6 iekārojami motocikli, kurus drīkst vadīt ar B kategorijas tiesībām

Motocikli
Edgars Groševs
2. aprīlis
Komentēt

Drukāt

Saglabāt

Foto: Auto Bild
Šoreiz vasarai un moto sezonai tuvojoties, apskatīsim Latvijā populārākos motociklus 125 cm3 klasē, kas piemēroti braukšanai ar B kategorijas jeb auto vadītāja apliecību.

KTM Duke 125

Hi-End kategorijas KTM Duke 125 nav nekāds  ierobežota budžeta produkts. Mazā motocikla aprīkojums, asais, šķautņainais dizains un konstrukcija raksturīga lielākas kubatūras spēkratiem. Tas jau standarta aprīkojumā apgādāts ar ABS sistēmu, LED priekšējo optiku un TFT displeju mērinstrumentu panelī. 2017. gadā tas ieguvis arī jaunu rāmi un WP piekari.

KTM spēkstacija ir viencilindra četru taktu, četru vārstu un šķidrumdzeses 124,7 cm3 dzinējs ar Bosch elektronisko iešprici un sešu pārnesumu ātrumkārbu, kas attīsta maksimāli pieļaujamos 15 ZS un 11,8 Nm griezes momentu pie 8000 apgr./min. Tērauda rāmis, WP 43 mm apgrieztā dakša priekšā un WP monoamortizators aizmugurē, bremžu sistēma ar 300 mm lielo priekšējo bremžu disku un 230 mm aizmugurējo harmoniski papildina tehnoloģisko viencilindra dzinēju. Duke 125 bāze ir 1357 mm, sēdekļa augstums 830 mm, bet svars 137 kg.

Mash Café Racer 125 Black Edition

Mash trumpis neapšaubāmi ir angļu skolas retro dizains, kas šeit ir izturēts līdz smalkākai detaļai. Klasiskā sēdpozīcija apvienojumā ar plato stūri sola ērtu pārvietošanos pilsētā. Neticams un patīkams ir apgrieztās, hidrauliskās, teleskopiskās dakšas un aizmugurējās disku bremzes lietojums šādas klases spēkratā.

Tērauda cauruļu rāmī ievietotais dzinējs ir mums labi pazīstamais vecais, labais Suzuki GN 125 ar modernu elektronisko degvielas iesmidzināšanas sistēmu, kas atbilst Euro 4 normām. No viencilindra 4 vārstu 124 cm3 tilpuma agregāta iegūstam 11,6 ZS jaudu, kas Cafe Racer ļauj sasniegt 106 km/h lielu maksimālo ātrumu.

Par apstāšanos šeit rūpējas priekšējais 300 mm un aizmugurējais 220 mm diski, komplektā ar CBS kombinēto bremžu sistēmu. Motocikls, neskatoties uz minimālistisko stilu, ir aprīkots ne vien ar spidometru, bet arī ar tahometru. Mash garums – 1970 mm, sēdekļa augstums 780 mm un svars 112 kg.

Aprilia RS125 ABS

Vēl viens Hi-End 125 cm3 kategorijas pārstāvis superbaika veidolā. Izsmalcinātais itāliešu dizains apvienojumā ar lielās motociklu klases tehnoloģijām neapšaubāmi liek iedomāties par Aprilia flagmani RSV4. Ir padomāts pat par tādu sīkumu kā USB ligzda un attiecīga tilpne telefona/planšetes uzlādēšanai.

Šis motocikls, protams, noteikti būs gados jaunu vadītāju izvēle. Sēdpozīcija ir raksturīga šāda veida motocikliem un līdztekus attiecīgai ģeometrijai mudina braucēju pārvietoties iespējami dinamiskā manierē.

Agresīvie aptecētāji slēpj alumīnija rāmī ievietoto viencilindra četru taktu, četruvārstu un šķidrumdzeses 124,2 cm3 dzinēju ar elektronisko iešprici un sešupārnesumu ātrumkārbu. Tā parametri – 15 ZS un 10,9 Nm griezes momenta pie 8250 apgr./min. Balstiekārta sastāv no 41 mm apgrieztās dakšas priekšpusē un asimetriskās dakšas un monoamortizatora aizmugurē. Bremžu sistēma – 300 mm liels priekšējais bremžu disks, 218 mm aizmugurējais un Bosch 9,1 ML ABS sistēma. Motocikla garums 1968 mm, sēdekļa augstums 820 mm, svars 129 kg.

