Santa.lv
  • 23.11.2025
  • Kāpēc internetbankā parādās paziņojums, ka adresāts ir pareizs?

    Santa.lv
    Santa.lv
    Foto: Pixabay
    Daudzus, veicot maksājumus internetbankā, pēdējā mēneša laikā ir samulsinājis paziņojums, ka adresāta vārds un konta numurs ir pareizs. Kāpēc kas tāds ir nepieciešams?

    Tas notiek zibenīgi, ne vairāk kā piecu sekunžu laikā, tāpēc šo darbību, ko banka veic pirms maksājuma – pārbauda naudas saņēmēja vārdu vai nosaukumu un konta numura savstarpējo atbilstību –, ir pat grūti pamanīt. Un tomēr – kāpēc to dara?

    Vārda un konta numura atbilstību pārbauda drošības dēļ: labāk lieku reizi pārliecināties, vai adresāta vārds (vai nosaukums) un konta numurs ir pareizs, nevis kļūdīties vai iekrist krāpnieku tīklos. Tiesa, šī datu pārbaude nesignalizēs, ka gatavojies pārskaitīt savu naudu krāpniekam, taču norādīs uz neatbilstībām sākotnēji ievadītajā informācijā par saņēmēju. Tālākais ir paša maksātāja atbildība – varbūt esi kļūdījies pats, bet varbūt arī ne. 

    Šī datu pārbaude ir iespēja apturēt maksājuma izpildi gadījumos, kad krāpnieki nomaina rēķina rekvizītus

    un norāda maksātājam zināmu saņēmēja vārdu vai nosaukumu, bet konta numuru nomaina pret krāpnieku izvēlēto.

     

    Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
    Par diskusiju un problēmrakstu cikla «ZIŅAS SENIORIEM» saturu atbild Žurnāls Santa.

    Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk