«Pirms četriem gadiem iegādājos fotoaparātu kādam savam projektam, un pamazām fotografēšana izvērtās par dārgu hobiju. Kādā brīdī, kad jau biju iemācījies ar aparātu veikli apieties, sāku domāt, ka pienācis laiks dārgo tehniku atpelnīt. Un tad jau nāca pirmās kāzas, kurās bildēju. Bija arī tādas, kurās man līdzi bija ģitāra, un es svinībās ne tikai fotografēju, bet arī spēlēju,» atceras Ēriks.
«Ar laiku iemācījos notvert objektīvā cilvēka būtību. Apstrādājot bildes, man vienmēr fonā skan mūzika. Patiesībā mūzikas klātesamība ir vienmēr – arī fotografējot tā rada īpašu noskaņu. Pamanīju, ka dažas bildes ir izdevušās īpaši, un tās nosūtīju apskatīt draugiem un dažiem man zināmiem fotogrāfiem. Tā pamazām radās doma par fotoizstādi,» stāsta Ēriks.
Jutekliskās bildes izstādē papildina tikpat izjustas dzejas rindas. Tās speciāli izstādei rakstījis tuvs Upenieka draugs aktieris un dzejnieks Andris Bulis.
Ērikam ģimenē ir divas daiļas modeles – sieva Ginta un divarpus gadu vecā meitiņa Emma Despina. «Otru vārdu meitai devām par godu manai vecmāmiņai, kas bija grieķiete. Šis vārds grieķu valodā apzīmē dāmu, īstu lēdiju,» atklāj mūziķis. Ēriks apprecējās pirms trim gadiem. Tagad mūziķa sieva smejoties atceras – kāzu dienā abas Gintas, gan līgava, gan vedējmāte dziedātāja Ginta Krievkalna, bija ar grūtnieču puncīšiem.
Tēta izstādes atklāšanā mazā Emma Despina jutās kā zivs ūdenī. «Mums aug māksliniece. Jau no mazām dienām brauc līdzi uz pasākumiem, pieradusi pie publikas,» pasmaida Ēriks. Arī fotokameras priekšā mazā jūtas brīvi, un tētim esot pilns telefons ar meitiņas bildēm. Tur netrūkst arī bilžu ar sievu, taču izstādē gan Gintas foto nav apskatāmi.
«Domāju, iedabūt objektīvā sievu ir grūts izaicinājums ikvienam fotogrāfam.
Jo sieva jau neklausa, viņai ir savs viedoklis par to, kur un kā būtu jāpozē.
Un, ja mans viedoklis neiet kopā ar viņas, nekas labs nevar sanākt,» atzīst Upenieks. «Man ir bijušas brīnišķīgas fotosesijas ar sievu. Viena tāda bija ar ģitāru mežā. Ir arī viena ļoti laba bilde, kur sieva ir labirinta vidū kopā ar mūsu mazo meitiņu. Taču nolēmu – izstādē neiekļaušu, lai tā paliek tikai man,» atzīstas Upenieks.
«Sievas kailfoto gan neesmu uzņēmis, jo mani šis žanrs neinteresē. Man nepatīk tāda klaja atklātība, ir vajadzīgs noslēpums, viegla erotika, kaut kas dziļāks,» uzskata Ēriks.Ģitārists atklāj – viņam padomā jau ir nākamā sērija Vīrietis objektīvā. «Tas gan būs liels izaicinājums, jo vīriešus nereti ir ļoti grūti piedabūt bildēties. Viņos ir daudz vairāk kauna izjūtas, pretestības,» saka viņš. Vēl kādu laiku Upenieka fotoizstāde būs apskatāma Ceplī, bet ir plāns bildes drīzumā parādīt arī Rīgas publikai.
Upenieka modeles
Modeles Ērika Upenieka kameras priekšā nonākušas dažādi – kādu ieteikuši draugi, cita pieteikusies pati, izlasot uzaicinājumu sociālajos tīklos. Viņu vidū ir arī sabiedrībā zināmas sievietes.
Alise Prudāne
«Sākumā es pamanīju vietu – elektrības stabus pie dzelzceļa līnijas Smārdē. Man šķita – tajā kaut kas ir! Radās ideja tur nobildēt īstu balerīnu, un tā, pateicoties feisbukam, mēs satikāmies ar Latvijas Nacionālās operas un baleta solisti Alisi Prudāni. Sākumā stingri saskaņojām ideju, jo baleta māksliniekiem ir stingra etiķete, kuru nedrīkst pārkāpt.»
Ginta Krievkalna
«Šis foto tapis aizkulisēs pēc koncerta. Pamanīju, ka tur bija baigi foršs galds, un lūdzu Gintu pie tā nopozēt. Viņa ar pirmo reizi visu izdarīja tā, ka tapa lielisks kadrs. It kā nekas īpašs – vienkārši pēckoncerta sajūta.»
Margarita Rudzīte
«Dziedātājas Inetas Rudzītes meita mācās modeļu skolā un vēlējās sev fotosesiju. Tā kā mēs ar Inetu esam labi draugi, brīvā brīdī to noorganizējām. Šis kadrs Jaunajā Teikā patiesībā nemaz nebija plānots. Tas tapa, dodoties uz auto. Raugoties uz Margaritu, protams, var just, ka viņa ir profesionāla modele.»