Visā 2019. gadā Eiropā tiks izmantota 15 ZOE flote ar divvirzienu uzlādi, lai Grupa varētu sagatavot nākotnes piedāvājumus ar atgriezeniskas darbības lādētāju un to standartizēt ar savu partneru palīdzību. Šis eksperiments tika uzsākts Nīderlandes pilsētā Utrehtā un Portugāles Madeiras arhipelāga Portu Santu salā. Tas turpināsies arī Francijā, Vācijā, Šveicē, Zviedrijā un Dānijā.
Divvirzienu uzlādes priekšrocības
Divvirzienu uzlādes princips, ko sauc arī par atgriezenisku uzlādi vai transportlīdzekli tīklā (vehicle to grid), modulē elektriskā transportlīdzekļa akumulatora uzlādi un izlādi atbilstoši lietotāja vajadzībām un elektroenerģijas pieejamībai tīklā. Maksimāla uzlāde notiek tad, ja elektroapgāde ir pieejama lielāka nekā nepieciešams, jo īpaši tad, kad atjaunojamo energoresursu ražošana ir pieaugusi.
Taču transportlīdzekļi ir spējīgi elektroenerģiju atdot tīklā tad, kad ir būtiski pieaudzis tās patēriņš. Tādējādi elektriskie transportlīdzekļi var kalpot par enerģijas pagaidu uzkrāšanas ierīcēm un kļūt par galveno atjaunojamo enerģijas avotu attīstības mehānismu. Tādējādi elektrotīkls optimizē vietējā atjaunojamās enerģijas piegādi un samazina infrastruktūras izmaksas. No otras puses, klientiem ir izdevīgs lētākas, videi nekaitīgākas elektroenerģijas patēriņš, kā arī mazāka maksa par pakalpojumiem elektrotīklā.
Nākotnes divvirzienu uzlādes piedāvājums
Atgriezenisko uzlādi paredzēts testēt septiņās valstīs un sadarbībā ar dažādiem partneriem vairāku projektu ietvaros (elektriskās ekosistēmas vai mobilitātes pakalpojumi), lai Groupe Renault varētu sagatavot savu nākotnes piedāvājumu. Mērķis ir divkāršs: novērtēt iespējamību lielā mērogā un aprēķināt iespējamos ieguvumus. Šie testi jo sevišķi ļaus:
- apstiprināt elektriskā transportlīdzeklī iebūvēta risinājuma tehniskās un ekonomiskās priekšrocības;
- pierādīt vietējam un valsts tīklam sniegto pakalpojumu vērtību, piemēram, veicinot saules un vēja enerģijas patēriņu, kontrolējot tīkla frekvenci vai spriegumu un samazinot infrastruktūras izmaksas;
- izstrādāt tiesisko regulējumu mobilās enerģijas uzkrāšanas ierīcēm, identificēt traucējošos faktorus un piedāvāt konkrētus risinājumus;
- attīstīt kopējus standartus kā priekšnoteikumu liela mēroga projekta īstenošanai.