Viņš pavēstīja, ka divas nedēļas pēc Eiropas Komisijas iesniegtā priekšlikuma deputāti ar 561 balsīm par, sešām pret un piecām atturoties piekrita vienkāršot procedūru, lai Ukrainas bēgļi varētu saglabāt savas autovadītāja apliecības ES.
Ukraiņi, kas bēg no Krievijas iebrukuma un ieguvuši pagaidu aizsardzības statusu, varēs turpināt izmantot Ukrainā izdotās autovadītāja apliecības, nemainot tās pret ES autovadītāja apliecībām vai kārtojot jaunu braukšanas eksāmenu, kamēr viņiem ir pagaidu aizsardzības statuss.
Ja viņu vadītāja apliecība būs nozaudēta vai nozagta, ES dalībvalstis varēs izsniegt jaunas ES vadītāja apliecības, ja Ukrainas iestādes apliecinās, ka šai personai ir bijusi derīga vadītāja apliecība Ukrainā, un ja attiecīgā persona uzrādīs apliecinājumu, ka tā ir fiziski un garīgi piemērota transportlīdzekļa vadīšanai.
Citi lasa
Ukrainas bēgļiem, kuri strādājuši par kravas automašīnu un autobusu vadītājiem, pēc īsa apmācības kursa un testa nokārtošanas tiks atzīti Ukrainā izdotie profesionālās kompetences sertifikāti. Tas ļaus viņiem strādāt Eiropas Savienībā pagaidu aizsardzības periodā un veicinās Ukrainas preču eksportu.
Noteikumu projekts tagad oficiāli jāpieņem ES Padomei. Regula stāsies spēkā piecas dienas pēc tās publicēšanas ES Oficiālajā Vēstnesī.
Krastiņš norādīja, ka patlaban nav saskaņota ES regulējuma attiecībā uz trešo valstu izsniegtu vadītāja apliecību vai profesionālās kompetences sertifikātu apmaiņu. Noteikumus šajā jomā var noteikt vai nu dalībvalsts tiesību aktos, vai arī divpusējos nolīgumos starp ES dalībvalstīm un Ukrainu.
Dažas dalībvalstis patlaban pieprasa, lai autovadītājiem būtu Ukrainas autovadītāja apliecības oficiāls tulkojums un starptautiskā autovadītāja apliecība, un pēc sešu mēnešu uzturēšanās tā tiktu nomainīta pret ES dalībvalsts vadītāja apliecību.