• Pieaug interese par īstermiņa auto nomu – tam ir vairāki iemesli

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    30. augusts, 2023
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Šī gada pirmajā pusē visās Baltijas valstīs pieaudzis pieprasījums pēc īstermiņa automašīnu nomas. Latvijā pieaugums sasniedzis 25%, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu periodu, liecina automašīnu nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja «Avis» apkopotie dati. Iedzīvotāji arvien biežāk veic rezervācijas pēdējā brīdī, un priekšroku dod tieši SUV jeb apvidus automašīnām.

    Īstermiņa automašīnu nomas apjomu pieaugums liecina, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk plāno ceļojumus. Turklāt nomas dienu pieaugums ir palielinājies par 28%, kas norāda uz to, ka cilvēki arvien vairāk dodas garākos izbraucienos. Interesanti, ka joprojām liela daļa cilvēku rezervācijas veikšanu atliek uz pēdējo brīdi. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, sevišķi liels pieaugums vērojams rezervācijām, kas veiktas tikai vienu līdz septiņas dienas iepriekš.

    «Šāda tendence sākotnēji iezīmējās pandēmijas laikā, kad ierobežojumu dēļ bija grūti prognozēt, vai plānus izdosies realizēt. Tomēr dati rāda, ka paradums rezervēt automašīnu pēdējā brīdī ir saglabājies – cilvēki ir pieraduši pie elastības savā dzīvē un prasa to arī no pakalpojumu sniedzējiem,» stāsta «Avis» līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne.

    Pieprasītākās joprojām ir SUV jeb apvidus automašīnas – katrs trešais nomas un līzinga klients izvēlas tieši šīs klases automašīnas. Klienti dod priekšroku SUV ne tikai tāpēc, ka tie ir piemēroti braukšanai pa dažāda seguma ceļiem, bet arī tāpēc, ka tie ir ietilpīgi un ērti, piemēroti arī ģimenēm ar bērniem un pieaugušo kompānijām.

    Pirmajā pusgadā bija vērojams arī 20% pieaugums ilgtermiņa nomas pakalpojumiem uz mēnesi vai ilgāk ar fiksētu mēneša maksājumu – «Avis Flex». Šī pakalpojuma klienti ik pa laikam izmanto arī iespēju nomainīt automašīnas klasi, pielāgojot transportlīdzekli brauciena vajadzībām.

    «Lai arī pieaudzis pieprasījums un iezīmējušās citas pozitīvas tendences, saglabājam modrību, jo ekonomiskās situācijas dēļ tirgū kopumā novērojama recesija. Iedzīvotāji un uzņēmumi ir kļuvuši krietni piesardzīgāki un daudz rūpīgāk pieņem lēmumus, kas prasa lielākus finanšu ieguldījumus. Pirmais pusgads bijis izaicinošs visām nozarēm, ņemot vērā globālo drošības situāciju un pērnā gada elektroenerģijas krīzi. Arī straujais «Euribor» likmes pieaugums ļoti ietekmē uzņēmumus Latvijā un citviet,» skaidro D.Kantāne. 

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē