Ar 7 sēdvietām aprīkotais, pilnībā elektriskais apvidus automobilis (SUV), kas nosaka vēl augstākus drošības standartus un palīdz īstenot vēl ilgtspējīgāku dzīvesstilu: jaunais «Volvo EX90» simbolizē jauna laikmeta sākumu mūsu uzņēmumā, ar stingri noteiktu kursu uz pilnībā elektrisku nākotni.
Sākot ar «Volvo EX90», mēs katru gadu prezentēsim vienu jaunu pilnībā elektrisku automobili. No 2030. gada mēs plānojam pārdot tikai pilnībā elektriskus automobiļus – tas ir viens no ambiciozākajiem elektrifikācijas projektiem autobūves nozarē, un tas ir vitāli svarīgs, izpildot mūsu apņemšanos kļūt par uzņēmumu ar neitrālu ietekmi uz klimatu līdz 2040. gadam.
09.11.22. mēs Stokholmas centrā prezentējām visai pasaulei jauno, pilnībā elektrisko SUV līderi, kas atspoguļo Zviedrijas tradīcijas. Taču vienlaikus mēs apliecinām arī mūsu uzņēmuma darbības globālo mērogu, jo, sākot ar nākamo gadu, «Volvo EX90» tiks būvēts ASV un vēlāk arī Ķīnā. Līdz tam mēs plānojam panākt neitrālu ietekmi uz klimatu šajās abās ražotnēs.
Citi lasa
Kā īsts mūsdienu klasikas paraugs Skandināvijas dizaina jomā, Volvo EX90 ilustrē principu – forma seko funkcijai. Tas ir universāli pielietojams, stilīgs ģimenes automobilis ar modernām proporcijām, kas apvienotas ar visjaunākajām tehnoloģijām centrālajā skaitļošanas aprīkojumā, komunikāciju jomā un elektrifikācijā, lai panāktu optimālu drošību, efektivitāti un estētisku baudījumu.
«Volvo EX90 ir mūsu pašreizējo sasniegumu un nākotnes ieceru apliecinājums,» paziņoja mūsu uzņēmuma vadītājs Džims Rovans.
«Tas ir pilnībā elektrisks, ar nobraucamo attālumu līdz 600 kilometriem ar vienu uzlādi, izstrādāts ar vēl augstākiem drošības standartiem; pirmais Volvo automobilis, kurā noteicošā loma pieder programmatūrai, kas ir saistīta ar plašāku ekosistēmu, savienojumiem ar īpašnieka mājām un citām digitālajām ierīcēm. Volvo EX90 daudzējādā ziņā ir svarīgu jaunumu sākums Volvo Cars.»
Drošība jums un jūsu ģimenei
«Volvo EX90» standarta drošības līmenis ir augstāks nekā jebkuram citam Volvo automobilim līdz šim. Tas ir izstrādāts, panākot izpratni par vadītāju un apkārtējiem apstākļiem, kas palīdzēs gādāt par drošību jums, jūsu ģimenei un arī pārējiem satiksmes dalībniekiem. Tas spēj laika gaitā apgūt vēl vairāk un panākt labāku drošību, uzņemot informāciju no jauniem datiem un saņemot atjauninājumus.
«Volvo EX90» ir aprīkots ar neredzamu drošības vairogu uz mūsu jaunākās sensoru tehnoloģijas bāzes gan iekšpusē, gan ārpusē. Mūsdienīgākās kameras, radari un LIDAR ir savienoti ar automobiļa jaudīgajiem centrālajiem datoriem, kuros NVIDIA DRIVE darbina «Volvo Cars» izstrādāto programmatūru, lai panāktu reālā laika, 360 grādu skatu uz pasauli.
Mūsu sensoriem nedraud nogurums un izklaidība. Tie ir izstrādāti reaģēšanai un rīcībai gadījumos, kad vadītāja reakcija ir mazliet aizkavējusies. Mūsu LIDAR spēj novērot ceļu automobiļa priekšā gan dienā, gan naktī, un arī braucot lielā ātrumā pa šoseju. Tas spēj saskatīt nelielus priekšmetus simtiem metru attālumā, iegūstot vairāk laika informēšanai, rīcībai un sadursmes novēršanai. Sensori arī palīdz uzlabot asistētās braukšanas funkcijas Pilot Assist uzticamību un vispārējos darbības rādītājus, ar jaunu palīdzību stūrēšanā braukšanas joslu maiņas laikā.
Arī automobiļa iekšpusē mūsu neredzamais drošības vairogs rūpējas par braucējiem. Speciāli sensori un kameras, kas darbojas uz mūsu uzņēmumā izstrādātu algoritmu pamata, novērtē vadītāja skatiena koncentrāciju. Šī tehnoloģija ļauj «Volvo EX90» saprast, kad vadītājs ir izklaidīgs, samiegojies vai kā citādi neuzmanīgs, daudz labāk, nekā tas bija iespējams līdz šim jebkurā citā Volvo automobilī.
Sistēma brīdinās vadītāju, vispirms ar vieglu piebikstīšanu, pēc tam jau uzstājīgāk. Bet, ja notiks neiedomājamais – ja vadītājs pie stūres aizmigs vai notiks kāda slimības lēkme, «Volvo EX90» ir izstrādāta drošas apstāšanās un palīdzības izsaukšanas funkcija.
Un visbeidzot – pateicoties vismūsdienīgāko sensoru komplektam, tostarp LIDAR, «Volvo EX90» ir pirmais «Volvo» automobilis, kas aparatūras jomā ir gatavs pilnīgi patstāvīgai braukšanai nākotnē.
Mērķtiecīga tehnoloģija
Centrālā sistēma – ko darbina «NVIDIA DRIVE AI» platformas «Xavier» un «Orin», «Snapdragon® Cockpit Platforms» no «Qualcomm Technologies» un mūsu firmā Volvo inženieru izstrādātā programmatūra – darbina lielāko daļu galveno funkciju automobiļa iekšienē – no drošības un informācijas un izklaides līdz akumulatora pārvaldībai. Rezultātā tiek panākts automobiļa iekšienē patīkamāks braukšanas process ar ātrāku reaģēšanu.
Citiem vārdiem sakot, šis «Volvo EX90» nebūs tikai parasts jauns automobilis, bet gan izcili mūsdienīgs dators uz riteņiem. Pat vēl labāk – tāpat kā viedtālrunis un portatīvais dators, «Volvo EX90» ir izstrādāts pastāvīgiem uzlabojumiem laika gaitā, pateicoties ceļā saņemamiem, regulāriem programmatūras bezvadu atjauninājumiem.
Apvienojot vismūsdienīgāko skaitļošanas jaudu no «Snapdragon Cockpit Platforms» ar «Epic Games» izstrādātā 3D rīka «Unreal Engine», kas darbina dažas no pasaulē iespaidīgākajām videospēlēm, vizualizācijas iespējām, tiek nodrošināta zibenīgi ātra skaitļošanas jauda un augstas kvalitātes grafika automobilī iebūvētajos ekrānos un vējstikla displejā.
14,5 collu centrālais ekrāns sniedz piekļuvi vienai no labākajām tirgū pieejamajām informācijas un izklaides sistēmām, ar iebūvētu «Google». Dažādas «Google» lietotnes un pakalpojumi, tostarp «Google Assistant» brīvroku palīdzības funkcija, «Google Maps» navigācija un arī citas iecienītākās lietotnes no «Google Play», jau ir iebūvētas. «Volvo EX90» ierīkotie displeji palīdz pastāvīgi vērot ceļu, sniedzot vajadzīgo informāciju īstajā brīdī. «Volvo EX90» būs arī saderīgs ar bezvadu «Apple CarPlay».
Pateicoties 5G pieslēgumam, tur, kur tas ir pieejams, tagad ir daudz vieglāk nekā jebkad agrāk instalēt vajadzīgās lietotnes un baudīt izcili intuitīvu navigāciju. Iespējams arī straumēt iecienītāko mūziku ar jaunās, augstākās kvalitātes «Bowers & Wilkins» audiosistēmas palīdzību, kas pirmoreiz «Volvo» automobilī aprīkota ar «Dolby Atmos» un arī ar galvas atbalstā integrētiem skaļruņiem, kas sniedz visaptverošu skaņas baudījumu.
«Volvo EX90» būs aprīkots arī ar tālruņa atslēgas tehnoloģiju standarta aprīkojumā. Viedtālrunis kalpos kā automobiļa atslēga, kas automātiski atslēgs automobili un uzsāks individuālu iedarbināšanas sekvenci, tuvojoties automobilim. Iekāpjot automobilī, tiks automātiski ielādēts īpašnieka individuālais profils.
Visas šīs tehnoloģijas ir apkopotas izcili patīkamā un elegantā automobiļa salonā, kas bagātīgi apdarināts ar dabīgiem un atbildīgi iegūtiem materiāliem. Šī salona uzbūve atspoguļo arī mūsu ilgtspējas centienus – līdz 2040. gadam kļūt par pilna aprites cikla uzņēmumu ar neitrālu ietekmi uz klimatu.
Sabiedrotais ilgtspējīgākam dzīvesstilam
Ar pilnībā jauno, mūsu uzņēmumā izstrādāto pilnībā elektriskās tehnoloģijas bāzi «Volvo EX90» ir perfekts sabiedrotais ilgtspējīgākam ģimenes dzīvesstilam. Nodrošinot ar vienu uzlādi līdz pat 600 kilometriem nobraucamā attāluma bez izplūdes gāzu izmešiem, saskaņā ar WLTP testu ciklu, to var uzlādēt no 10 līdz 80 procentiem nepilnu 30 minūšu laikā.
Sākotnēji pieejamo divu motoru pilnpiedziņas versiju darbina 111 kWh akumulators un divi pastāvīgo magnētu elektriskie motori, kas kopīgi nodrošina savā veiktspējas versijā 380 kW (517 ZS) un 910 Nm griezes momentu. Apvienojumā ar pilnībā jauno šasiju tas nodrošina lielisku vienmērīgu braukšanu.
«Volvo EX90» satur aptuveni 15 procentus pārstrādāta tērauda, 25 procentus pārstrādāta alumīnija, kā arī 48 kilogramus pārstrādātas plastmasas un bio-bāzes materiālu, kas atbilst apmēram 15 procentiem no automobilī izmantotā kopējā plastmasas daudzuma, – tas ir augstākais rādītājs jebkurā «Volvo» automobilī līdz šim.
Un visbeidzot – «Volvo EX90» ir pirmais mūsu automobilis, kas aprīkots ar visu nepieciešamo aparatūru, kas nodrošina divvirzienu uzlādi. Ar šīs tehnoloģijas palīdzību iespējams izmantot automobiļa akumulatoru kā papildu enerģijas avotu, piemēram, izmantošanai mājās, citu elektrisku ierīču vai cita elektriska «Volvo» automobiļa darbināšanai. Mēs plānojam nākotnē ieviest divvirzienu uzlādi, sākot ar noteiktiem tirgiem.