Lietots auto: Volkswagen Sharan (95–10) – ekspertu atsauksmes

Lietots auto
Toms Timoško
Toms Timoško
25. aprīlis, 2019
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Toms Timoško
Pirmās paaudzes Volkswagen Sharan tika ražots 15 gadus un pārdots 670 000 eksemplāru. Auto, kas piedāvā iespaidīgu salona ietilpību un plašu dzinēju izvēli.

Volkswagen Sharan ražošana tika uzsākta 1996. gadā, un tikai 2010. gadā pirmo paaudzi nomainīja tā pēctecis. Tas nozīmē, ka vācu koncernam jau ar pirmo mēģinājumu izdevās radīt praktisku minivenu, kurā pietiktu vietas septiņiem cilvēkiem un viņu bagāžai, bet vadītājam būtu augsta sēdpozīcija, un auto uz ceļa uzvestos tikpat paklausīgi kā hečbeks. Par to liecināja ne vien grandiozie pārdošanas rādītāji, bet arī dažādie apbalvojumi, kurus auto ieguva uzreiz pēc ražošanas uzsākšana.

Labākais minivens, labākais cilvēku pārvadātājs un dažādas citas godalgas bija lielisks atspēriena punkts ietilpīgajam tautas auto.

Būdams radniecīgs ar Seat Alhambra un Ford Galaxy (2006. gadā sāka izmantot citu platformu, atsakoties no Volkswagen Group piedāvājuma), tas ir gana draudzīgs ikdienas ekspluatācijā, ļaujot izmaksas saglabāt zemas, bet sniedzot lielu praktisko pienesumu. Priekšējo pasažiera sēdekli vairumā modifikāciju var grozīt pat par 180 grādiem, vidējās rindas sēdekļus iespējams transformēt par galdiņiem, bet, izņemot otrās un trešās rindas sēdekļus, brīvo platību var palielināt līdz 2610 l.

 Nestrādājošs kondicionētājs, centrālā atslēga, logu pacēlāji, priekšējā un aizmugurējā optika un citi elektroniskie mezgli nav retums.

Uzlabojumi

2000. gadā Sharan feislifts ieguva ne vien atšķirīgu ārieni un interjeru, bet arī tā riteņu bāze tika pagarināta par 6 mm. Pārmaiņu sarakstā tika iekļauti arī uzlabojumi drošības, komforta un dinamikas jomā. Veco 2,8 litru V6 176 ZS benzīna dzinēju aizstāja 204 ZS versija, bet 1,9 TDI ieguva vēl plašākas jaudas modifikācijas un sūkņa sprauslas (Pumpe Duse). Iepriekšējā Syncro pilnpiedziņa tika pārdēvēta par 4Motion, bet aprīkojuma pakotnes ieguva četrus līmeņus.

No 2004. gada Sharan ieguva jaunas izmaiņas aizmugures lukturu izskatā, sānu spoguļu formās (kas vienlaikus ieguva arī pagrieziena rādītājus) un atšķirīgā veidola radiatora restē. Standarta aprīkojumu papildināja gaisa kondicionētājs un sānu gaisa drošības spilveni. Tieši šie modeļi ir uzskatāmi par labāko izvēli.

 Ja visas 7 sēdvietas atradīsies savās pozīcijas, vietas šeit nebūs daudz.

Dzinēji

Dzinēju klāstā var atrast gan ļoti ekonomiskus, gan arī sportiskus agregātus, un visi standarta aprīkojumā tika apgādāti ar sešpakāpju mehānisko transmisiju. Iecienītākais no visiem ir 1,9 l TDI dīzeļdzinējs, kura jaudas amplitūda ir no 90–130 ZS.Ja vēlaties iegādāties dīzeļdzinēju ar automātisko transmisiju, būs jāmeklē 1,9 TDI 115 ZS modifikācija, kura ir vienīgā, kas piedāvā šādu opciju. Diemžēl šāds salikums lielu popularitāti neizpelnījās piecpakāpju Tiptronic AT neizturības un visai gausās gaitas dēļ – 0–100 km/h distanci veicot 15 sekundēs.

