• Audi Q8 pirmais testa brauciens

    SUV
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    29. janvāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Ja jau Maķedonijas Aleksandrs ir reiz teicis, ka uzbrukums ir labākais aizsardzības veids, tad izskatās, ka Audi tas nav jāmāca. Neņemot vērā peripetijas ap koncernu, kārtējais izgājiens, un Q8 jau tracina segmenta haizivis.

    Daži to sauks par smagsvaru pakaļdzīšanos, citi par lielummāniju, bet vēl citi godbijīgā miera stājā apstāsies pie milzīgā kupejiskā krosovera, kura astoņstūru radiatora resti rotā tradicionālie četri riņķi un kura aprises nedaudz atgādina vecā, klasiskā Audi quattro reinkarnāciju lielākā ķermenī.

    Lielāks cipars nebūt nenozīmē lielāku auto. Q8 ir Q7 sportiskā versija, kas ir 66 mm īsāka, 36 mm zemāka, bet 27 mm platāka par Q7. Ja salīdzinām ar tiešajiem konkurentiem, tad volfsburgiešu Bratislavā ražotais jaunulis ir ap 80 mm garāks un 20 mm zemāks nekā bavāriešu un štutgartiešu kroskupejas. Pazemināta jumta līnija aizmugures virzienā, bezrāmju dubultie logi durvīs, agresīvāks priekšas dizains, bet aizmugurē vienota LED josla – tas viss atbilst jaunākajām modes tendencēm autobūvē.

    Iekšpasaule

    Iekštelpa kā kosmosa kuģītī. No Q7 tas atšķiras ar triju displeju saspēli.

    Interjerā viss ir atbilstošs jaunākajām tendencēm Porsche Cayenne vai Range Rover Velar stilā. Ak, jā, piedodiet – protams, jaunā Audi stilā. Trīs ekrāni: 12,3 collu – kokpitā, 10,1 collas skārienekrāns centrālajā konsolē, bet zem tā 8,6 collu klimatkontroles vadība, kurā varat uzstādīt pat 32 iecienītākos īsceļus. Ja vēlaties, tajā pat varat ar pirkstu rakstīt adresi navigācijas meklēšanai.

    Jāatzīst, ka interjers daudz neatšķiras no modernajiem A6, A7 vai A8 sedaniem, bet radikāli – no tikai trīs gadus vecā Q7. Kādam nešķitīs masīvais 8AT pārslēdzis pārāk ērts, toties uz tā var atbalstīt roku, kad darbojaties ar mazo ekrānu. Aizmugurē bīdāms trīsdaļīgs dīvāns ar palieliem galvas balstiem, no kuriem vidējo prasītos pārmest bagāžas nodalījumā, jo kupejiskā aizmugure ar ierobežotu redzamību ir nodeva dizaina labā. Ja vēlaties DVD atskaņotāju cimdu nodalījumā, būs jāšķiras vēl no 171 eiro, par 360 grādu kameru – vēl no 1303 eiro. Head-up displeju var saskatīt, piemaksājot 1574 eiro, bet iegūt kaķa aci nakts braukšanai par 2435 eiro.

    Par 8260 eiro iegādājama Komforta paka, kurā ietilpst ādas sēdekļu apdare un citi patīkami sīkumi. Tehnoloģiju paka par 7630 eiro piedāvā atpakaļskata kameru, Bang&Olufsen audiosistēmu, bezvadu tālruņa lādēšanu un citus brīnumus. Piemēram, gudrā Audi Connect sistēma ievāc informāciju par ceļu segumiem, apstākļiem un pārsūta informāciju uz mākoni, ko var uztvert modernie Audi, bet daļēji arī BMW un Mercedes-Benz.

    Teorētiski jūsu auto spēj nolasīt priekšā braucoša auto kameras attēlu un saņemt informāciju par ceļa apstākļiem un situāciju, bet auto atbilstoši izmaina braukšanas uzstādījumus. Manuāli braukšanas režīmu uzstādījumi ar pogas pārslēgšanu, piemēram, Mercedes-Benz, nav pieejami. Ak, jā, no D režīma uz leju ir S, bet kopumā Q8 pats ir sev kungs. Jūs varat vienīgi nedaudz pamīkstināt adaptīvo piekari, pacietināt stūri vai ko citu.

