Konkrētā komercprakse īstenota interneta vidē, tostarp sociālajos tīklos, reklamējot patērētājiem uztura bagātinātājus. PTAC personas komercpraksei uzmanību pievērsa jau 2016.gadā, kad tika pieņemts lēmums, ar kuru personai tika aizliegts īstenot negodīgu komercpraksi, reklamējot uztura bagātinātājus.
Tomēr 2016.gada lēmumā uzlikto tiesisko pienākumu persona nav ievērojusi un turpinājusi negodīgas komercprakses īstenošanu.
Izmeklēšanas laikā PTAC atklāja minētās personas rīcībā vairākus pārkāpumus, tostarp netiek ievērotas speciālās normatīvo aktu prasības uztura bagātinātāju reklāmai, tiek sniegtas normatīvajiem aktiem neatbilstošas veselīguma norādes, tostarp maldinoši apgalvojumi par uztura bagātinātāju ārstnieciskajām īpašībām, kā arī, sniedzot informāciju par uztura bagātinātājiem tīmekļa vietnēs, tiek radīts maldinošs priekšstats par uztura bagātinātāju īpašībām, piemēram, apgalvojot, ka šo produktu lietošanas rezultātā tiks attīrīts organisms un tādējādi tas tiks pasargāts no dažādām slimībām, tai skaitā onkoloģiskām.
Citi lasa
Turklāt daudzus no minētiem produktiem persona iesaka lietot arī bērniem, it īpaši gadījumos, kad bērniem ir biežas, neizskaidrojamas vēdersāpes, alerģijas un izsitumi uz ādas, mazasinība, bronhīti, saaukstēšanās.
Tāpat PTAC konstatējis, ka Meduņecka noklusējot, ka personas īstenotajā komercpraksē sniegtā informācija, kas ir apmaksāta vai citādi materiāli atlīdzināta un sniegta komerciālos nolūkos, ir komerciāla satura informācija, kā arī reklāmās iekļaujot bērniem adresētu aicinājumu iegādāties produktus vai arī pierunāt tos iegādāties vecākus vai citus pieaugušos.
Persona pēc PTAC vairākkārtējiem aicinājumiem veikt labprātīgas darbības nav veikusi pasākumus, lai nodrošinātu tās īstenotās komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām. Vienlaikus persona administratīvajā procesā ar iestādi nav sadarbojusies.
PTAC secinājis, ka personas nodarītais pārkāpums ir būtisks, it īpaši ņemot vērā personas aktivitātes konkrētās komercprakses īstenošanā, tai skaitā personas kā SIA «Smartlife» īpašnieces un patiesā labuma guvējas statusu, kā arī «Coral Club» «Zelta meistara» statusu, kas paredz nozīmīgu materiālo atlīdzību par darbību konkrētā tīkla mārketinga sistēmā.
Vērtējot personas nodarīto pārkāpumu, PTAC ir ņēmis vērā pārkāpuma apjomu, raksturu, ilgumu, ietekmi uz patērētāju, īpaši uz sabiedrības mazaizsargātajām grupām – bērniem un viņu vecākiem, onkoloģiski slimiem cilvēkiem, tiesiskajām interesēm, personas lomu pārkāpumā un lēmumā analizētos pārkāpuma izdarīšanas apstākļus.
Personas īstenotā negodīgā komercprakse ir ietekmējusi un ietekmē plašu patērētāju loku. To apliecina regulāri sniegtā informācija personas profilos sociālo tīklu platformās, kur tiek popularizēta personas dalība dažādās «Coral Club» tīkla mārketinga aktivitātēs, tostarp reklamējot «Coral Club» produktus, sniedzot konsultācijas un lasot lekcijas par cilvēka veselības atjaunošanu.
Informācija «Firmas.lv» liecina, ka «Smartlife» apgrozījums 2021.gadā bija 82 997 eiro, savukārt uzņēmuma peļņa bija 62 447 eiro. Finanšu rādītāji par 2022.gadu vēl nav pieejami.
Uzņēmums reģistrēts 2021.gadā, un tā pamatkapitāls ir viens eiro. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir Meduņecka.