Akcijas mērķis bija parādīt Rīgas supermobilitātes iespējas, izmantojot visdažādākos mikromobīlos transportlīdzekļus, kuri mazāki par auto. Pie VEF Kultūras pils sapulcējās itin kupls dalībnieku skaits. Lielākā daļa, protams, velobraucēji – apzinīgāk un mazāk apzinīgi ekipēti, vairāki skrejriteņi, elektroskūteri, mopēdi, cilvēki ar kustību traucējumiem savos īpašajos braucamrīkos, meitene ar skrituļslidām, kā arī viens unikāls transportlīdzeklis – pneimomobilis.
Šajā supermobilitātes braucienā piedalījās arī portāls santa.lv šo rindu autores personā. Tā kā esmu pārliecināta kājāmgājēja, piedāvāju ideju pārstāvēt arī šo sabiedrības daļu, kas ir ne mazāk mobila par riteņotajiem, un brīžiem pat elastīgāka.
Pēc īsas uzrunas brauciena dalībnieki devās ceļā, un uzreiz bija skaidrs, ka vienotā grupā līdz galam netiksim. Pirmais no oficiālās trases bija spiests pazust pneimomobilis, kas sava platuma dēļ nevarēja tikt pāri Gaisa tiltam. Līdz finišam šo ierīci aizveda mašīnas piekabē, līdz ar to pie Dzelzceļa muzeja tas visai likumsakarīgi ieradās pirmais.
Citi lasa
Visai negaidīti otrā finišā ieradās vienīgā kājāmgājēja. Tiesa, izrādījās, ka atšķirībā no pārējiem šo pasākumu biju ņēmusi pie sirds diezgan nopietni, un tā kā gāju vienatnē, nekavējos pie krustojumiem, pačalojot ar pārējiem.
Mūsu ceļi šķīrās jau pirmajā krustojumā – es kā gājēja izvēlējos taisnāko maršrutu, pa Brīvības ielu, kas neērtības un ierobežojumu dēļ netika izvēlēts riteņotajiem dalībniekiem. Viņiem bija izvēlēta Kr. Barona iela.Secinājumi pēc pasākuma
Būtiskākās atziņas no dalībniekiem – pārvietošanās ātrumi ir dažādi, svarīgi, vai tev ir vai nav bagāža, platumam ir nozīme un ar skrituļslidām pa Vecrīgu ir grūti. Barona ielā piegādes transports visu sačakarē, bet kopumā attieksme pret auto bija labvēlīga, jo arī autovadītāji ir iespiesti tajā pašā telpā.
Par Mad City
Starptautiskais pilsētplānošanas pasākums Mad City Happening notiek Rīgā jau trešo gadu. Šajā laikā tas ieguvis atpazīstamību un reputāciju kā neparastu notikumu un ideju radīšanas vieta, tādējādi realizējot šādus mērķus: a) vest uz Rīgu jaunākās idejas pilsētu attīstībai; b) sakratīt un savienot Rīgas dažādos “burbuļus” – zinātniekus, uzņēmējus, attīstītājus, vienkāršos iedzīvotājus, baņķierus, ierēdņus, informācijas tehnoloģiju speciālistus, dabas draugus, arhitektus, inženierus, māksliniekus, antropologus, politiķus un pilsētplānotājus; c) radīt inovatīvus risinājumus Rīgas pilsētas teritorijām.
Šogad pasākums, kura galvenā tēma ir “Zināšanas un pilsēta”, norisināsies 30. un 31.maijā Daugavas kreisajā krastā, Torņakalna, Āgenskalna un Ķīpsalas apkaimēs, teritorijā, kur atrodas vairums Latvijas vadošo augstskolu un Latvijas Nacionālā bibliotēka. Nākotnē šeit būs koncentrēti vairāk kā 30 000 studentu. Teritorijā, kas nereti tiek dēvēta par “zināšanu jūdzi”, tiek realizēta arī virkne nozīmīgu attīstības projektu, ieplānota Rail Baltica pieturvietas izveide un virkne infrastruktūras uzlabošanas pasākumu.
Pasākums divu dienu garumā ieplānots kā intensīvs mācību un sadarbības veidošanas process. Pirmajā dienā, kuras laikā aktivitātes norisināsies Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā, pasākuma dalībnieki piedalīsies lekcijā un diskusijās par inovāciju rajoniem, to darbības principiem un piemēriem pasaulē, kā arī diskutēs par mikromobilitāti un tās radītajām iespējām. Dienas otrajā pusē augstskolas un uzņēmumi prezentēs savus nākotnes plānus 5 minūšu garos stāstos. Paralēli lekcijām un diskusijām notiks hakatona komandu veidošana, apvienojot vienā komandā pārstāvjus no dažādām profesijām un teritorijas iestādēm un uzņēmumiem.
Rīkotāji paredz, ka šīgada pasākumā piedalīsies vairāk kā 300 dalībnieku no 15 pasaules valstīm.