    Sīkumi

    Aizmugures LED josla pierāda, ka Q8 netaisās atpalikt no Cayenne vai Velar futūrisma

    Aizmugurējo riteņu piestūrēšana piecu grādu amplitūdā ļauj ieekonomēt gandrīz metru apgriešanās rādiusa (13,3 m), bet lielākā ātrumā tā palīdz vieglāk iegult līkumos, samaksājot papildu 1303 eiro. Quattro pilnpiedziņa ar mehānisko centrālo diferenciāli darbojas pēc principa 40:60 par labu aizmugurējai asij. Standarta klīrenss ir 250 mm, bet adaptīvā piekare par 1076 eiro vai Sport par 1416 eiro ļauj variēt ar auto virsbūves augstumu 90 mm amplitūdā.

    Kravas iekraušanai vai sunīša ielēkšanai varat nolaist aizmuguri par 65 mm zemāk. Tā sauktais maigais hibrīds (MHEV) izpaužas kā papildu 48 V elektromotora piedziņa aizmugurējai asij, tas palīdz ietaupīt degvielu vai sniegt īslaicīgu paātrinājumu. 39 drošības sistēmas un 23 sensori veic savu darbu godam, lai ne jūs, ne jūsu līdzbraucēji neciestu no ceļu nelīdzenumiem un neparedzamiem apstākļiem.

    Piecas kameras seko ceļam un pielāgo adaptīvo kruīza kontroli gaidāmajam līkumam vai ierobežojošām zīmēm. Praksē tas darbojas kā domās nogrimuša vadītāja stūrmanis, kas piebremzē pirms apļveida krustojuma vai strauja līkuma. Apavi – no 265/55 R19 līdz 285/40 R22 atkarībā no tā, kādi ceļu vai neceļi ir jūsu stihija.

    Izmēģinājums

    Liels, komfortabls un sportisks – šie vārdi nav jaunums kroskupeju leksikā. Šajā segmentā naudu neskaita, jo te valda vēlme izcelties. Q8 to spēj, pateicoties dizainam un atzīstamai tehnikai. Iespējams, jūs kaitinās palēninātā reakcija, strauji nospiežot akseleratora pedāli, taču to var norakstīt uz neiebraukta auto rezervētības rēķina, jo elektronika ierobežo karstgalvjus, kas vēl nav apraduši ar jauno milzi.

    Pēc 10 000 km viss būs, kā vajadzīgs, bet, vai tad vēl jūs fanosiet par savu astotnieku, laiks rādīs. Tik daudz vēl neviens nav nobraucis, atskaitot inženierus izmēģinātājus.

    Jaunais 3 l dīzeļdzinējs, kas ietilpinājis par 14 ZS vairāk nekā Q7, šobrīd ir vienīgā izvēle pie mums.

    Lai gan ir agresīvs koptēls, Q8 ir kā miermīlīgs lauva, kam patiktu pašapzinīgi un laiski kreisēt, mazāko sugas brāļu tramīgo skatu pavadītam, un apzināties, ka zobi un ķepas ir vislabākajā kārtībā kā jebkad un ka tos nenāksies lietot, lai apliecinātu, kurš tad mežā ir tas galvenais. Čiekurs, egles dēls, no blakus pudura to sapratīs.

    Šobrīd pie mums vienīgais pieejamais dzinējs ir V6 triju litru turbodīzelis, ko izmanto arī Touareg. Tam ir divi regulējumu veidi – atbilstoši 286 un 231 ZS (būs pieejams rudenī). Triju litru 340 ZS TFSI benzīna dzinējs, SQ8 un RSQ8 ir gaidāmi tuvākā un tālākā nākotnē.

    Tehniskie dati

    Motoru veidi

    3,0 TDI

    Darba tilpums:

    2967 cm3

    Jauda:

    210 kW (286 ZS) pie 3500 – 4000 apgr./min

    Griezes moments:

    600 Nm pie 2250–3250 apgriez./min

    Ātrumkārba:

    8AT

    Pašmasa:

    2145 kg

    Maksimālais ātrums:

    245 km/h

    Paātrinājums 0–100km/h:

    6,3 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    6,6 l/100 km

    CO2 emisija:

    179 g/km

    Cena eiro:

    no 70 500


    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4986/1995/1705 mm
    • Riteņu bāze: 2995 mm
    • Klīrenss: 250 mm
    • Riepas: 275/50 R20
    • Bākas tilpums: 85 l
    • Bagāžas ietilpība: 605–1755 l
    • Piedziņa: visu riteņu
    • Testa auto Q8 50 3.0 TDI cena: 106 000 eiro

    Iespaids

    Masīvs SUV ar lielisku dizainu, ērtu vadību, taču mazliet stūrgalvīgi uzsāk braukšanu un nedaudz histēriski veic apdzīšanas manervrus.

    Rezumējums

    Komfortabla, prestiža kroskupeja uzticīgam audistam ar līdzīgu cenu, toties modernāku aprīkojumu kā konkurentiem.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē