Abonē SANTA+ un saņem astrologa prognozi savam nākamajam gadam!
ABONĒT!
  • Clubhouse – slepenais klubiņš izredzētajiem

    Aktuāli
    Anastasija Kuzminova
    21. marts, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: F64
    Kāds tur jau ir, kāds cer iekļūt, bet vēl cits ir neizpratnē – kas tad īsti ir šis izredzēto klubiņš Clubhouse, kas tagad ik uz soļa tiek pieminēts saviesīgās sarunās un sociālajos tīklos.

    Kas tas ir?  

    Pandēmijas nogurdinātie sev atraduši jaunu rotaļlietu. Radīts īpašs audiočats Clubhouse, un šim klubiņam patlaban ar īpašiem ielūgumiem var pievienoties tikai iPhone īpašnieki. Šo audiočatu 2020. gada aprīlī izveidoja divi Stenfordas Universitātes absolventi – bijušie uzņēmuma Google darbinieki Pols Deividsons un Rogans Sets. Šī lietotne zibens ātrumā iekaroja pasauli, un tās vērtība patlaban ir viens miljards ASV dolāru.

    Šajā virtuālajā klubiņā ikviens var tērzēt ar vietējām slavenībām un pasaulslaveniem uzņēmējiem Īlonu Masku, Marku Cukerbergu, reperi Kanji Vestu, aktieri Džaredu Leto un citām zvaigznēm. Sarunas notiek diskusiju formātā, tās nevar ierakstīt, un to laikā netiek lietotas videokameras.

    Lielisks rīks politiķiem

    Vilis Krištopans, uzņēmējs:

    «Tā ir ļoti laba lieta un interesants formāts, kāda nav nekur citur. Cilvēki uztaisa grupu un runā par kādu tematu. Visi, kam nav slinkums, var klausīties – kaut desmit tūkstoši! Domāju, Clubhouse ies plašumā, un politiķi pirms vēlēšanām to aktīvi izmantos, lai pa tiešo runātu ar vēlētājiem,» uzskata uzņēmējs.

    Krištopans pats ir iecerējis Clubhouse izveidot apaļo galdu, lai runātu par uzņēmējdarbību. «Pieaicināšu banku sektora cilvēkus, lai izsakās par finanšu jomu. Te varēs izteikties par daudzām nepareizām lietām. Ja valdība tagad netaisītu lielas aplamības, man nebūtu, par ko runāt,» pauž viņš. Bez politikas Krištopanam tuvs ir arī sports, nesen viņš šajā lietotnē apgrozījās basketbola trenera Valda Valtera virtuālajā sarunu istabā.

    Tik ērti kā radio                             

    Svetlana Žigajeva, modele un blogere:

    «Tā ir forša izklaide fonā, kamēr gatavoju ēdienu un uzkopju dzīvokli. Daudz labāka nekā lekcijas YouTube, jo te informācija ir par velti, un neesmu piekalta pie datora ekrāna. Tik ērti kā klausīties radio, kur runā gan paziņas, gan tie, kas ikdienā man būtu nesasniedzami. Tā es varu gūt, piemēram, zināšanas par sociālo tīklu profilu popularizēšanu un mārketingu. Tur es cenšos pārvarēt savas bailes runāt publiski. Reizēm virtuāli paceļu roku, lai izteiktu savas domas.

    Kaut šajā formātā nav ieraksta funkcijas, es saprotu – arī sveši cilvēki var klausīties, kā es ēterā stostos.

    Tas rada stresu, bet palēnām manas bailes atkāpjas,» stāsta Svetlana. Arī viņas vīrs bijušais futbolists Jurijs Žigajevs vēlējies iesaistīties Clubhouse sarunā par futbolu, bet iPhone viņam nav. Sievai nācies aizdot savu, un radusies kurioza situācija. «Kad viņš vēlējās izteikties, citi bija pārsteigti, ka seksīgā Svetlana, kas redzama profilbildē, runā vīrieša balsī. Viņš gan uzreiz taisnojās, ka ir Jurijs Žigajevs un viņam nav aifona,» smejas viņa.

    Gluži kā sarunu festivāls Lampa

    Jēkabs Kārlis Rasnačs, vides aktīvists:

    «Man patīk šis socializēšanās tīkls domu apmaiņas dēļ, un tas atgādina kovidlaika risinājumu sarunu festivālam Lampa. Es tam saredzu nākotni. Clubhouse var apmainīties ar vērtīgām zināšanām, ja izveidojas konstruktīva saruna ar ticamiem faktiem. Es to izmantoju brīvajā laikā. Vēlos klausīties vērtīgas sarunas – tādēļ, ja jūtu, ka ir pļāpāšana, no sarunu istabas izeju,» atzīst bijušā ministra Dzintara Rasnača dēls. «Lielākā atšķirība no citiem sociālajiem tīkliem ir tā, ka Clubhouse nekas netiek ierakstīts, un tā ir vieglāk izpausties. Manuprāt, tas ir piesaistoši.»

    Aizvieto tikšanos bārā

    Māra Upmane-Holšteine, mūziķe:

    Dziedātāja pievienojās Clubhouse tā popularitātes pirmajā vilnī.

