• Šobrīd

    weather img

    Rīga -1°C Migla, D vējš, 2.57 m/s

    «Citroen C4 X» testa brauciens ārzemēs

    Testējam ārzemēs
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    25. janvāris
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Vai pastāv automašīna, kas būtu piemērota visiem un visur? «Citroen» laidis klajā jaunu «C4» modeļa versiju – «C4 X». Tā tiks piedāvāta ne tikai Eiropā, bet arī Tuvajos Austrumos un Āfrikā, kur četrdurvju sedani ir lielā cieņā. Mēs devāmies uz Madridi, lai noskaidrotu, ar ko franči gatavojas iekarot tik plašu potenciālo auditoriju.

    Pērn Barselonas apkārtnes ceļos iepazinām daudzpusīgo «C5 X», kas šobrīd kalpo kā ļoti būtisks papildinājums esošajam «Citroen» modeļu arsenālam. Spānija «Citroen» zīmolam ir nozīmīgs reģions, jo Villaverde reģionā atrodas franču zīmola rūpnīca, kurā tiek ražots gan «C4», gan jaunais «C4 X». Lai arī mums bija ekskluzīva iespēja ielūkoties aiz slēgtajām durvīm un iepazīties ar auto tapšanas procesu, šeit darbojas tie paši likumi, kas Holivudā – tas, kas notiek rūpnīcā, paliek rūpnīcā. Varam tikai atklāt, ka jaunais modelis tiek uzražots 22 stundu laikā un, lai arī roboti ir automatizējuši ražošanas procesu teju līdz maksimumam, cilvēku iesaiste joprojām ir ļoti nozīmīga.

    Auto industrijā pieprasījums pēc sedana virsbūves tipa laika gaitā ir sarucis tiktāl, ka savulaik pircēju iemīļotās modifikācijas pieejamas arvien retāk. Uzreiz gan jāatzīmē, ka šis nav gluži parasts sedans. Līdzīgi kā «C5 X», arī jaunais «C4 X» apvieno vairākus tradicionālos virsbūvju segmentus vienā. Praktiska hečbeka, paaugstināta krosovera un luksīga sedana mikslis liek ekspertiem lauzīt galvu, kurai no klasēm šis auto kvalificējas vistuvāk. Burts «X» modeļa nosaukumā raksturo nevis pilnpiedziņu vai piederību SUV ciltij, bet drīzāk dažādu segmentu saplūšanu vienā virsbūvē. Labākais no katra!

    Uzlūkojot automašīnas dizainu līdz B statnim, ar neapbruņotu aci «C4 X» šķiet identisks «C4», un tā tiešām ir taisnība. Priekšējā daļa, sāni un visas durvis abiem modeļiem ir vienādas, bet, jo tuvāk aizmugurei skatāmies, jo vairāk jaunu vēsmu un dizaina līniju redzam. Jaunievedumu sarakstā ir jauna dizaina bampers, LED aizmugures lukturi, stilizēts spoilers un citi akcenti.

    Vērtējot to pēc virsbūves izmēra, «C4 X» ir pastiepts par 340mm garāks nekā standarta C4, sasniedzot 4600mm. Šis fakts padara to par visgarāko automašīnu, kas konstruēta uz CMP platformas. Riteņu bāze palikusi nemainīga – 2,67 metri. Vienlaikus tas ir par 200mm īsāks nekā «C5 X». Šis auto izskatās patiesi tālu atrāvies no zemes, pateicoties 156 mm klīrensam.

    Slīpā jumta līnija un fast-back stils aizmugurē sēdošajiem liks samierināties ar dažiem kompromisiem, jo brīvā vieta galvai ir nedaudz ierobežota. Tiesa, pasažieri, kuru augums nepārsniedz 1,80m, diez vai to izjutīs.

    Līdz ar nobriedušāku modeļu spektru, «Citroen» pamazām atteicies no spilgtās krāsu gammas, taču līdzās melnajam, pelēkajam un baltajam tonim C4 X tiek piedāvāts arī sarkanā krāsā, turklāt to var redzēt arī salonā, ja izvēlaties attiecīgos sēdekļus ar ādas apdari. Svaigs malks jauneklības!

    Atskaitot «C5 X» flagmani, vārdu salikums «Citroen» un “multimediju sistēma“ lielākoties nav raisījis lielu sajūsmu, taču jaunais «C4 X» ticis pie tā paša multimediju 10 collu ekrāna, kas līdzi nes arī jaunās izvēlnes. «My Citroen Drive Plus» multimediju sistēma darbojas labi un papildu funkcionalitāti nodrošina «head-up» displejs. Iepriecināja arī kvalitatīvā atpakaļskata kamera un lielā platforma viedtālruņa uzlādei.

    Lai arī hečbeki daudziem pircējiem šķiet praktiskāks pirkums, šoreiz situācija ir pretēja. «C4 X» hečbeka versijai bagāžnieka tilpums ir 380 litri, bet sedans ir par 130 l plašāks (510 l), lai arī jārēķinās ar šaurāku bagāžnieka atvērumu. Pateicoties lielākiem automašīnas izmēriem, vietas čemodāniem un iepirkumu maisiem šeit ir vairāk nekā standarta «C4», padarot jauno modeli daudzpusīgāku. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes joprojām iespējams nolaist, taču netiek iegūta pilnībā līdzena grīda, veidojot aptuveni 15 cm pakāpienu.

    «C4 X» pamatā ir CMP platforma, kas dod iespēju ražot automašīnu benzīna un dīzeļa versijās, kā arī bezimešu modifikācijās – visu šo versiju labumus izmantos arī jaunais sedans. Zem tā pārsega atradīsies 1,2 litru 100 un 130 ZS benzīna trīscilindru turbomotori. Vājākā versija ir vienīgā, ko iespējams savienot ar sešpakāpju mehāniku, savukārt visas pārējās versijas iegūs 8AT. Tāpat klāstā atrodas 1,5 l «BlueHDI» dīzelis ar 130 ZS. Paredzams gan, ka dīzeļa versija būs pieejama tikai pašā sākumā un vēlāk arsenāls sastāvēs tikai no benzīna un elektriskajām versijām, jo jau šobrīd dīzeļdzinēji no rūpnīcas līnijām ir noņemti.

    Interesanti, ka 14 Eiropas valstīs tas tiks pārdots tikai elektriskajā versijā, kas saucas «e-C4 X». Līdzīgi kā citiem «Stellantis» grupas elektroauto, piemēram, «Citroen e-C4» un «Opel Mokka-E», arī šeit zem virsbūves atrodas 50 kWh akumulators, bet elektromotors attīsta 136 ZS. To papildina 100kW ātrā uzlāde. Lai arī mūsdienu standartiem šāds uzlādes nav nekas pārsteidzošs, no 20% līdz 80% varam papildināt bateriju aptuveni 20 minūtēs (10km/min). Svarīgi, ka pamataprīkojumā iekļauts arī siltumsūknis.

    Arī bezimešu versijā elektromotors griež priekšējos ratus, 100 km/h sasniedzot 9,9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 150 km/h. Nekāda raķete tā nav un uz mūsdienīgu elektroauto fona šāds sniegums vērtējams kā pieticīgs, taču maksimālā sniedzamība ar vienu uzlādi tiek solīta 360 kilometri. Pateicoties aerodinamiskākai virsbūvei, tas spēj nobraukt par 10 km tālāk nekā standarta «e-C4». Mūsu testā vidējais elektrības patēriņš, testējot paātrināšanos un visus braukšanas režīmus, bija aptuveni 20 kWh/100km. Ziemeļu kaimiņzemes ekipāža pierādīja, ka itin viegli to var samazināt līdz 18 kWh/100km. Pēc WLTP metodikas patēriņam būtu jābūt 16,1 kWh/100km.

    Lai arī «e-C4 X» nav ātrs, tā uzrāviens līdz 50 km/h ir ļoti veikls. Tas nozīmē, ka pilsētvidē šis sedans jutīsies kā zivs ūdenī. Ne velti «Citroen» atklājis, ka šī modeļa potenciālā auditorija varētu būt uzņēmēji, kas meklē elektroauto, ko izmantot kā taksometru vai cita veida pārvadāšanas transportlīdzekli. Galu galā tam ir 8 gadu vai 160 000 km akumulatora garantija, kā arī 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma visai automašīnai kopumā.

    Tāpat kā citiem elektromobiļiem, arī šis prot atgūt enerģiju, samazinot ātrumu vai bremzējot. Turklāt ir trīs braukšanas režīmi – «Eco», «Normal» un «Sport» – ar tiem var mainīt elektromotora atsaucību un gaisa kondicioniera enerģijas patēriņu, lai palielinātu braukšanas diapazonu.  

    Lai pārbaudītu nobraucamo attālumu reālos apstākļos būs jāpagaida līdz brīdim, kad modelis nokļūs Latvijā, taču sagaidāms, ka tā sniedzamība gada griezumā būs vismaz 250–280 km.

    Franči labi prot cept kruasānus un tikpat lieliski viņi prot ražot komfortablus auto. «C4 X» gājis labākajās «Citroen» pēdās, nodrošinot augstvērtīgu gaitas komfortu un plūdenumu, kas šajā cenu kategorijā konkurentiem nav raksturīgi. «Advanced Comfort» komplekts ietver ne tikai īpaši mīksta polsterējuma sēdekļus, bet arī zīmola patentēto progresīvo hidraulisko balstiekārtu. Ja vien auto pirkšanas mērķis nav savā īpašumā iegūt sportiska rakstura spēkratu, tad «lidojošā paklāja» tehnoloģija spēs iepriecināt ikvienu, kuram vairums mūsdienu automašīnu šķiet par cietu.

    Stilīgs parasti nozīmē dārgāks un «C4 X» nav izņēmums. Jaunā modeļa sākumcena ir par 3000 eiro augstāka nekā standarta «C4» hečbekam, kas pieejams no 18 990 eiro. Līdzīgi ir arī elektriskās «e-C4 X» versijas gadījumā. Kamēr hečbeks nopērkams no 36 490 eiro, sedana versija būs 39 990 eiro.  

    Kas ir «C4 X» konkurents? «Peugeot 408» savā būtībā un ekspresijā ir līdzīgs, taču cenas ziņā tas atrodas plauktiņu augstāk. Visdrīzāk, ka hečbeka tuvāko sāncenšu lokā ir Coupe-SUV veidolu ieņēmušais «Renault Arkana», taču līdzīgi kā «C5 X», arī šis modelis ir sava ceļa gājējs.

    «Citroen» norāda, ka sedana versijas ražošana zīmola plānos bijusi jau kopš «C4» hečbeka iznākšanas un visdrīzāk to var saistīt ar tirgus specifiku ārpus Eiropas. Runa nav tikai par prestižu, bet arī par ļoti praktisku pieeju. Ja Latvijā sedanu cilvēki mēdz izvēlēties klusāka salona un ātrākas salona apsildes dēļ, tad franču zīmola pārstāvji mums atklāja, ka dažos reģionos ārpus Eiropas gaisa kvalitāte esot tik zema, ka bagāžnieka nodalīšana no automašīnas salona ir vitāla nepieciešamība. Par laimi, mums par gaisa kvalitāti nav pārlieku jāsūdzas, tāpēc brīvi varam izvēlēties to virsbūves tipu, kas mums tīk visvairāk.

    Rezumējums

    Jaunais «Citroen C4 X» radīts nesteidzīgai un komfortablai braukšanai, vienlaikus ļaujot iegūt pietiekami lielu bagāžnieku, kas ir aktuāli ģimenēm. Ja nevēlaties to, kas ir visiem citiem, turklāt par pieejamu cenu.

     

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.
     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+