Otrs dīzeļmotors ir 2,0 l TDI ar 140 ZS jaudu. Lai arī kuru no variācijām izvēlētos, vidējais degvielas patēriņš dīzeļiem iekļausies 6,2–7,2 l/100 km. Benzīna motoru izvēle ir plašāka. Mazākais no pārstāvjiem ir spriganais 1,8 l turbodzinējs ar 150 ZS, kuram seko 2,0 l 115 ZS motors, kas ir ļoti kūtrs un reti sastopams auto tirgū. Zem nelielā Sharan motora pārsega VW inženieri pamanījušies ievietot arī 2,8 l 204 ZS V6 dzinēju. Lai arī tas ir dinamisks, 0–100 km/h sprintu sasniedzot mazāk nekā 10 sekundēs, tā uzturēšana nebūs lēta, savukārt degvielas rēķini lieli.

Ja vajadzīga pilnpiedziņa, nepieciešams meklēt 1,9 TDI ar 115 ZS vai 2,8 V6 204 ZS benzīna motoru ar 4Motion sistēmu. Pilnpiedziņas sistēma darbojas šādi: izbuksējot kādam no priekšējiem riteņiem, ar viskosajūga palīdzību tiek automātiski pieslēgti aizmugures riteņi. Mierīgos apstākļos Sharan tiks vilkts ar priekšējā tilta palīdzību.

Testa brauciens

  • Mūsu testa auto

Tas visu darba mūžu ir pavadījis Latvijā, tas ieguvis Trend aprīkojumu, kas ietver apsildāmus priekšējos sēdekļus, digitālo klimata kontroli, MP3 CD atskaņotāju.

  • Mūsu iespaidi

1,9 TDI dīzeļdzinēja jauda ir 115 ZS, un piecu cilvēku sastāvā tam nav grūtības pārvietoties, taču zirgspēku trūkumu varēs novērot brīdī, kad būs nepieciešama straujāka apdzīšana. Situāciju neuzlabo arī AT, kuras pārslēgšanos uz zemāku pārnesumu varētu vēlēties veiklāku. Iepriecina degvielas patēriņš 8 l, ietverot gan šosejas, gan pilsētas režīmu. Arī septiņvietīgā Sharan uzvedība uz ceļa ir uzteicama, pat asākos līkumos tā virsbūves šūpošanās ir minimāla un stūres vadība ir atsaucīga.

  • Mūsu viedoklis

Līdzīgi kā VW Golf dominē savā segmentā, tā arī Sharan ir uzskatāms par etalonu minivenu klasē, to pierāda arī Sharan lielā popularitāte arī Latvijā. Lielākais tā trumpis ir praktiskās īpašības. Izņemot aizmugures sēdekļus, tajā var nakšņot, pārvadāt būvmateriālus, velosipēdus un izmantot citām vajadzībām. Labākais balanss starp kravas ietilpību un pasažieru skaitu būs, ja atsacīsies no trešās rindas sēdekļiem.

Tas mūs nokaitināja

Problēmas sagādā stūres šarnīri un sviru sailentbukses, arī gaudojoši riteņu gultņi, amortizatori un lodbalsti. Ģeneratora un startera kļūmes nav neparastas. Nestrādājošs kondicionētājs, centrālā atslēga, logu pacēlāji, priekšējā un aizmugurējā optika un citi elektroniskie mezgli nav retums.

Rezumējums

Precīza vadāmība, lieliska ietilpība un ekonomiski dzinēji. Trūkumi balstiekārtā un elektrosistēmā, tomēr plašais rezerves daļu klāsts ļauj ekspluatācijas izmaksas noturēt zema.

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Lasi citur

 

GADA KOSMĒTIKA 2020

 

Veselība

Vairāk

Receptes

Vairāk

Privātā Dzīve

Vairāk

Ieva

Vairāk

Mans Mazais

Vairāk

Māja un Dārzs

Vairāk

AutoBild.lv

Vairāk

Astes

Vairāk

Klubs

Vairāk

Santa+