• Rīga rāda raksturu. Neste WorldRX of Latvia pirmā diena

    Sabiedrība
    Līga Stirna
    Līga Stirna
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    14. septembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Dace Janova, 4rati.lv
    Pasaules rallijkrosa čempionāta priekšpēdējais posms, Neste WorldRX of Latvia iesākās ar negaidīti saulainu dienu, intrigu un avārijām.

    Saule un sausa trase – tas nebūt nebija tas, uz ko cerēja mūsu braucējs Jānis Baumanis (Team STARD). Viņš pirms šīm sacensībām neslēpa, ka labāk viņa mašīna un pats jūtas slapjos trases apstākļos, un sākotnējās laika prognozes tieši to solīja pirmajai sacīkšu dienai. Diemžēl debesis palika zilas, drusku gan uzlija, bet ar to nebija pietiekami.

    Pēc divām smagām un ne pārāk veiksmīgām kvalifikācijām Jānis Baumanis ir 13. vietā, vienu pozīciju aiz pusfināla pozīcijas. Pirmajā kvalifikācijā Jānis startēja kopā ar Niklasu Gronholmu (GRX), Sirilu Reimonu (GCK Academy), Antonu Marklundu (GCK) un Kevinu Hansenu (Team Hansen MJP). Latviešu pilotam pēc grūstīšanās pirmajos līkumos tika apskādēta mašīna un viņš palika piektajā vietā braucienā un 13. vietā kvalifikācijā. Taču sacensību komisāri, izskatot Jāņa sadursmi ar Niklasu Gronholmu, nolēma mūsu braucējam piespriests piecas soda sekundes, kas viņu atmeta uz 16. vietu aiz Reiņa Nitiša (GRX).

    Tikpat smags Baumanim izvērtās arī otrās kvalifikācijas brauciens, kurā viņa mašīnu atkal pamīcīja pāris konkurentu. Pēc finiša Jānis atvainojās skatītājiem, ka neiznāk ar viņiem sasveicināties, jo komandai ir darba pilnas rokas, lai izanalizētu rezultātus un sagatavotu mašīnu svētdienas braucieniem.

    “Otrais brauciens padevās nedaudz veiksmīgāks par pirmo, ko nevarētu teikt par mašīnas regulējumiem. Šodien diezgan daudz ko izmēģinājām, tomēr neizdevās atrast pareizos regulējumus. Rīt sola lietu, cerams, ka tā arī būs. Tur skaidri zinu ko darīt, un atliek tikai spiest pedāļus un stūrēt. Jebkurā gadījumā, lielais fanu atbalsts un laba vēlējumi dod pozitīvas emocijas un enerģiju, tāpēc centīsimies izdarīt maksimumu!” saka Jānis.

    Savukārt Reinim Nitišam izdevās iepriecināt sanākušos skatītājus ar uzvaru otrās kvalifikācijas braucienā, par mata tiesu finišā apsteidzot Timo Šaideru (ALL-NKL.COM Muennich Motorspport). Lieki piebilst, ka visas tribīnes bija kājās un riktīgi skaļi uzgavilēja Reinim!

    “Pirmajā braucienā Timurs Timerzjanovs apgāzās. Man nācās viņu apbraukt, tur zaudēju daudz laika, bet trasē īsti nebija, kur apdzīt Gijomu de Ridēru. Izdarījām visu, lai brauktu savu braucienu. Es nevienam netraucēju, man neviens netraucēja, taču viņš tikai brauca pa priekšu. Tāds ir rallijkross. Ātrums ir un varam pielikt klāt. Otrajā braucienā izcīnīta astotā vieta, līdz ar to rīt startēšu no vidus. Rīt, protams, ir galvenā diena!” pēc pirmās sacensību dienas saka Reinis.

    Supercar klases kvalifikācija arī iesākās ar kārtīgu drāmu – jau pirmajā braucienā uz vāka savu Hyundai 20i nolika krievs Timurs Timerzjanovs (GRX).

    Arī pārējos braucienos jautrības netrūka, kas tieši atsaucas rezultātos. Čempionāta līderis Andreass Bakerūds (Monster Energy RX Cartel) pēc divām kvalifikācijām ir ceturtajā vietā, toties viņa galvenajiem konkurentiem, brāļiem Hanseniem Biķernieku trasē klājies vēl švakāk – Kevins ir piektais, bet Timijs pēc sadursmes ar ungāru Kristianu Sabo tajā pašā otrajā līkumā pēc starta nepabeidza braucienu otrajā kvalifikācijā un kopvērtējumā ir tikai 15. vietā. Tiesa, tas galīgi neko nenozīmē, jo vēl ir jāaizada divas kvalifikācijas un tur, kā zināms, var notikt jebkas. Turklāt svētdien solot lietu…

    Pēc divām kvalifikācijām līderis ir lietuvietis Roks Bacjuška (GCK), kurš uzvarēja pirmajā, bet otrajā palika otrais aiz Niklasa Gronholma.

    Eiropas čempionāta (EuroRX) Supercar ieskaitē piedalās vēl viens latviešu braucējs – Jānis Veģeris, kuram tā ir debija kontinenta meistarsacīkstēs. Abos kvalifikācijas braucienos Jānis palika pēdējā vietā no finišējušajiem un pēc pirmās dienas ir 15. vietā savā ieskaitē.

    “Pirmais brauciens sanāca samērā saraustīts. Visur varējām vēl pielikt – lielāku ātrumu un vēlāk bremzēt. Mašīna gāja labi, bet kaut kā nevarēju tomēr iebraukties. Otrais starts jau bija labāks. Vēl jāatstrādā tramplīna sekcija, bet būs jau labi! Biķerniekos ir ļoti laba trase un atmosfēra te vienmēr ir ļoti laba. Man labāk patīk braukt lietū – sacensības tad ir interesantākas, mašīnas vairāk slīd.” saka Jānis.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē