Viņš skaidroja, ka mikroshēmas tiek izmantotas jaunajos transportlīdzekļos, tostarp informācijas un izklaides sistēmās, stūres pastiprinātājos, bremzēs un citās transportlīdzekļu sistēmās.
«Šobrīd nav neviens cilvēks pasaulē, kurš varētu pateikt konkrētu datumu, kad neziņa beigsies un pusvadītāju ražotāji spēs piegādāt auto ražotājiem tik ļoti nepieciešamās mikroshēmas,» norāda Kulbergs.
Līdz ar to jaunu automašīnu piegāžu termiņi, arī Latvijā, ir gari, kas negatīvi atsaucas uz lēmumiem par auto iegādi.
Atsaucoties uz konsultāciju firmas AlixPartners ziņojumu, Kulbergs norāda, ka pusvadītāju mikroshēmu trūkums pasaules autobūves nozarei 2021.gadā varētu izmaksāt jau 110 miljardus ASV dolāru neiegūtos ieņēmumus.
Šīs aplēses aptver visu piegādes ķēdi – no autoražotājiem un dīleriem līdz lielākiem un mazākiem piegādātājiem.
Šogad februārī paredzamie zaudējumi tika lēsti gandrīz uz pusi mazāki jeb 60 miljardu ASV dolāru apmērā.
Jau vēstīts, ka pusvadītāju deficītu izraisījis ievērojamais pieprasījuma kāpums pēc sadzīves elektronikas precēm koronavīrusa pandēmijas laikā, radot grūtības pusvadītāju ražotājiem saražot nepieciešamo apjomu.
Kulbergs norāda, ka šobrīd automašīnu piegādes ietekmē arī virkne citu nelabvēlīgu faktoru, tostarp ugunsgrēks vienā no pusvadītāju rūpnīcām netālu no Tokijas un ar laika apstākļiem saistītas problēmas automobiļu piegādes ķēdē.