Santa.lv
  • 22.07.2025
  • Varēja kursēt no Vecmīlgrāvja uz Bolderāju, bet kursēs Viļņā. Latviešu kuģīši nonāk Lietuvā

    Estere Jansone
    Foto: Kadrs no video
    No šī gada augusta Viļņā sāks kursēt sabiedriskā transporta kuģīši. Jau šobrīd notiek mazā transportlīdzekļa testēšana, bet jau pavisam drīz tajā varēs izbraukt ikviens interesents. Savulaik tika plānots, ka līdzīgi kuģīši kursēs Rīgā un ērti pārvadās pasažierus no Vecmīlgrāvja uz Bolderāju un Centru…

    14. jūlija rītā Viļņā ieradās galvaspilsētas pirmais elektriskais pasažieru kuģis Rytas un nu pilsētnieki satraukti gaida jaunā sabiedriskā transporta svinīgo palaišanu Neres upē.

    «Pēc visu obligāto reģistrācijas un drošības procedūru pabeigšanas  sāksies pirmie testa reisi, un Viļņas iedzīvotāji un pilsētas viesi varēs izmēģināt šo jauno sabiedrisko transportu,» teikts Viļņas pašvaldības paziņojumā.

    Kā ziņo portāls LRT, pagājušā gada augustā Viļņas dome apstiprināja ideju par elektrisko laivu izmantošanu Neres upē no 2025. gada vasaras, cerot samazināt automašīnu satiksmes plūsmu pilsētas centrālajā daļā. Pēc Viļņas varas iestāžu sniegtās informācijas, viena brauciena biļete maksās 3–4 eiro bez atlaidēm.

    Kuģīši ir radīti Latvijā, kuģu būvētavā Glacier Yachts, kuri sadarbībā ar nīderlandiešu arhitektiem izveidojuši elektriskus pasažieru kuģus. Tajos ir iespējams sasēsties 30 – 40 cilvēkiem, tajos ir arī velosipēdu novietne un vieta invalīdiem. Viena šāda kuģa izmaksas ir 450 000 eiro, kopumā iegādāti četri šādi kuģi. Plānots, ka brauciena ilgums no Žirmūnas pludmales pilsētas nomalē līdz pašam centram aizņems aptuveni 40 līdz 55 minūtes, atkarībā no straumes.

    2019. gadā kāds cits latviešu uzņēmums SIA BIC būvēja līdzīgus kuģīšus ar cerību tos palaist Daugavā. «Pirms vairāk nekā 90 gadiem, kad Daugavgrīvas šoseja vēl neeksistēja, komunikācijai bija pieejams tikai upju transports, apkaimes iedzīvotāji abos Daugavas krastos bija ļoti tuvi, strādāja un atpūtās kopā, veidoja ģimenes. Pētījuma rezultātā sapratām, ka pilsētai nav nepieciešams tikai savienot Bolderājas un Vecmīlgrāvja krastus, bet gan vajadzīga jauna transporta sistēma, kas ļautu savienot abus upes krastus visā pilsētas garumā. Tā sākās darbs pie maršruta izstrādes un izpētes, tika nolemts sadalīt pilsētu ziemeļu un dienvidu daļās, kurām būtu kopīgi krustošanās punkti Vanšu tilta rajonā,» tā medijam Dienas Bizness sacīja SIA BIC valdes priekšsēdētājs Igors Mitrofanovs.

    Uzņēmums sadarbībā ar Nīderlandes dizaineriem bija radījis zemus un platus kuģīšus, lai tie varētu pabraukt zem Kundziņsalas tilta. Bija paredzēts, ka šie prāmji būtiski atslogotu satiksmi Rīgā, jo pilsētnieki no viena Daugavas krasta uz otru varētu nokļūt vien 15 minūšu laikā. Arī tolaik bija paredzēts, ka viena brauciena biļetes cena izmaksātu 4,50 eiro.

     

     

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk