Aplīmēšanas tehnika automobiļu dizainā ir pazīstama jau labu laiku. Mašīnas var aplīmēt ne tikai ar dažādu krāsu plēvēm. Ar speciālu printeri var izdrukāt uz līmplēves jebkuru fotogrāfiju. Bieži vien uzņēmumi ar savām reklāmām vēlas aplīmēt dienesta automašīnas un furgonus, jo auto ir lielisks reklāmas nesējs – gaumīgi noformēts braucamrīks pats par sevi labi izskatās un piesaista uzmanību.
Ikdienā esam pieraduši, ka uzņēmumu transports veic arī ceļojoša reklāmnesēja funkcijas, taču savu privāto automobili nopietnam vizuālajam tūningam ļaudis pakļauj citu apsvērumu dēļ – lai izceltos un akcentētu savu individualitāti.
Citi lasa
Aplīmēšanai ir arī priekšrocība – krāsaino plēvi diezgan viegli var gan uzlīmēt, gan noplēst.
Arī pašas līmplēves ir dažādas. Vienkāršākiem uzrakstiem un logotipiem parasti izvēlas lētākās plēves, bet sarežģītākiem un lielākiem darbiem nepieciešami kvalitatīvi materiāli. Reizēm ar aplīmējumiem var nomaskēt kādu nelielu virsbūves krāsojuma defektu un arī no nozagšanas briesmām uzkrītoši noformēts automobilis ir labāk pasargāts.
Var aplīmēt arī pilnībā visu mašīnu, mainot tās krāsu. To mēdz darīt, ja pēc kāda laika ir vajadzība automobilim atgūt iepriekšējo krāsojumu, kas tādējādi tiek labi pasargāts. Vēlāk mašīnu ir vieglāk pārdot, jo oriģinālais krāsojums ir labāk saglabājies. Vēl viens variants ir caurspīdīga aizsargplēve, ar ko var mašīnu aplīmēt, lai saglabātu oriģinālo krāsojumu.
Eksperta viedoklis
Jevgēnijs Suškovs, SIA Restyling direktors:
«Līmplēvju tehnoloģija ir ļoti attīstījusies, un arī auto dizainā arvien lielāku popularitāti iemanto automobiļu aplīmēšana ar dažādu toņu un tekstūru plēvēm. Cilvēki visbiežāk izvēlas melno vai balto toni, kā arī karbona raksta imitācijas. Pieejami neskaitāmi toņi un dažādas struktūras imitācijas, piemēram, krokodila vai čūskas ādas. Pirmo mašīnu ar matētā toņa plēvi aplīmējām 2009. gadā. Izmantojam lielāko ražotāju vinila daudzslāņu plēves (Hexis, 3M, KPMF), kuras ir kvalitatīvas, proti, ar tām ir viegli strādāt un ir ilgs mūžs.
Labākās plēves cena ir aptuveni 100 eiro par kvadrātmetru, ķīniešu pakaļdarinājumi ir septiņreiz lētāki un ļoti nekvalitatīvi. Savam darbam dodam divu gadu garantiju, bet labāko plēvju ražotāji garantē izturību līdz pat desmit gadiem. Lai mašīnai iegūtu matētu toni, aplīmēšana faktiski ir vienīgais paņēmiens, jo krāsošana ir ļoti sarežģīta un dārga – vairāki tūkstoši eiro.
Savukārt visas mašīnas aplīmēšana maksā no 900 eiro un prasa triju dienu darbu.
Tātad līmēšana ir par trešo daļu lētāka nekā krāsošana, turklāt tai ir vairākas citas priekšrocības. Mūsdienu plēves ir ļoti izturīgas gan pret mehāniskiem bojājumiem, gan karstumu, gan mazgāšanu. Ja nu tomēr mašīnai gadījusies kāda skramba, bojāto vietu iespējams atjaunot, jo veco plēvi var viegli noņemt, pasildot ar fēnu.
Daudziem klientiem ir ierobežots budžets, un viņi šāda veida tūningam atvēl aptuveni 200 – 300 eiro – aplīmē tikai atsevišķas virsbūves detaļas vai arī interjera elementus. Piemēram, jumta aplīmēšana maksā 70 eiro un šis darbs prasa tikai stundu. Motora pārsega un bagāžnieka vāka aplīmēšana maksā 100 eiro. Bieži aplīmē spoguļu korpusus, durvju rokturus, spoilerus, radiatora restes un jumta statnes.»