    «Rezultātā radās kopienas sajūta, tāda ilūzija, ka tiekamies bārā. Kopā būšanas sajūta ir ievelkoša,» teic Māra. Viņa dod priekšroku ikdienišķu sarunu istabām, klausījusies arī pašizaugsmes trenera Kristapa Kravaļa padomus, kā kļūt produktīvākai. «Esmu viņa mērķauditorija, jo man ir daudz plānu, bet trūkst pašdisciplīnas,» atzīstas dziedātāja. «Esmu aktīva arī dīdžeja Arta Dvarionas istabā, kur mūziķi dalās aizskatuves stāstos.

    Mēs, Astro’n’out, pēc grupas 18. dzimšanas dienas svinībām feisbukā tiešraidē Clubhouse pirmie izveidojām tiešsaistes koncerta afterpārtiju,» palepojas Māra.

    «Clubhouse pieprasa jaunu diskusiju formātu – vienkāršums, tiešums, godīgums un vieglums padara šo vidi tik pievilcīgu. Tas iezīmē to, ka esam noguruši no uzspēlētām sarunām. Clubhouse tās netiek ierakstītas, tās nav kā intervijas, attiecīgi – nav stresa. Tas, ka šajā lietotnē ir tikai audio, sākumā šķiet kā trūkums, bet patiesībā atbruņo un ļauj pievienoties diskusijai, pat guļot vannā,» priecājas viņa. «Manā lokā gandrīz visiem ir aifoni, bet DJ Rudd, lai varētu būt Clubhouse, speciāli sev to sagādāja..»

    Izrāviens no vietējā pīļu dīķa

    Rūdolfs Brēmanis, uzņēmējs:

    «Clubhouse esmu divas nedēļas. Sākumā uzturējos latviešu sarunu istabās, bija interesanti paklausīties iepriekš nedzirdētus cilvēkus. Jāuzteic politiķis Aldis Gobzems, viņš mani pārsteidza ar spēcīgām moderatora prasmēm. Par basketbolu interesantas sarunas vada Valdis Valters ar Vili Krištopanu. Savukārt Inese Grīnberga izklaidē naktīs, vadot Nakts dzīvnieku sarunas un Tinder piedzīvojumu stāstus.

    Vēlāk iesaistījos diskusijās visā pasaulē – ASV, Krievijā un Āzijā. Ir forši saskarties ar plašu cilvēku loku jebkurā diennakts laikā, runāt par dažādiem tematiem. Tas var būt bizness, politika, filmu industrija, sekss vai vienkārši sarunas par dzīvi uz dullo ar svešiniekiem Honkongā. Es ieteiktu šo iespēju – runāt ārpus mūsu mazā pīļu dīķa,» aicina Brēmanis. 

    Par Clubhouse priekšrocību viņš uzskata samērā nelielo lietotāju skaitu, jo tā ir iespēja pa tiešo komunicēt ar pasaules līmeņa zvaigznēm un profesionāļiem. «Domāju, šī lietotne ir nopietns konkurents radiostacijām, kā arī Facebook un Instagram tiešraidēm. Clubhouse katrs var iejusties raidījuma vadītāja lomā. Vienīgi bažījos, ka šī lietotne vēl vairāk pieradina cilvēkus virtuālajai videi.»

    Eksperta komentārs

    Īstā dzīve bez bildītēm

    Artūrs Mednis, digitālā mārketinga speciālists:

    «Clubhouse burtiski uzsprāga pēdējā mēneša laikā visā pasaulē, jo tajā iesaistījās daudzas slavenības. Lietotnei ir neierasts formāts – bez vizuālā uzsvara. Tam ir maz klasisko sociālo tīklu iezīmju – tur nevar dalīties, spiest patīk un pievienot bildes. Nav pat čata funkcijas!

    Clubhouse trumpis ir audiosarunas reālajā laikā. Tas ir gluži kā noklausīties citu cilvēku telefonsarunas un pašam tajās piedalīties. Ja šobrīd nevaram aiziet uz bāru un aprunāties ar svešiniekiem, šis rīks to var aizstāt. Prognozēju, ka, beidzoties pandēmijai, cilvēki no domubiedru grupām turpinās komunicēt, arī satiekoties reālajā dzīvē. Clubhouse iemāca komunicēt. Daļa cilvēku ir izslāpuši pēc vērtīga satura un arī vienkārši sarunām par neko.

    Šī lietotne labi startēja, jo daudziem sociālo tīklu lietotājiem ir bail palaist kaut ko garām, tur šīs bailes ir augstākajā līmenī – sarunas pēc tam vairs nevarēs noklausīties!

    Tādēļ daži tur uzturas pat astoņas stundas dienā. No tā var ciest pārējā dzīve. Būšana šeit un tagad, atklātība, patiesums ir Clubhouse vērtības, jo cilvēki ir noguruši no Instagram filtriem un skaistām bildēm, kas ne vienmēr atbilst patiesībai. Mākslīgā dzīve padara nelaimīgus tos, kas to nevar sasniegt, bet Clubhouse no tā pasargā.

    Arī mūsu politiķi skrien pakaļ modei un jau tur ir iesaistījušies, lai sasniegtu vēlētājus. Salīdzinājumā ar sarunai ieguldīto laiku daudz cilvēku tur tomēr sasniegt nevar. Drīzumā gan Clubhouse būšot pieejams arī Android sistēmas lietotājiem, jo radīt šādu lietotni abām operētājsistēmām uzreiz bija tehniski izaicinoši un dārgi.»

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē