Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar apjomīgiem juridiskajiem izdevumiem un investīcijām. Eiropas Komisija apsūdzējusi Vācijas autobūves uzņēmumus BMW, Dailmer un Volkswgen par pretlikumīgu vienošanos nesacensties savā starpā attiecībā uz kaitīgo izmešu kontroles tehnoloģijām.
Tikmēr BMW tirdzniecības apjoms pērn sasniedzis 104 miljardus eiro, kas ir visu laiku augstākais līmenis. Toties uzņēmuma pārdoto automašīnu skaits palielinājies par 2%.
Ķīnā šogad februārī pārdoti 224 000 jaunu automobiļu, kas ir par 81,7% mazāk nekā attiecīgajā mēnesī pirms gada, teikts Ķīnas Autobūves asociācijas (CAAM) jaunākajā paziņojumā.
Savukārt, ietverot kravas automašīnas un autobusus, automobiļu tirdzniecība valstī februārī nokritusies par 79,1% – līdz 310 000 vienību.
Kritums galvenokārt tiek skaidrots ar jauno koronavīrusu, kura dēļ Ķīna noteikusi stingrus karantīnas pasākumus, ietekmējot uzņēmumu darbību.
Tikmēr janvārī-februārī kopumā jaunu automašīnu tirdzniecība Ķīnā sarukusi par 43,6% – līdz 1,8 miljoniem vienību. Analītiķi prognozē, ka būs nepieciešamas vairākas nedēļas, iespējams, pat mēneši, pirms autonozare spēs atgriezties ierastā režīmā.
Kā ziņots, Ķīnā pērn tika pārdoti 24,769 miljoni jaunu automobiļu, kas ir par 8,2% mazāk nekā pirms gada.