Praktiski ieteikumi, izvēloties stiklu tonēšanas plēvi

Karstās vasaras dienās, atrodoties automobilī, katrs droši vien kaut reizi būs iedomājies par gaisa kondicionētāju vai vismaz par aptumšotiem logu stikliem. Ielūkosimies stiklu tonēšanas aizkulisēs un izvēlēsimies piemērotāko plēvi.
Auto uzlabošana
Auto Bild
8. aprīlis

Saglabāt

Foto: Pixabay

Atšķirībā no kondicionētāja uzstādīšanas stiklu tonēšana ir salīdzinoši pieejams automašīnu uzlabošanas veids, tāpēc pavasarī un vasarā auto logu aptumšošanas meistariem, līdzīgi kā saulesbriļļu pārdevējiem, ir karstākais darba laiks. Lielai daļai autobraucēju tonēti stikli šķiet vilinoši ne tikai kā glābiņš no saules un karstuma, bet arī kā iespēja noslēpt savu personīgo dzīvi un mantību no ziņkārīgiem skatiem. Turklāt ar gaumīgi piemeklētu un auto pamatkrāsai pieskaņotu stiklu tonējumu iespējams uzlabot mašīnas izskatu.

Ar kvalitatīvu plēvi aplīmēti logi pasargā mašīnas salonu no ultravioleto staru kaitīgās ietekmes un izbalēšanas. Arī stiklam saplīstot, tas nesašķīdīs mazos gabaliņos, bet paliks pie plēves. Tomēr, neņemot vērā visus labumus, jāatzīst, ka tumšā vai slapjā laikā redzamība caur stipri aptumšotiem logiem ir apgrūtināta.  

Tonējošās plēves

Nopietnu ražotāju plēves ir izgatavotas no kvalitatīviem materiāliem, un ražošanas procesā tiek izmantotas jaunākās tehnoloģijas, kas nodrošina ilgu kalpošanas laiku. Logu plēves tiek rūpīgi testētas ražotāju laboratorijās, un bieži vien tiek dota tā sauktā mūža garantija, kas nozīmē, ka šis produkts veiksmīgi izturēs visu automobiļa kalpošanas laiku. Plēves pamatā ir viena vai vairākas mikroplānas, struktūrā krāsotas poliestera kārtas, kas nodrošina nepieciešamo tonējuma krāsu un gaismas caurlaidību.

No vienas puses plēvei uzklāta spēcīga līmviela, kas nodrošina pielipšanu pie stikla, bet no otras puses tā pārklāta ar caurspīdīgu skrāpējumizturīgu virskārtu. Tā aizsargā plēvi no bojājumiem kopšanas laikā un ļauj saglabāties visu kalpošanas laiku. Visplašāk izmantotajām logu plēvēm papildus vēl ir metalizēts mikroslānis, kas ir galvenais komponents efektīvai saules siltuma aizturēšanai un oriģinālkrāsas noturībai.

Pirmo mēnesi pēc logu aplīmēšanas īpašniekam ir ieteicams pret stikliem izturēties saudzīgi un tīrot pārlieku neberzt, jo svaigajam līmējumam jāļauj nostāvēties.

Pavisam ir pieejamas vairāku modeļu plēves dažādās krāsās, un katrai ir vairāku tonējuma stipruma pakāpes ar aptumšojumu 15–90% robežās. Jāpiebilst, ka tonējošā plēve uz auto logiem tiek līmēta no iekšpuses, stiklus neizņemot, tādēļ darbs parasti neprasa vairāk par divām stundām. Profesionālās stiklu plēves aiztur 99% ultravioleto staru un gandrīz 60% karstuma, tā pasargājot automobiļa salona detaļas no izbalēšanas, novecošanas un plaisāšanas.

Noteikumu prasības

Ceļu satiksmes noteikumos par logu stikliem ir noteikts, ka vējstiklam drīkst veikt augšpuses tonējumu, nepārsniedzot saulessarga laukumu, kas atliekts pret stilu. Tāpat šim tonējam jābūt caurspīdīgam, lai vadītājs varētu atšķirt luksofora krāsas. Priekšējiem sānu stikliem atļauts līdz 30% tonējuma. Pārējiem automašīnu stikliem nav noteikti tonējuma ierobežojumi. Vienīgā nianse būs aizmugurējam stiklam – ja logā ir redzams bremžu stopsignāls, tas nedrīkst būt aiztonēts.

Par šo noteikumu pārkāpumu paredzēts naudas sods 85 eiro apmērā.

Priekšējo vējstiklu nemēdz aplīmēt, bet ar pārāk tumšiem priekšējiem sānu logiem grēko bieži. Šādas prasības ieviestas, jo līmplēvju aptumšotie stikli apgrūtina redzamību gan autovadītājiem, gan citiem satiksmes dalībniekiem.

 Stikla tonējuma pakāpi, jeb gaismas caurlaidību procentos nosaka ar īpaša aparāta palīdzību

Braucot šoferiem ir svarīgi redzēt citam citu, lai labāk saprastu, kā rīkoties. Ņemot vērā, ka lielai daļai pēdējo gadu izlaiduma automašīnām jau no rūpnīcas ir neliels stiklu tonējums, lai nepārsniegtu noteikumos noteikto pakāpi, priekšējos sānu stiklus praktiski vairāk nevar aplīmēt pat ar visgaišāko plēvi. Taču tumšo stiklu piekritējiem īpaši uztraukties nevajadzētu, jo, izņemot vējstiklu un priekšējos sānu stiklus, pārējos logus var tonēt pēc sirds patikas.

Eksperta viedoklis

Jevgeņijs Starčenko, automobiļu stiklu tonēšanas firmas Allstars valdes loceklis:

«Ja ir pieņemts lēmums par sava auto logu aplīmēšanu, tad vislabāk to uzticēt profesionāļiem. Pieredzējuši meistari visus logus aplīmēs pusotrā stundā, un tas izmaksās 60 – 80 eiro atkarībā no mašīnas izmēriem. Mēs izmantojam Allstars, Windowfilm, SunTek un Johnson firmas ražojuma plēves. Atkarībā no firmas mēs dodam trīs līdz septiņu gadu garantiju. Ja kāds piedāvā logus aplīmēt ļoti lēti, skaidrs, ka par labu kvalitāti nav, ko cerēt.

Šaubīgas izcelsmes plēves ir ar sliktu caurredzamību, grūti pielīmējamas, jo nav pietiekami elastīgas, ātri plaisā, kā arī viegli skrāpējas. Profesionāļi ar tādām nestrādā.

Ievērojamu firmu plēves var izvēlēties visdažādākajos toņos un krāsās atbilstoši katra autoīpašnieka vēlmēm. Tiesa, sarkanu, zilu vai zaļu krāsu klienti izvēlas reti, jo tāda pati krāsa tad arī dominē mašīnas salonā. Parasti izvēlas pakāpenisku tonējumu melnā vai pelēcīgā tonī – sānu logi ir ar mazāku aptumšojumu, bet aizmugurējie – ar lielāku. Aizmugures logiem izvēlas 70–90% tonējumu, bet priekšējiem sānu logiem klienti bieži dod priekšroku 50% tonējuma, kas gan ir pretrunā ar satiksmes noteikumiem.

Mēs, protams, cilvēkus brīdinām par to, ka iziet apskati nevarēs. Taču tas parasti neattur, jo pirms došanās uz apskati plēvi var viegli noplēst.Vēl ar caurspīdīgu plēvi var aplīmēt arī priekšējos lukturus, tā labi pasargā no akmeņiem. Šis pakalpojums maksā 30–50 eiro.»

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs