Dienests norāda, ka tehnikas skaits iestādē vēl joprojām neatbilst noteiktajām normām. Pagājušā gadā VUGD bija 246 transportlīdzekļi, kuru ekspluatācijas jeb lietderīgās lietošanas laiks pārsniedz desmit gadus, un tikai 111 transportlīdzekļi, kuri ekspluatācijā atrodas mazāk nekā desmit gadus.
No vairāk nekā pirms 20 gadiem ražotajiem speciālajiem transportlīdzekļiem 107 transportlīdzekļi ir ražoti uz ZIL-130 un ZIL-131 šasiju bāzes. Turklāt ZIL markas automobiļu nodalījumos to gabarītu dēļ nav iespējams izvietot mūsdienīgus glābšanas instrumentus.
Lai arī laikā no 2014. līdz 2018.gadam par aptuveni 37 miljoniem eiro tika iegādāti 84 speciālie transportlīdzekļi, VUGD kopējais transportlīdzekļu skaits nav palielinājies. Tas nozīmē, ka vidējais spēkratu vecums arvien palielinās, jo vienlaikus lietošanai nederīgie spēkrati tiek norakstīti.
Visproblemātiskākā situācija ir ar autocisternām. Pērn nereti veidojušās situācijas, kad teritoriālai struktūrvienībai nav autocisternas, kā rezultātā to vajadzēja pārdislocēt no citas struktūrvienības.
Izvērtējot iestādes autoparka tehnisko stāvokli, VUGD līdz 2028.gadam būtu nepieciešams iegādāties 421 jaunu transportlīdzekli, lai pakāpeniski sasniegtu valdības noteikumu prasības.
Lai iegādātos minētos transportlīdzekļus, no 2021. līdz 2028.gadam nepieciešams finansējums 85 935 276 eiro apmērā. Šādi aprēķini veikti, ņemot vērā iestādes pēdējo iepirkumu cenas, kā arī cenas svārstību 10% apmērā.
VUGD arī norāda uz iepriekš Iekšlietu ministrijas publiski pausto, ka dienesta depo ēkas ir krietni nolietotas un neatbilst prasībām. No 91 depo ēkas 82 atrodas sliktā tehniskā stāvoklī, kas neatbilst normatīvajos aktos noteiktajām nodarbināto drošības un veselības prasībām.