Dizains
Gladiator virsbūves apmēri līdzinās Kolizejam, taču ASV tirgū tas ierindojas vidējā izmēra pikapu segmentā. Tā vien šķiet, ka garāmgājējus vispirms pārsteidz šāda milzeņa ieraudzīšana ceļu satiksmē un tikai tad viss pārējais.
Pikapa virsbūve radīta mums jau pazīstamajā Jeep stilā – durvis iespējams izņemt, jumtu varam atstāt mājās, vējstiklu nolocīt līdz ar motora pārsegu, bet no grīdas iespējams izņemt aizbāžņus, kamēr mazgājat salonu ar karčeri. Tolerantajā mūsdienu auto būvē tā ir bezrūpība šī vārda vislabākajā nozīmē, jo tikai retais šobrīd var atļauties ražot auto, kam ir ķieģeļa cienīga aerodinamika.
Jeep padomājis arī par to, kur likt noņemamos virsbūves elementus. Protams, lielāko jumta daļu nāksies atstāt garāžā, taču virs galvas noņemamos paneļus var ērti ievietot ādas apvalkā un nostiprināt kravas kastē. Lai iegūtu Targa cienīgu kabrioletu, ar rokām jāpagriež tikai pāris sviras. Process ir ļoti viegli saprotams un ilgs vien dažas sekundes. Durvju izņemšanai vajadzēs atslēdziņu, kuru pēc tam ar visām skrūvēm var glabāt zem sēdekļa īpašā nodalījumā.
Citi lasa
Salonā funkcionalitāte un vienkāršums ir dominējošais faktors. Līdzās 8,4 collu ekrānam atrodas viegli saprotami rādītāji. Salonā pieejams arī slēgts nodalījums vērtīgākām mantām, kas būs īpaši noderīgi situācijās, kad būsiet izņēmis Gladiator durvis un vēlēsities auto atstāt pludmales stāvvietā. Ievērojot labākās Jeep tradīcijas, arī Gladiator salonā iestrādātas vairākas norādes uz klasiskajiem zīmola apvidniekiem. Meklējot kārtējo easter-egg, aiz aizmugures sēdekļiem atradām masīvu bezvadu skaļruni, kas pēc sava robustuma atgādināja Makita pārnēsājamo radio, kas paredzēts celtniecības objektiem un piknikiem vētras vidū.
Interesanta funkcija ir automašīnas priekšējās kameras tīrīšana. Tas nozīmē, ka pēc dubļu peļķes pārvarēšanas priekšējo kameru var nomazgāt, neizkāpjot no pikapa. Eiropas pikapu segmentā šī opcija ir unikāla.
Gladiator nepārprotami atšķiras no pārējiem satiksmes dalībniekiem, taču pikapa īpašniekiem ir iespēja spert vēl vienu soli tālāk. Jau šobrīd MOPAR katalogā pieejami vairāk nekā 200 dažādu dekoratīvu aksesuāru un tehnisko modifikāciju, kas ļaus individualizēt jūsu Gladiator, nezaudējot ražotāja garantiju.
Tehnika & brauciens
Kā pārliecinājāmies Jeep testu dienā, nenoslīcināms šis auto nav. Ja esat ticis pāri grūtībām ar priekšējiem riteņiem, tad pastāv iespēja, ka pagarinātā bāze sagādās aizraujošas vinčošanas atrakcijas mirkli vēlāk. Tāpat ļoti svarīgas ir apstākļiem piemērotas riepas un vadītāja iemaņas (drosme) braukšanai sarežģītā apvidū.
Izbraucot dubļu peļķes, kurām saprātīgākie nekad pat netuvotos, varam secināt, ka Gladiator pilnpiedziņa un 28,2 cm klīrenss paglābs vadītāju no zābaku sasmērēšanas 99% gadījumu. Protams, ja vien pats nevēlēsities pretējo.
Līdzās transmisijas svirai atrodas kloķis pazemināto pārnesumu aktivizācijai, kā arī piedziņas izvēlei. Vasaras mēnešos ekonomiskākais būs aizmugures piedziņas režīms, bet slidenos ceļa apstākļos patstāvīgā pilnpiedziņa. Aktivizējot vientilta režīmu un izslēdzot pretslīdes sistēmu, Gladiator nebaidās mesties sānslīdē un majestātiski izņemt iecerēto drifta trajektoriju.
ASV ražotais pikaps prot ne tikai vandīties pa bezceļiem, bet kalpot arī kā darbarīks mantu pārvešanai. Kravas kastē var vest smagumus līdz 613 kg, bet līdzi iespējams vilkt līdz pat 2722 kg smagu piekabi. Tas ir pilnībā pietiekami, lai turpat kravas kastē pārvadātu dažus krosa motociklus vai snovošanai nepieciešamo inventāru.
Lai arī 5,6 metrus garā virsbūve to padara par ziloni pilsētvidē un apgrūtinās iebraukšanu standarta izmēra garāžā, Gladiator gaita uz ceļa ir vieglāk izprotama nekā Wrangler, neraugoties uz to, ka abi modeļi izmanto vienu platformu.
Nereti meistarīgākie bezceļu spēkrati nespēj demonstrēt pietiekami labas manieres uz ceļa, taču šis nav tas gadījums. Stūre ir precīzāka un auto brauc paredzamāk, tāpēc pie stūres vairs nejūtam izbīli ik reizi, kad pārsniedzam 90 km/h robežu. Bedres, bruģis un sliežu pārejas mūsu prātus nenodarbina. Protams, tas neuzsūc nelīdzenumus kā Rolls-Royce Ghost, bet vadītāju ceļa nepilnības gluži vienkārši neuztrauc. No neparedzētām situācijām paglābs kāds no 65 aktīvajiem un pasīvajiem drošības asistentiem, piemēram, aklās zonas uzraugs, frontālās sadursmes brīdinājums un citi palīgi.
Latvijā Gladiator pieejams ar 3,0 litru V6 dīzeļdzinēju, kas Wrangler modelim gājis secen. No Grand Cherokee aizgūtais spēka agregāts attīsta 264 ZS un 600 Nm. Citu valstu tirgos pieejams arī 289 ZS jaudīgs 3,6 litru benzīna agregāts, taču sešcilindru dīzelis mūsos radīja patiesu sajūsmu. Vidēji patērējot 10 litrus uz 100 km, tas ar pamatīgu un nepieradinātu murdoņu dzen pikapu uz priekšu piedzīvojumos. Šī auto imidžam tas ļoti piestāv, turklāt liks retāk iegriezties degvielas uzpildes stacijā. Benzīna modifikācijā tam pieejama sešpakāpju mehānika un astoņpakāpju automāts, savukārt dīzeli var sajūgt tikai ar 8AT. Labi, ka tā, jo mēs ieteiktu izvēlēties tieši moderno 8AT, kas nodrošina gaitas komfortu un atbilstošu veiktspēju arī bezceļos.
Jaunais Gladiator īpaši pievilcīgs būs uzņēmumiem, jo tas iekļaujas N1 kategorijā, ļaujot būtiski samazināt tā cenu. Tā vadīšanai pietiek ar B kategoriju un arī vinjete nebūs jāpērk – pikapa svars nepārsniedz 3000 kg.
Rezumējums
Pikapu izvēle ir liela, taču tikai Gladiator var pārveidot par kabrioletu. Gladiator ir viena no tām automašīnām, kuru jūs vēlaties pat tad, ja ikdienā tai nebūtu īstena pielietojuma jūsu dzīves ritējumā. Ar vēlmēm gan būs par maz – lai to iegādātos, būs nepieciešams 64 990 eiro. Par to saņemsiet ne tikai pikapu, bet arī biļeti uz piedzīvojumiem, emocijas un brīvības garu.