Yamaha YS125

Jaunais YS125 aizstāj iepriekš ļoti populāro YBR125 modeli, un tā galvenais trumpis ir jaunais dzinējs, kas nu atbilst Euro 4 normām un ir ekonomiskāks par savu priekšteci. Ideoloģiski YS ir ļoti līdzīgs Honda CBF125F, tas ir praktisks un izturīgs pilsētas motocikls, piemērots ne tikai iesācējam, bet arī kā utilitārs ikdienas transportlīdzeklis.

YS priekštecis YBR spējis bez nopietniem remontiem nobraukt vairāk nekā 100 000 km, tas ir lielisks piemērs konstrukcijas nostrādātībai un kvalitātei. Domājams, ka arī jaunais modelis šajā ziņā neatpaliks no sava priekšteča. Jaunais 124 cm3 gaisa dzeses, viencilindra četrtaktu dzinējs ar degvielas iesmidzināšanas sistēmu, balansējošo vārpstu un piecu pārnesumu ātrumkārbu ir apgādāts ne tikai ar elektrostarteri, bet saglabājis arī konvencionālo kikstarteri.

Tas attīsta 10,4 ZS jaudu un 10,7 Nm/6000 apgr./min. Mērinstrumentu panelis ir gana mūsdienīgs – ar analogo tahometru un digitālo multifunkcionālo displeju. Motocikla bremžu sistēma sastāv no viena 245 mm bremžu diska priekšā un 120 mm trumuļa aizmugurē. YS125 garums ir 2005 mm, sēdekļa augstums 795 mm, bet svars 125 kg.

Honda CBF 125F

Nekāda retro, CBF 125F dizains veidots līdzīgs lielajiem brāļiem, taču zem sportiskajām, krāšņajām plastikāta daļām slēpjas visnotaļ vienkārša un uzticama šasija – tērauda rāmis ar neregulējamu teleskopisko dakšu priekšpusē un diviem amortizatoriem, ar 5 pozīcijās regulējamām atsperēm aizmugurē.

Motocikla sirds ir žanra klasika – 124,7 cm3 gaisa dzeses viencilindra dzinējs ar PGM-FI elektronisko degvielas iesmidzināšanas sistēmu, elektrisko starteri un piecu pārnesumu ātrumkārbu, kas sasniedz 10,2 Nm/6250 apgr./min un 10,5 ZS jaudu. Hondas dzinējs ir aprīkots ar balansējošo vārpstu, kas lieliski cīnās ar viencilindra dzinējam raksturīgajām vibrācijām plašā apgriezienu diapazonā.

Mazais CBF spēj paātrināties līdz 105 km/h, un to apstādināt palīdz diska bremze priekšpusē un trumuļbremze aizmugurē. Iesācējs priecāsies par ātruma indikatoru mērinstrumentu panelī. Taisnā sēdpozīcija ir lieliski piemērota braukšanai pilsētā. Motocikla garums ir 2035 mm, sēdekļa augstums 775 mm un svars 128 kg.

Suzuki RV 125 Van Van

Mazā Suzuki RV125 Van Van saknes sniedzas tālu pagātnē – pagājušā gadsimta 70. gados, taču, laikam ejot, spēkrats it nemaz nav zaudējis savu pievilcību. Pateicoties savam raksturīgajam platajam apriepojumam, tas ir lieliski piemērots izbraucieniem laukos, mežā un pludmales smiltīs.

Neapšaubāmi, Van Van atbilst šobrīd populārajām retro tendencēm un, pateicoties taisnajai sēdpozīcijai un platajai, augstajai stūrei, būs gana ērts un stilīgs braucamais arī pilsētā. Neskatoties uz mazā Suzuki kompakto un zemo siluetu, tas mierīgi spēj pārvadāt divas personas un nelielu kravu. Motocikla garums 2140 mm, sēdekļa augstums 770 mm, svars 128 kg.

Van Van četrtaktu viencilindra 125 cm3 gaisa dzeses dzinējs, kas aprīkots ar degvielas iesmidzināšanas sistēmu, spēj attīstīt 12 ZS jaudu un 9,8 Nm pie 7500 apgr./min. Pateicoties sešpakāpju ātrumkārbai, universālais motocikls ir spējīgs sasniegt 96 km/h ātrumu. Bremžu sistēma ir ļoti vienkārša un sastāv no viena diska priekšpusē un trumuļa aizmugurē.

Rezumējums

Šie varētu ieinteresēt autovadītājus – potenciālos motobraucējus, kas vēlas bez liekas piepūles izbaudīt moto pārvietošanās burvību un kas zina – varbūt vēlāk pārsēsties arī uz lielākas kubatūras spēkratu.

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs