Maija izskaņā Rīgā un tās apkaimē bija dzirdama dārdoņa, kas pamatīgi izbiedēja iedzīvotājus.
Brīdī, kad NATO patruļlidmašīnas pārgāja uz virsskaņas ātrumu, radot pamatīgu sprādzienu gaisā, Biķernieku trasē norisinājās «Jaguar Experience Tour», kur uz zemes satriecošu dinamiku demonstrēja «Jagur F-Type R-Dynamic» un «F-Pace SVR». Kopīgiem spēkiem abi britu kaķi veido 1000 zirgspēku.
Modernizētā «F-Type» kupeja pieejama dažādās jaudas versijās, un uz Latviju tika atvesta otra jaudīgākā modifikācija ar 5,0 litru V8 kompresordzinēju, kas attīsta 450 ZS, bet par saķeri ar segumu rūpējas pilnpiedziņa. Sākot ar vizuālo niknumu un beidzot ar sīkākajām tehnikas niansēm, «F-Type» šādiem apstākļiem ir kā radīts.
Protams, tā nav nedz lētākā, nedz praktiskākā kupeja, taču «F-Type» izdevies apvienot divus dažādus raksturus, acumirklī transformējoties no ikdienai piemērota divdurvjnieka uz trases auto. Tam ir ļoti grūti ko pārmest. Tās acis, tās acis!
Otrs brits mūsos vispirms radīja izbrīnu un tad parūpējās par pārsteigumu. «Jaguar F-Pace» ir kā «F-Type» saģērbies SUV drēbēs. Masīvais ģimenes apvidnieks iekļauts «Special Vehicle Operations» nodaļas izveidotajā SVR klubiņā. Tas automātiski nozīmē, ka brits zem motora pārsega slēpj jaudīgu benzīna dzinēju – 550 ZS V8 ar 700 Nm.
70 procenti no šī griezes momenta tiek novadīti aizmugures tiltam, bet Dynamic režīmā līkne palielinās līdz pat 90 %, vienlaikus ļaujot baudīt gan kontrolētas sānslīdes, gan strauji paātrināties taisnvirzienā.
Tie, kuri kaut reizi braukuši Biķernieku motoapļa konfigurāciju, zinās, kādu izaicinājumu braucējiem met šaurie līkumi, nepārredzamie pakalni, Raganas katla reljefa maiņa un taisnes, kurās acumirklī var sasniegt adrenalīnu raisošu ātrumu. Šis nav domāts cilvēkiem ar vājiem nerviem.
4,75 metrus garais SUV 100 km/h sasniedz četrās sekundēs, kas ir pat ātrāk nekā to spēj līdzās esošais «F-Type»! Motoapļa taisnē paspējām aiztraukties līdz pat 198 km/h, tad divu sekunžu laikā strauji bremzējam, un, lai skrējiens nebeigtos aizslēgtajos vārtos, strauji metamies iekšā 90 grādu labajā pagriezienā.
Protams, apvidnieks nedaudz sasvārstās pirms šādas dejas, atgādinot par fizikas pamatlikumiem, tomēr «F-Pace» sniedz negaidītu pārliecību un neliek bīties no mežonīgās jaudas.
Modernizētā balstiekārta to saglabā stabilāku par vairumu konkurentu, nemaz nerunājot par astoņpakāpju automātu, kas ar apskaužamu veiklību met pa robiem. Emocijas papildina arī izplūdes troksnis, liekot dinamiskajiem elektroauto klusībā noraudzīties uz mūsu smaidiem.
Ortodoksāļi uz superātro apvidnieku segmentu raugās skeptiski, taču teju katram augstā plauktiņa ražotājam klāstā ir vismaz viens šāds nišas modelis. Turklāt šī ir iespēja atšķirties, jo trasē satiktie cilvēki atzina, ka britu šarms un īpašā pieeja ir tas, kas šajā cenu kategorijā ļauj atšķirties no skaitlisku pārspēku guvušajiem vācu konkurentiem.
Šie auto ir jābauda, kamēr degviela plūst iekšdedzes dzinējos – savvaļas plēsēji no gaļēdājiem drīz kļūs par vegāniem. Elektrifikācija un pilnīga pāriešana uz elektrisko piedziņu ir neizbēgama arī allaž sportiskajam «Jaguar» kompānijai.