļu novirzīšanu ceļu remontiem, kā arī Autoceļu fonda atjaunošanu. Biedrība Latvijas Ceļu būvētājs saistībā ar šo pašu iniciatīvu pie Saeimas ēkas izveidoja vides objektu, atgādinot par situāciju, ka autovadītājiem tiks iekasēti 544 miljoni eiro nodokļos, bet tikai 24,4% jeb 132,68 miljoni tiks novadīti valsts un pašvaldību ceļiem.