Jaunu modeļu invāzija no citiem kontinentiem kļuvusi par izaicinājumu tradicionālajiem Eiropas zīmoliem, kuri gadiem pieraduši noteikt lietu kārtību SUV un hibrīdu segmentā. Ar svaigām idejām un dažos aspektos pat labāku izpildījumu ieradies arī Geely koncernā ietilpstošais Lynk & Co, kas radniecīgs mums pazīstamajam Volvo. To pozicionē kā zīmolu, kas zviedru dizainu un drošības standartus apvieno ar ķīniešu ražošanas jaudu un tehnoloģijām. Viens no šiem aspektiem vēl ir jāpieslīpē, bet līdz tam vēl nonāksim.
4,82 metrus garais Lynk & Co 08 ir lielākais šī ražotāja modelis, padarot to par piemērotu izvēli ģimenei ar diviem bērniem. Bezrāmja durvis, stilizēti sānu spoguļi, eiropeiska dizaina diski un iegareni LED lukturi rada kopskatu, kas raisa interesi apkārtējos, jo nedz modeli, nedz ražotāju daudzi vēl neatpazīst.
Tiesa, tā unikālais trumpis ir nevis dizains vai ietilpība, bet tas, cik tālu varam aizbraukt. Vidējā izmēra krosovers tiek piedāvāts ar plug-in (PHEV) jeb uzlādējamā hibrīda tehnoloģiju, spējot ar vienu uzlādi veikt 200 km. Eiropas autobūves modeļi pagaidām ir sasnieguši aptuveni 130 km slieksni, taču pircēji Latvijā par šāda tipa spēka agregātiem arvien aktīvāk balso ar saviem maciņiem. Izmantojot nu jau izsmelto atbalsta programmu, PHEV reģistrācijas Latvijā pieauga par 396,3 %, no 246 automašīnām 2024. gadā līdz 1221 automašīnai 2025. gada pirmajā pusē. Tātad piekrišana ir.
Krosovera grīdā iestrādāts akumulators, kas pēc kapacitātes rādītājiem pārspēj pat agrīnos elektroauto. 39,6 kWh bateriju no 10 līdz 80 % iespējams uzlādēt 33 minūtēs, sasniedzot 85 kW maksimālo jaudu. Tas nozīmē, ka hibrīda režīmā ar to var veikt aptuveni 1000 km, līdz nāksies vērt vaļā uzpildes un uzlādes vāciņus. Liela daļa braucēju gan varētu kā vienīgo enerģijas avotu izmantot elektrību, uzlādējot automašīnu vienreiz nedēļā.
Pretēji ierastajai praksei šeit elektromotors ņēmis jaudas virsroku, attīstot 208 ZS. Tikmēr no Volvo XC40 aizgūtajam 1,5 litru četrcilindru benzīna agregātam ir 137 ZS, griezes momentu novadot ar trīspakāpju automātisko transmisiju. Kopumā sistēma sasniedz ikdienai pilnīgi pietiekamus 345 ZS. Lai arī tas šķiet daudz, jāņem vērā arī 2187 kg pašmasa, fizikas likumiem ietekmējot krosovera paātrinājumu. Ja vēlaties vilkt kravu, maksimālais piekabes svars ar bremzēm ir 1600 kg.
Elektromotora pārākumu var just arī gaitā, krosoveram pēc iespējas biežāk cenšoties braukt bezizmešu režīmā, turklāt pāreja no elektrības uz iekšdedzes piedziņu ir nemanāma. Līganā un komfortablā gaita atbilst šīs klases standartiem, neizraisot antipātijas pat tiem, kuriem ikdienā jāmēro maršruts pa grants ceļu.
Izslavētos Volvo drošības standartus ķīnieši gan ir nedaudz pārpratuši, jo elektriskie asistenti vadītāja darbības vērtē ļoti skrupulozi, turklāt brīdinājumi par novirzēm no normas tiek atskaņoti identiskos toņos neatkarīgi no tā, vai pārkāpāt ātrumu vai ne tur aizskatījāties. Kamēr programmatūra vēl tiek pielāgota Eiropas lietotāja paradumiem, šos asistentus ir iespēja deaktivizēt pēc saviem ieskatiem.
Ķīnas zīmolu hierarhijā Lynk & Co vēl nav izaudzis līdz premium plauktiņam, taču apdares materiālu kvalitātē tas nepiekāpjas mūsu kontinentā atzītiem un prestižiem zīmoliem. Tam ir ne tikai taustei tīkamas virsmas un vizuāli pievilcīgs interjers, bet arī bagātīgs ekstru klāsts. Lai neko nesarežģītu, krosoveram ir divas apdares versijas – labi aprīkota 45 850 € (Core) un vēl labāk aprīkota 49 950 € (More). Atšķirībā no eiropiešiem šeit nav nekādu papildaprīkojuma opciju, kas sadārdzinātu auto iegādi.
Core versija ietvers panorāmas jumtu ar ļoti plaši atveramu lūku, elektriski regulējamus sēdekļus ar apsildes funkciju, 19 collu diskus, mākslīgās ādas interjera apdari un citus labumus, bet More to papildinās ar LED matricas lukturiem, 21 collas diskiem, 23 skaļruņu Harman/Kardon audiosistēmu, stūres apsildi, triju zonu klimata kontroli, aizmugurējo sēdekļu apsildi, kā arī pievienos masāžas un ventilācijas funkcijas priekšējiem sēdekļiem.
Tāpat tam ir augstas kvalitātes atpakaļskata kamera. Tas varētu nešķist svarīgs pieturpunkts, bet būsiet pārsteigti, cik graudainu un neizprotamu attēlu var iegūt, aktivizējot atpakaļgaitu pat dārgos Eiropā ražotos modeļos. Centrālā planšete kļūst par komandtiltiņu vairumam funkciju. Priecē, ka displejs ir atsaucīgs mūsu darbībām, taču tādas funkcijas kā ventilācijas plūsmas virzienmaiņa vai panorāmas lūkas atvēršana būtu ērtāk regulēt ar atsevišķu slēdzi.
Atmiņā paliekošākā funkcija – atpūtas režīms. Brīdī, kad nogurums brauciena laikā ņem virsroku, ceļmalas stāvvietā varam aktivizēt īpašu funkciju, kas salonā rada nomierinošu atmosfēru. Ekrānā varam izvēlēties sev tīkamu tematiku, piemēram, dabas skatu, okeāna šalkoņu vai gruzdošu ugunskuru, un iestatīt modinātāju, kad automašīnai jūs piecelt no īsās snaudas. Tiklīdz šis režīms tiek aktivizēts, priekšējie sēdekļi tiek atbīdīti uz aizmuguri, atzveltnes atgāztas un pamatne pacelta augstāk, bet fonā skan nomierinoša mūzika. Šādu komforta līmeni varētu izmantot pat reizēs, kad neplānojat doties ceļā.
Eiropas zīmoliem jārēķinās – Lynk & Co nav ieradies, lai pasēdētu maliņā. Protams, kā jau jebkuras Ķīnas produktam, tam ir jāsastopas ar dažādiem izaicinājumiem, taču tas ienāk mūsu tirgū ar unikālām idejām un tehnoloģijām, kas izaicina ierasto. Tas ir tieši tas, ko daļa pircēju meklē, bet līdz šim nevarēja atrast.
| Lynk & Co 08 | |
| Dzinējs | 1,5 litru benzīns, 4 cilindri |
| Jauda | 137 ZS |
| Griezes moments | 230 Nm |
| Akumulators | 39,6 kWh |
| Elektromotora jauda | 208 ZS |
| Kombinētais patēriņš (WLTP) | 0,9 l/100 km |
| Sniedzamība elektriskajā režīmā | 200 km |
| Paātrinājums 0–100 km/h | 6,8 s |
| Maksimālais ātrums | 185 km/h |
| Pašmasa | 2187 kg |
| Cena | No 45 850 € |
















































































