• Latvijā pieaug jaunu auto iegāde – notikusi līderu maiņa

    Auto
    Santa.lv
    Santa.lv
    20. aprīlis, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Šī gada pirmajos trīs mēnešos Latvijā līzingā iegādāts par 15% vairāk jaunu automašīnu nekā šajā pašā periodā pirms gada, un par populārāko zīmolu iegādāto auto vidū privātpersonu segmentā kļuvis «Škoda», apsteidzot pērnā gada līderi «Toyota», savukārt par populārāko modeli – «Kia Sportage», liecina «Citadele Leasing» apkopotā informācija.

    Pirmajos trīs mēnešos privātpersonas līzingā visbiežāk iegādājušās Škoda zīmola automašīnas, aiz kurām seko aizvadītā gada līdere «Toyota», «VW» un «Nissan». Tikmēr par populārāko modeli kļuvis «Kia Sportage», kas vairāk nekā divas reizes kāpinājis pārdošanas apjomus un pērn šajā topā bija vien 19. pozīcijā. Iecienītāko modeļu topu noslēdz «Toyota Corolla» un «Nissan Qashqai», kas dala 3. vietu kopā ar «Škoda Kamiq» – tā pirkta teju trīs reizes vairāk nekā pirms gada.

    Summējot gan juridisko, gan privātpersonu veiktos jauno auto līzinga pirkumus, populārākais auto modelis šobrīd ir «Toyota Yaris Cross» – šī automašīna iegādāta teju četras reizes biežāk nekā šajā pašā laika periodā pirms gada. Tikmēr populārāko marku top 3, līdzīgi kā pirms gada, veido «Toyota», «Škoda» un «VW» automašīnas. Jaunu auto kategorijā par 63 %  samazinājies Opel pārdošanas apjoms.

    «Iedzīvotāju pieprasījums pēc jaunām automašīnām palielinās, tiesa, tos  joprojām vairāk iegādājas juridiskas personas – uzņēmumi pirmajā ceturksnī nopirkuši par 23 % vairāk, kamēr privātpersonas –  par 7 %. Līzingā iegādātie auto joprojām veido lielāko daļu tirgus, kas šobrīd ir aptuveni 56 %, par iegādes tendencēm stāsta Pēteris Plaudis, «Citadele Leasing» vadītājs Latvijā.

    Jaunu automašīnu iegādē pirmajā ceturksnī audzis gan benzīna  (14 %), gan  dīzeļdegvielas dzinēju (8 %) auto skaits, taču būtiskākais pieaugums fiksēts elektriskajiem auto, kur reģistrēts 2,5 reizes vairāk pirkumu nekā pirms gada. Tā rezultātā elektroauto īpatsvars jaunu transporta līdzekļu iegādē audzis no 3,8 % uz 8,2 %, liecina apkopotā informācija.

    Par populārāko elektroauto zīmolu šobrīd kļuvis «VW», bet pirktākie modeļi ir «Nissan Leaf», «Škoda Enyaq» un «Audi E-Tron».

    Iegādājoties jaunus auto, iedzīvotāji vairumā jeb 70 % gadījumu dod priekšroku pelēkas, baltas un melnas krāsas automobiļiem. Populārākie sarkanās krāsas jaunu auto modeļi šī gada pirmajā ceturksnī bijuši «Nissan Qashqai», «Toyota Corolla» un «Hyundai Tucson».

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē