Seat Altea
Spāņu kompaktajam minivenam zem elegantās virsbūves slēpjas Golf V tehnika – tas ir patiesi izdevīgs pirkums
Vidusmēra vācietim ir 1,4 bērni, un vispirms viņš pērk bērnu ratiņus, tad sporta ratiņus, tad trīsriteni, tad… Īsāk sakot, ģimenēm nepieciešams auto par izdevīgu cenu un kurā ir daudz vietas. Un te viens tāds ir: Seat Altea. Seat – kas? Jo šo spāni ne visi ir pamanījuši. Taču šim kompaktajam minivenam par labu runā tā kvalitāte un zemā cena, jo eksemplāri ar 1,6 litru benzīna dzinēju un 102 ZS pieejami no privātpersonu rokām jau 3000 eiro.
Par feislifta versiju var nākties maksāt arī virs 6000 eiro. Vispārēji runājot, Altea (ražots no 2004. gada, divus gadus vēlāk pievienojās par 19 centimetriem garākais Altea XL) ir VW modernākās drēbēs.
Šis modelis būvēts uz Golf V platformas, turklāt šis spānis ir tāds kā Golf Plus un Touran krustojums. Tikai ne tik garlaicīgi veidots kā VW. Dizainers Valters de Silva jau pirms automašīnas ienākšanas tirgū saņēma Sarkanā punkta balvu par izcilu dizaina kvalitāti.
Mēs domājam, ka šī balva saņemta pelnīti. Un vēl esam sajūsmā arī par sportisko šasiju, tiešo stūri, labo drošības aprīkojumu ar ESP, priekšējiem, sānu un galvas drošības spilveniem. Vidusmēra ģimene par šādu Altea ļoti priecāsies. Jo labāks piedāvājums par vidēju cenu nav sastopams nemaz tik bieži.
Tas sanikno
Tehnisko apskašu eksperti norāda uz piedziņas vārpstu manšetēm, bet visādi citādi viņi ir apmierināti ar vispārējo kvalitāti. Nav arī nekāda brīnuma: ja Altea uzbrauc uz pacēlāja, visur ir redzams VW logotips. Bet ne gluži viss, ko spānis pārņēmis no Golf V, ir labs.
Mēs neieteiktu pirkt modeli ar 2.0 TDI motoru, jo tam var būt bojātas cilindru galvas, kā arī pret defektiem uzņēmīgi sūkņsprauslas elementi un gaisa masas mērītāji.
1.9 TDI ir labāka izvēle, ja tiek ievēroti zobsiksnas maiņas intervāli. Ja arī kaut kas saplīsīs, tad tā būs kāda elektroniska detaļa. Un arī gaisa kondicionētājs var sagādāt raizes, ir zināms arī par bojātiem kondicionieru kompresoriem.
Testa turpinājums: